Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z Bosch] Naprawa nastanika potencjometrycznego?

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 11 lut 2010, 09:01

Dołączę się do tematu, u mnie na Boschu po dużych mrozach telepie silnikiem, chodzi nierówno. Filtr wymieniłem, ale problem pozostał. Mechanik posłuchał i od razu diagnoza że to nastawnik. Wczoraj znalazłem instrukcje czyszczenia, ale po dokładnym sprawdzeniu nie dotyczy mojego na potencjonometrze, lecz indukcyjnego. I teraz pytanie czy sam mogę wyczyścić ten nastawnik, czy potrzebny będzie VAG? W sumie jakby koszty były wysokie zastanawiam się nad zmianą całości osprzętu z Boscha na Pierburga.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lut 2010, 09:33

kanobos pisze:I teraz pytanie czy sam mogę wyczyścić ten nastawnik
Potencjometrycznego nastawnika się nie czyść jak już wyczytałeś.Zużywa się on mechanicznie i można tylko wymienić .Koszt wymiany na nowy...lepiej żebyś nie wiedział.Koszt zmiany na indukcyjny:pompa od.ok400zł ,przepływomierz pierburga ok.100zł ,komp od 150zł.Wszystko oczywiście to ceny używek z allegro

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 11 lut 2010, 10:43

To zaczynam się rozglądać nad jakimś anglikiem w częściach. I teraz co kupić by trzeba było:
pompa czy sam nastawnik indukcyjny starczy?
wiązka przewodów (z anglika się nada?)
komputer
przepływomierz
jakieś czujniki do tego?
Może ktoś napisze cały kompletny zestaw do zamiany, od A do Z co trzeba żeby zmienić.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 11 lut 2010, 11:27

a oglądałeś auto Vagiem?? czy owy mechanik zrobił to na słuch ?? jak byłem u mechanika zeby mi sprawdził czy turbina dobrze pracuje to też mi powiedział nastawnik i wtryski do wymiany a ja poczytałem i popytałem na forum kolegów i okazało sie że N75 wystarczyło wyczyścić i problem zniknoł. Ale najważniejsze to podłączyć auto pod Vaga posprawdzać i potem zacznij kupować części.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 11 lut 2010, 11:33

diablo228 pisze:a oglądałeś auto Vagiem?? czy owy mechanik zrobił to na słuch ?? jak byłem u mechanika zeby mi sprawdził czy turbina dobrze pracuje to też mi powiedział nastawnik i wtryski do wymiany a ja poczytałem i popytałem na forum kolegów i okazało sie że N75 wystarczyło wyczyścić i problem zniknoł. Ale najważniejsze to podłączyć auto pod Vaga posprawdzać i potem zacznij kupować części.
Niby tak, ale zauważ, że kolega ma stare ECU więc idzie za tym uboga diagnostyka (tylko grupa 000) z niej za wiele się nie dowiesz.

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 11 lut 2010, 12:05

Vag będzie w następnym tygodniu, kolega ma przywieść to się dowiemy. Ale wszystkie znaki i objawy wskazują na nastawnik.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 11 lut 2010, 14:27

Może ma ktoś z klubowiczów możliwość załatwienia takich nastawników potencjometrycznych w dobrej cenie ? Myślę, że kilka osób byłoby chętnych, sam osobiście kupiłbym jedną nową sztukę.

19kam38

Post autor: 19kam38 » 13 lut 2010, 11:32

Podepnę się pod temat. Też mam problem z tym nastanikiem. W mojej audi mam pompe BOSCH 0460404995. Nastanik był już sprawdzany na wszelkie sposoby i już nic nie da się zrobić. Mechanik polecił mi zmiane typu pompy. Wiadomo mniejsze koszty. Mógł by ktoś naspisać co tam jeszcze jest potrzebne opbócz pompy???

[ Dodano: 2010-02-13, 11:37 ]
Chdzi mi o rodzaje części najlepiej jak by ktoś podał przykładowe linki z allegro


MEMJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2008, 22:10

Post autor: MEMJ » 05 mar 2010, 11:48

Witam
Czytając te posty mam pytanie czy ktoś potrafi zestawić elementy potrzebne do wymiany z bosha na pierburg.Chodzi mi o cały zestaw.
1 nastawnik wiem ze trzeba
2 ecu też trzeba
3 przepływomierz też
4 wiązka elektryczna i tu pytanie
np pedał gazu
5 immoilajzer co z tym fantem
6 czy reszta instalacji pozostająca w aucie nadaje sie do przeróbki

bolszoy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:55
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: bolszoy » 28 mar 2010, 21:34

Witam. Instalację adoptujesz starą. Dociągasz brakujące przewody do przepływki i alternatora.Potrzebujesz tylko wtyczkę od ECU /bo inna, oczywiście z około 10 cm długości przewodami.../ Immo idzie wyłączyć w ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl