Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0e] błąd 513-czujnik prędkości obrotowej silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
perełka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 12 lut 2007, 20:31

[B4 ABK 2.0e] błąd 513-czujnik prędkości obrotowej silnika

Post autor: perełka » 09 lut 2010, 21:32

Witam zakupiłem sobie interfejs i mam do niego program Polski Vag 4.9.chcialbym zeby mi ktoś wytłumaczył o co chodzi z blokami pomiarowymi i adapatacją.co tak wogóle mozna w tym autku zrobić tym programem.sprawdzałem błedy-wyskakuje mi tylko błąd 513-czujnik prędkości obrotowej silnika.ABS i poduszki OK.tak wogóle to jesli chodzi na wolnych obrotach to wydaje mi sie jakby autem delikatnie trzepało i czasami podczas jazdy między biegami powoli spadał z obrotów.prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2017, 20:16 przez perełka, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lut 2010, 08:50

Co do bloków pomiarowych to odwiedz Centrum tam masz opis bloków pomiarowych w ABK, dzieki nim mozna skontrolowac poszczególne elementy podajace info do ECU, na podstawie tego mozna okreslic co ewentualnie nie domaga. W tym silniku nie ma co adaptowac co innego w nowszysch kontrukcja z nastawnikiem przepustnicy oraz w silnikach TDI.

perełka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 12 lut 2007, 20:31

Post autor: perełka » 10 lut 2010, 09:36

co moze być ze tak wolno obroty spadaja??czyli moge tylko zprawdzić vagiem czy nie ma błędów ??

[ Dodano: 2010-02-10, 10:28 ]
a błąd 513??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lut 2010, 14:41

To jest bład czujnika Hall-a normalka jezeli nie był odpalony przy Vag-owaniu

perełka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 12 lut 2007, 20:31

Post autor: perełka » 11 lut 2010, 08:24

Zgadza ise nie był odpalany.po odpaleniu bląd gaśnie.dzięki za rade??a jak mozna sprawdzić sonde??da sie VAGIEM?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 lut 2010, 19:45

możesz wzrokowo ale to nie jest sposób który ci da 100%pewności ;-) najlepiej jest sprawdzac na oscyloskopie ,powinno pokazywać w zakresie 0,2 do około 0,9V i ważne aby silnik miał temp 90 stopni ;-)

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 23 mar 2010, 18:46

Witam wszystkich.
Kupiłem niedawno interfejs i zrobiłem pomiary podczas postoju na różnych prędkościach obrotowych. czy może ktoś wstępnie napisać czy na podstawie tych logów można coś wywniskować? Nie znalazłem konwertera do csv więc zamieszczam w takiej oto formie:
Tuesday,23,March,2010,14:58:17
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'001
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,Voltage,Inj. On Time
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,, V, ms
,,,,,,,,,,,0.01,94,832,0.88,2.00
,,,,,,,,,,,0.49,94,858,0.87,2.00
,,,,,,,,,,,0.96,94,832,0.84,2.00
,,,,,,,,,,,1.47,94,858,0.82,2.00
,,,,,,,,,,,1.95,94,858,0.80,2.50
,,,,,,,,,,,2.44,94,1040,0.86,2.50
,,,,,,,,,,,2.92,94,1560,0.84,2.50
,,,,,,,,,,,3.41,94,2054,0.15,2.00
,,,,,,,,,,,3.91,94,2340,0.08,2.00
,,,,,,,,,,,4.39,94,2574,0.59,2.00
,,,,,,,,,,,4.84,94,2626,0.80,1.50
,,,,,,,,,,,5.29,94,2626,0.50,1.50
,,,,,,,,,,,5.75,94,2626,0.65,1.50
,,,,,,,,,,,6.24,94,2704,0.78,1.50
,,,,,,,,,,,6.70,94,2626,0.12,1.50
,,,,,,,,,,,7.16,94,2626,0.05,2.00
,,,,,,,,,,,7.64,94,2730,0.79,1.50
,,,,,,,,,,,8.13,94,2730,0.79,1.50
,,,,,,,,,,,8.62,94,2704,0.80,1.50
,,,,,,,,,,,9.11,94,2704,0.69,1.50
,,,,,,,,,,,9.57,90,2730,0.10,1.50
,,,,,,,,,,,10.07,90,2756,0.79,1.50
,,,,,,,,,,,10.57,94,2756,0.14,1.50
,,,,,,,,,,,11.06,90,2756,0.80,1.50
,,,,,,,,,,,11.58,90,2834,0.80,1.50
,,,,,,,,,,,12.05,90,2886,0.08,1.50
,,,,,,,,,,,12.56,90,2964,0.77,1.50
,,,,,,,,,,,13.06,90,3016,0.68,1.50
,,,,,,,,,,,13.60,90,3146,0.67,2.00
,,,,,,,,,,,14.12,90,3432,0.75,2.00
,,,,,,,,,,,14.65,90,3588,0.20,2.00
,,,,,,,,,,,15.20,90,3796,0.84,2.00
,,,,,,,,,,,15.76,90,3978,0.82,2.00
,,,,,,,,,,,16.31,90,4290,0.84,2.50
,,,,,,,,,,,16.84,90,4654,0.86,2.50
,,,,,,,,,,,17.35,90,5122,0.87,2.50
,,,,,,,,,,,17.88,90,5122,0.81,1.00
,,,,,,,,,,,18.43,90,4186,0.02,1.00
,,,,,,,,,,,18.99,90,3250,0.00,1.00
,,,,,,,,,,,19.47,90,2496,0.00,0.00
,,,,,,,,,,,19.95,90,1872,0.00,0.00
,,,,,,,,,,,20.45,90,1274,0.00,1.50
,,,,,,,,,,,20.94,90,962,0.00,2.00
,,,,,,,,,,,21.45,90,858,0.66,2.00
,,,,,,,,,,,21.96,90,858,0.84,2.00


Tuesday,23,March,2010,14:59:01
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'002
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,T.B. Angle,Load
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,,°,%
,,,,,,,,,,,0.01,90,832,0.0,22.7
,,,,,,,,,,,0.48,90,858,0.0,22.7
,,,,,,,,,,,0.97,90,1144,9.0,37.5
,,,,,,,,,,,1.47,90,1768,9.0,37.9
,,,,,,,,,,,1.96,90,1950,9.0,37.5
,,,,,,,,,,,2.46,90,2184,9.0,37.1
,,,,,,,,,,,2.99,90,2314,9.0,37.1
,,,,,,,,,,,3.46,90,2418,9.0,37.1
,,,,,,,,,,,3.93,90,2392,9.0,37.1
,,,,,,,,,,,4.35,90,2470,9.0,37.1
,,,,,,,,,,,4.83,90,2496,11.0,37.9
,,,,,,,,,,,5.28,90,2626,12.0,41.0
,,,,,,,,,,,5.77,90,2652,12.0,41.4
,,,,,,,,,,,6.25,90,2756,13.0,41.8
,,,,,,,,,,,6.73,90,2782,14.0,42.6
,,,,,,,,,,,7.22,90,2860,15.0,45.3
,,,,,,,,,,,7.75,90,3016,17.0,46.9
,,,,,,,,,,,8.27,90,3302,17.0,48.0
,,,,,,,,,,,8.81,90,3432,18.0,48.0
,,,,,,,,,,,9.35,90,3640,19.0,52.0
,,,,,,,,,,,9.89,90,3978,23.0,57.4
,,,,,,,,,,,10.42,90,4368,28.0,64.8
,,,,,,,,,,,10.94,90,4680,35.0,70.3
,,,,,,,,,,,11.47,90,5252,18.0,46.1
,,,,,,,,,,,12.02,90,4212,1.0,26.2
,,,,,,,,,,,12.56,90,3354,0.0,30.1
,,,,,,,,,,,13.05,90,2522,0.0,29.7
,,,,,,,,,,,13.54,90,1950,0.0,25.0
,,,,,,,,,,,14.04,90,1352,0.0,22.3

Tuesday,23,March,2010,14:59:32
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'003
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,Temperature,Voltage
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,,°C, V
,,,,,,,,,,,0.01,90,832,37,13.22
,,,,,,,,,,,0.51,90,858,37,13.22
,,,,,,,,,,,0.99,90,936,37,13.22
,,,,,,,,,,,1.48,90,1300,37,13.22
,,,,,,,,,,,1.95,90,1456,37,13.22
,,,,,,,,,,,2.47,90,1534,37,13.22
,,,,,,,,,,,2.96,90,1586,37,13.22
,,,,,,,,,,,3.46,90,1742,37,13.22
,,,,,,,,,,,3.93,90,2106,37,13.22
,,,,,,,,,,,4.41,90,2496,37,13.22
,,,,,,,,,,,4.84,90,2652,37,13.22
,,,,,,,,,,,5.33,94,2756,37,13.22
,,,,,,,,,,,5.84,94,2886,37,13.22
,,,,,,,,,,,6.35,90,3094,37,13.22
,,,,,,,,,,,6.88,94,3406,37,13.22
,,,,,,,,,,,7.44,94,3796,37,13.22
,,,,,,,,,,,7.99,94,4056,37,13.22
,,,,,,,,,,,8.53,94,4550,37,13.22
,,,,,,,,,,,9.06,94,5590,36,13.22
,,,,,,,,,,,9.58,94,5122,35,13.22
,,,,,,,,,,,10.15,94,4108,35,13.22
,,,,,,,,,,,10.66,94,3146,35,13.22
,,,,,,,,,,,11.12,94,2496,35,13.22
,,,,,,,,,,,11.61,94,1872,35,13.22
,,,,,,,,,,,12.11,94,1300,35,13.22


Tuesday,23,March,2010,15:00:02
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'004
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,Raw, Form. N/A,Load
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,,,%
,,,,,,,,,,,0.01,94,858,131 002 023,22.3
,,,,,,,,,,,0.50,94,858,131 002 024,22.3
,,,,,,,,,,,0.98,94,858,131 002 025,22.3
,,,,,,,,,,,1.47,94,858,131 002 023,22.3
,,,,,,,,,,,1.96,94,1144,131 002 019,41.0
,,,,,,,,,,,2.45,94,1950,131 002 008,41.4
,,,,,,,,,,,2.96,94,2340,131 002 000,41.4
,,,,,,,,,,,5.22,94,3198,2.5,45.7
,,,,,,,,,,,7.90,94,3952,2.4,54.3
,,,,,,,,,,,10.34,94,4888,2.3,40.6
,,,,,,,,,,,12.90,94,2600,2.5,39.1
,,,,,,,,,,,15.26,94,2236,2.5,36.7
,,,,,,,,,,,17.61,94,1820,131 002 009,33.2
,,,,,,,,,,,18.13,94,1534,131 002 024,30.9
,,,,,,,,,,,18.62,94,1118,131 002 025,29.3
,,,,,,,,,,,19.12,94,1014,131 002 035,27.0
,,,,,,,,,,,19.61,94,884,131 002 028,22.7



Tuesday,23,March,2010,15:00:40
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'005
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,T.B. Angle,Voltage
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,,°, V
,,,,,,,,,,,0.01,94,1690,6.0,13.22
,,,,,,,,,,,0.50,94,1664,6.0,13.22
,,,,,,,,,,,1.02,94,1794,12.0,13.22
,,,,,,,,,,,1.52,94,2184,13.0,13.22
,,,,,,,,,,,1.98,94,2522,12.0,13.22
,,,,,,,,,,,2.44,94,2574,12.0,13.22
,,,,,,,,,,,2.89,94,2626,15.0,13.22
,,,,,,,,,,,3.39,94,2964,18.0,13.22
,,,,,,,,,,,3.94,94,3302,19.0,13.22
,,,,,,,,,,,4.48,94,4056,40.0,13.03
,,,,,,,,,,,5.02,94,4680,18.0,13.03
,,,,,,,,,,,5.55,94,3978,21.0,13.03
,,,,,,,,,,,6.15,94,4030,13.0,13.03
,,,,,,,,,,,6.72,94,3718,18.0,13.03
,,,,,,,,,,,7.27,94,3354,8.0,13.03
,,,,,,,,,,,7.76,94,2652,4.0,13.03
,,,,,,,,,,,8.24,94,2106,0.0,13.03
,,,,,,,,,,,8.74,94,1482,0.0,13.03
,,,,,,,,,,,9.19,94,1040,0.0,13.03



Tuesday,23,March,2010,15:01:23
039 906 022 ,,DIGIFANT 1.6 1740PMC 11 ,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:,'008
,,,,,,,,,,,,Temperature,RPM,Raw, Form. N/A,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,°C,,,
,,,,,,,,,,,0.01,90,858,131 002 024,LEERLAUF
,,,,,,,,,,,0.49,90,858,131 002 024,TEILLAST
,,,,,,,,,,,0.98,90,1482,131 002 013,TEILLAST
,,,,,,,,,,,1.45,90,2132,131 002 004,TEILLAST
,,,,,,,,,,,1.96,90,2496,131 002 255,TEILLAST
,,,,,,,,,,,5.18,90,3380,2.5,TEILLAST
,,,,,,,,,,,8.73,90,4628,2.5,TEILLAST
,,,,,,,,,,,12.21,90,1950,2.1,LEERLAUF
,,,,,,,,,,,12.72,90,1352,2.0,LEERLAUF



Jakby ktoś mógł mi podesłąć taki konwerter do csv to będę wdzięczny bo wersje free konwertują tylko kilka linijek i dupa.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 mar 2010, 14:22

Z tego co widac to wszystko jest jest dobrze jedynie troche zbyt długie czasy wtrysku na wolnych obrotach ale tylko nie wiele

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 28 mar 2010, 00:55

Dzięki WOJTEK za odpowiedź.
Zastanawia mnie sonda lambda czy nie za wolno reaguje bo trochę za dużo gazu pali 15litrów II generacja (regulacja nic nie daje). W środę będę miał oscyloskop więc sprawdzę przebieg napięcia. Zdjęcia z pomiarów zamieszczę na forum.

[ Dodano: 2010-06-20, 18:52 ]
Witam wszystkich.

Sprawdziłem sondę ale tylko za pomocą vaga i wydaje mi się, że jest w porządku. Wczoraj zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i jest po 13 barów zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku więc raczej ok. Mam jednak podejżenia jeśli chodzi o przepływkę i o ustawienie zapłonu. Jeśli chodzi o przepływkę to miałem kilka razy wystrzał gazu i za każdym razem trzeba było ją regenerować także jest już trochę podszlifowana. Układ WN raczej jest ok. Dolot szczelny. Obroty na biegu jałowym stabilne. Odma przeczyszczona. Na podstawie logów statycznych wg WOJTKA26 jest wszystko ok. Audi na pierwszych trzech biegach łądnie się wkręca tylko na 4 i 5 tak jakby jej paliwa brakowało.Nie mogę jej wkręcić na wyższych biegach do max obrotów stąd prędkość max 160 km/h na obwodnicy Garwolina i dalej nic pedał w podłodze. Mam więc pytania:

Czy z logów dynamicznych jest możliwość odczytania czy zapłon i przepływka są ok skoro ze statycznych nie udało się nic wywnioskować?

Wydaje mi się, że stać ten silnik na więcej bo kompresja jest- także od strony mechanicznej raczej silnik nie jest padnięty, kopa ma na 1, 2, 3 ale dalej coś go ogranicza tylko nie wiem co.
Za wszystkie rady z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2017, 16:33

Wiem że temat stary ale mam takie pytanie. Czy taki błąd jak autor opisał, jest możliwy w ABK? Tam nie ma czujnika g28, a jeśli to
dotyczy halla to powinno być g40. Chyba że nie mam racji to niech mnie ktoś poprawi.

Ja takiego błędu jeszcze nie widziałem dlatego pytam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 sie 2017, 11:31

No G28 to zazwyczaj czujnik na wale korobowym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sie 2017, 11:54

maciek889 pisze:No G28 to zazwyczaj czujnik na wale korobowym.
no więc właśnie jak to jest
Bo na forum znalazłem kilka tematów że ktoś miał ten błąd, ja powiem szczerze nie spotkałem.
Zastanawiam się czy ktoś tu nie pomylił ada z abk?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl