[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?
Dołączę się do tematu, u mnie na Boschu po dużych mrozach telepie silnikiem, chodzi nierówno. Filtr wymieniłem, ale problem pozostał. Mechanik posłuchał i od razu diagnoza że to nastawnik. Wczoraj znalazłem instrukcje czyszczenia, ale po dokładnym sprawdzeniu nie dotyczy mojego na potencjonometrze, lecz indukcyjnego. I teraz pytanie czy sam mogę wyczyścić ten nastawnik, czy potrzebny będzie VAG? W sumie jakby koszty były wysokie zastanawiam się nad zmianą całości osprzętu z Boscha na Pierburga.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Potencjometrycznego nastawnika się nie czyść jak już wyczytałeś.Zużywa się on mechanicznie i można tylko wymienić .Koszt wymiany na nowy...lepiej żebyś nie wiedział.Koszt zmiany na indukcyjny:pompa od.ok400zł ,przepływomierz pierburga ok.100zł ,komp od 150zł.Wszystko oczywiście to ceny używek z allegrokanobos pisze:I teraz pytanie czy sam mogę wyczyścić ten nastawnik
To zaczynam się rozglądać nad jakimś anglikiem w częściach. I teraz co kupić by trzeba było:
pompa czy sam nastawnik indukcyjny starczy?
wiązka przewodów (z anglika się nada?)
komputer
przepływomierz
jakieś czujniki do tego?
Może ktoś napisze cały kompletny zestaw do zamiany, od A do Z co trzeba żeby zmienić.
pompa czy sam nastawnik indukcyjny starczy?
wiązka przewodów (z anglika się nada?)
komputer
przepływomierz
jakieś czujniki do tego?
Może ktoś napisze cały kompletny zestaw do zamiany, od A do Z co trzeba żeby zmienić.
a oglądałeś auto Vagiem?? czy owy mechanik zrobił to na słuch ?? jak byłem u mechanika zeby mi sprawdził czy turbina dobrze pracuje to też mi powiedział nastawnik i wtryski do wymiany a ja poczytałem i popytałem na forum kolegów i okazało sie że N75 wystarczyło wyczyścić i problem zniknoł. Ale najważniejsze to podłączyć auto pod Vaga posprawdzać i potem zacznij kupować części.
Niby tak, ale zauważ, że kolega ma stare ECU więc idzie za tym uboga diagnostyka (tylko grupa 000) z niej za wiele się nie dowiesz.diablo228 pisze:a oglądałeś auto Vagiem?? czy owy mechanik zrobił to na słuch ?? jak byłem u mechanika zeby mi sprawdził czy turbina dobrze pracuje to też mi powiedział nastawnik i wtryski do wymiany a ja poczytałem i popytałem na forum kolegów i okazało sie że N75 wystarczyło wyczyścić i problem zniknoł. Ale najważniejsze to podłączyć auto pod Vaga posprawdzać i potem zacznij kupować części.
Podepnę się pod temat. Też mam problem z tym nastanikiem. W mojej audi mam pompe BOSCH 0460404995. Nastanik był już sprawdzany na wszelkie sposoby i już nic nie da się zrobić. Mechanik polecił mi zmiane typu pompy. Wiadomo mniejsze koszty. Mógł by ktoś naspisać co tam jeszcze jest potrzebne opbócz pompy???
[ Dodano: 2010-02-13, 11:37 ]
Chdzi mi o rodzaje części najlepiej jak by ktoś podał przykładowe linki z allegro
[ Dodano: 2010-02-13, 11:37 ]
Chdzi mi o rodzaje części najlepiej jak by ktoś podał przykładowe linki z allegro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam
Czytając te posty mam pytanie czy ktoś potrafi zestawić elementy potrzebne do wymiany z bosha na pierburg.Chodzi mi o cały zestaw.
1 nastawnik wiem ze trzeba
2 ecu też trzeba
3 przepływomierz też
4 wiązka elektryczna i tu pytanie
np pedał gazu
5 immoilajzer co z tym fantem
6 czy reszta instalacji pozostająca w aucie nadaje sie do przeróbki
Czytając te posty mam pytanie czy ktoś potrafi zestawić elementy potrzebne do wymiany z bosha na pierburg.Chodzi mi o cały zestaw.
1 nastawnik wiem ze trzeba
2 ecu też trzeba
3 przepływomierz też
4 wiązka elektryczna i tu pytanie
np pedał gazu
5 immoilajzer co z tym fantem
6 czy reszta instalacji pozostająca w aucie nadaje sie do przeróbki