[b3 Coupe 2.3 NG] Awaria ABS
[b3 Coupe 2.3 NG] Awaria ABS
Audi 80 Coupe 2.3e 136km NG
Witam wszystkich klubowiczów , mam mały problem ,a więc szwankuje mi abs, piszę bo nie mogłem odnaleźć podobnego tematu na forum.
wymieniłem pompę abs, ponieważ kiedy ruszałem od razu kontrolka się zapalała i ciągle pompa abs dopompowywałe i nie szło hamować a teraz zapalam auto i jest ok abs gaśnie , czasami się zapala jak zaczynam jechać ale nie zawsze,no ale najważniejsze że kiedy jade i wcisnę hamulec abs nie działa, mam różne wysokości opon z tyłu i z przodu-nie wiem czy tak może być ???
Witam wszystkich klubowiczów , mam mały problem ,a więc szwankuje mi abs, piszę bo nie mogłem odnaleźć podobnego tematu na forum.
wymieniłem pompę abs, ponieważ kiedy ruszałem od razu kontrolka się zapalała i ciągle pompa abs dopompowywałe i nie szło hamować a teraz zapalam auto i jest ok abs gaśnie , czasami się zapala jak zaczynam jechać ale nie zawsze,no ale najważniejsze że kiedy jade i wcisnę hamulec abs nie działa, mam różne wysokości opon z tyłu i z przodu-nie wiem czy tak może być ???
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[b3 Coupe 2.3 NG]
no niestety nic pod siedzeniem nie ma :cry: , wyłącznik jest ale wyłącza tylko abs jak jade nie da rady na postoju, przed wymianą pompy szło wyłączyć na postoju ale z tamta starą była masakra,spróbuję z kołami ,bo mam z przodu r14 na 175 na 65 a z tyłu r14 na 185 na 70, i przy okazji czyszczę i sprawdzam czujnik ale nie ma tragedi jakieś drobne farfocle :)
W sumie to odpowietrzyłem cały układ,bo wymianie pompy hamulców w ogóle nie było,wyczytałem że trzeba po wymianie pompy odpowietrzać trochę inaczej niż standardowo, od lewego koła przedniego,przez prawe i tak samo tył, pomogło i się odpowietrzył , jeżdzę dalej i raz jest abs a raz nie , po ruszeniu się wczasami włącza a czasmi jade do pracy i wszystko gra,sam juz nie wiem może któryś czujnik szwankuje, spróbuję pomierzyć oporności i zobaczę co dalej ... jak do czegoś dojde to dam znać chyba że macie jakieś inne pomysły, pozdrawiam
Miałem kiedyś podobna akcje w Volvie 940 i tam poprostu padał czujnik czasem działał czasem nie puźniej padł całkiem i po sprawie nie wymieniłem bo kosztował 600PLN a mi ten ABS potrzebny jak dziura w moście.
Najleprzy sposób na sprawdzenie to miernikiem krecisz kołem powoli i powinien na zmiane pokazywać przejście i 0 . Ale to w tym przypadku nie daje 100% pewności bo nie zawsze szwankuje.
Najleprzy sposób na sprawdzenie to miernikiem krecisz kołem powoli i powinien na zmiane pokazywać przejście i 0 . Ale to w tym przypadku nie daje 100% pewności bo nie zawsze szwankuje.
koledzy nie wprowadzajcie kolegi w blad . spotakalem sie z problemem absu w audi i w vw passacie b4 . zawsze byl uwalony ktorys z czujnikow abs przy kolach . jesli czujniki sa dobre tzn zmierzone badz odczytane wagiem to szukamy czy wiazka przewodow --- 1 kabelek 2 zylowy ktory idzie od czujnika do sterownika abs nie jest przerwany gdzies przy nadkolu bo tam najczesciej po latach eksploatacji przewod sie zalamuje i abs zaczyna swiecic a za razem przestaje dzialac /. to sa glowne przyczyny a inna przyczyna najmniej prawdopodobna jest uszkodzony sterownik absu