[B3 JN] zbyt lekko kręci silnikiem, nie odpala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
[B3 JN] zbyt lekko kręci silnikiem, nie odpala
Kiedys opisywałem swój problem z dużym spalaniem, po czym zrobiłem wszystko co sie dało zrobic i dalej duze spalanie. Pojechałem zatankować gaz (juz na oparach jechałem). Zgasiłem i koniec, nie chciała już odpalic. Myślałem że to wina starego reduktora gazu, wymieniłem go na brc 100kw. Kręcilem i nic ale nie pokoi mnie to że jakoś dziwnie lekko kręci silnik. Iskra jest. Po wymianie reduktora i otwarciu elektrozaworów słychac ze gaz leci cały czas czy powinno tak byc? Czy może uszczelka gdzieś walnęła i on ucieka sam już nie wiem. Sciągnąlem obudowe paska rozrządu i kręci się normalnie
Gaz nie powinien lecieć ciągle bo zalewa ci silnik i nie możesz odpalić
A może sie lekko kręcić bo może ci wydmuchnoł uszczelke pod głowicą miedzy cylindrami
warto by sprawdzić ciśnienie na cylindrach , jeżeli na dwóch sąsiednich jest niskie ciśnienie to najpewniej bedzie tak jak mówie. A i to bedzie ci utrudniało znacznie rozruch a i miało by znaczny wpływ na duże zużycie paliwa bo silnik nie ma mocy a słychać tego nie bardzo jak silnik pracuje
A może sie lekko kręcić bo może ci wydmuchnoł uszczelke pod głowicą miedzy cylindrami
warto by sprawdzić ciśnienie na cylindrach , jeżeli na dwóch sąsiednich jest niskie ciśnienie to najpewniej bedzie tak jak mówie. A i to bedzie ci utrudniało znacznie rozruch a i miało by znaczny wpływ na duże zużycie paliwa bo silnik nie ma mocy a słychać tego nie bardzo jak silnik pracuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
Nie mam za bardzo jak sprawdzic tych ciśnien ze względu na brak sprzetu i kasy ;-/ czy moge to sprawdzic w jakis "domowy sposób"? jeszce jedno pytanie czy tarcza w przepływomierzu moze miec wplyw na lekkosc kręcenia bo gdzies na jakiejś stronce tak pisało ale cos mi sie nie wydaje i jeszcze jest sprawa jakiegos klinu na wale czy to mogłoby byc to?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, teoretycznie chyba tak. Trzeba byłoby to dobrze przemyśleć czy istnieje takie ułożenie zaworów względem tłoka że te mogłyby się otwierać wcześniej bądź zamykać za późno powodując "uciekanie" kompresji a jednocześnie nie powodować kolizji. Na pewno nie zaszkodzi jeśli sprawdzisz ułożenie rozrządu podług znaków. To nic cię nie będzie kosztować.sebastianek133 pisze:A jakby tak sie rozrząd przestawił o kilka ząbków to mogłoby sie tez tak dziac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
to fajnie że choziaż Tobie sie udało Mysle ze to uszczelka pod głowicą:( w sumiem mam nadzieje ze to tylko uszczelka a nie pierscionki albo gorzej. Jak jeszcze jeździła to spadła mi moc silnika i dymił na bialo ale winilem reduktor za to (pewnie nie potrzebnie). Dzis odkreciłem korek od oleju była na nim biała smuga jakby sie mieszał olej z płynem. Tylko czy przez uszczelke miałby tez takie duze spalanie? 20l/100km? Ale moze dlatego cały czas słysze lecący gaz bo wurzuca go spod uszczelki choc na silniku nie widac zeby gdzies wyciekało czy parowało . Żeby sprawdzic kompresje załozylłem klucz 19 i przekręciłem wałem i specjalnie nie stawiał oporu i syczal i podczas kręcenia wałem czuc było gaz
Gaz nie powinien lecieć jak silnik nie pracuje bo będzie go zalewał i nie odpali . spróbuj zrobić tak: zdejmij przewód od elektrozaworu gazu poproś kogoś o pomoc ty próbuj go odpalić z pedałem gazu w podłodze a on niech po kilku sekundach kręcenia założy kabel tak żeby zawór się otworzył (ewentualnie jak masz centralkę od gazu z pozycją zero to możesz to zrobić sam przełącznikiem)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 14:07 przez maniek887, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam coś z waszego proma bo wczoraj jade aż nagle coś grechocze w silniku jak by coś w głowicy no ale nic dojechać musiałem odpalał jeżdził autko postało przez noc rano chcę odpalić załapała i zgasła lekko gruchotało jak chodził z 8sekunt zgasł nie chciał zapalić po dłuższym kręceniu łapał jak by na jeden gar to następna pruba a ten kręci jak by nie miał komprechy to nastepna próba i tak samo to jeszcze raz no i jest komprecha znowu łapie jakby na jeden gar no nic ustawiał rozrząd według zanków nie wiem czy był przestawiony ale zdjołem pasek ustawiłem odpaliła ale i tak gruchocze powyżej 2tys obr no to jazda próbna nie przekraczając 2,3tys obr ok po 5km coś jak by przyblokowało silnik koła zapiszczeć zdązyły i jade dalej z 15m ale zgasła odpalam jakoś złapała i grechocze jak nie wiem już na wolnych obr i nie wiem jutro rozkręcam z wierzchu głowice narazie bez jej zdejmowania. wiec co to mogło by być i ile kosztować.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: