Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Opinie - Audi A4 AJM 116ps

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Opinie - Audi A4 AJM 116ps

Post autor: Darek 80b3 » 08 lut 2010, 07:49

Witam,mam zamiar kupić A4 w dieslu i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć coś o tym silniku,czy jest problemowy,wrażliwy na jakość paliwa itd,który lepiej brać ten czy TDI 110km? Dzięki z góry za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 18:15 przez Darek 80b3, łącznie zmieniany 2 razy.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 08 lut 2010, 08:26

polecam ci silnik 90km AHH ma on pompe 11 i turbo ze zmienna geometria, Wymieniajac w nim wtryski na 0.216 masz 140km bez chipa. Silnik 110 to AFN oglnie znany.Jak bedziesz cos modził to ten pierwszy jest lepszy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 lut 2010, 09:47

ja jakbym mial kupowac audi z silnikiem na pompowtryskach to tylko 130km AWX lub AVF, a jakbym mial wybierac miedzy AJM 115 a AFN 110 na pompie to wolalbym AFN jak dla mnie mniej awaryjny a i spalanie mniejsze

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 lut 2010, 15:24

Pomiedzy AFN/AVG (110 KM) a AJM/ATJ(115/116KM) jest technologiczna przepasc. Dodatkowo te silniki juz dysponuja wysokim momentem obrotowym.
Jesli AFN/AVG jest podatny na tuning to AJM/ATJ jest jeszcze bardziej podatny na tuning.
Faktycznie te pierwsze sa bardziej wytrzymale i odporne na kiepskie paliwa te drugie troche drozsze w utrzymaniu ze wzgledu na uklad PD.
Osobiscie teraz bralbym B5 z AJM lub ATJ.
AWX/AVF - owszem bardzo zacne motory pozbawione uchybien wieku dziecięcego silnikow PD oraz wzmocniony uklad korbowo-tlokowy - zwracam jednak uwage ze sa dostepne od modelu B6.

Powodzenia
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 lut 2010, 17:36

Ostatnio kupiłem z kolegą taką A4 z silnikiem AJM tak jak Przemek napisał trzeba lać pewne paliwo sam rozrząd jeśli chodzi o wymianę jest droższy o 400 (występuje napinacz hydrałliczny koszt 400 zł silnik AFN tego nie ma ) zł czyli komplet z wymianą 1150 zł mówimy o oryginalnych częściach robocizna 350 zł cena jaką daliśmy za 2000 rok to 22 plus opłaty kombi po za tym AFN ma więcej miejsca w silniku bardziej jest wszystko na wierzchu to tyle

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 08 lut 2010, 18:57

Podłącze się do tematu.
Czy mieliśmy możliwość porównania audi 110 lub 115 KM z 2 litrowym motorem BMW e46 (136KM)?
Chodzi głównie o osiągi i kulturę pracy. Jak by nie patrzeć, za cenę AJM, można mieć takie właśnie BMW.
Jeszcze jedno, czy wie ktoś na jakich seryjnych ciśnieniach doładowania pracują wyżej opisane motory audi ?
Jak jest z dymieniem w audi ? Czytałem opinię, że e46 pracuje na niższym ciśnieniu doładowania i mniej dymi niż audi.
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 lut 2010, 21:40

AFN/AVG pracują na cisnieniu ~0.9 bar
AJM/ATJ na ~1.1 bar.
Dymienie ???
W obu przypadkach nie powinno wystepowac przy dobrze dzialającym ukladzie wyznaczania dawki paliwa. Minimalnie wiekszym smuzeniem moze wykazywac sie AFN/AVG - w przypadku silnikow zasilanych PD nie ma mowy o dymieniu.
Oczywiscie mowimy o zdrowych, seryjnych egzemplarzach.

Co do kultury pracy - rzecz wzgledna - niektorym bardziej odpowiada praca AFN mnie osobiscie podoba sie "rzegot" "pedeka".
Nie wiem na jakim cisnieniu pracuje bemka ani nic nie wiem o jej silniku. Popytaj na innym forum. ;-)

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 lut 2010, 10:14

ja osobiście nie przepadam za PD, VP to solidne, mało awaryjne i tanie w utrzymaniu konstrukcje, jak chcesz jeździć na PD to licz się z tym, że te silniki tolerują jedynie wysokiej jakości olej syntetyczny a w przypadku VP można jeździć jeszcze na półsyntetyku

kolejna sprawa to jak chcesz podkręcić AFN to możesz zrobić na kilka sposobów i dość tanim kosztem, w przypadku PD robota ta sama a koszta kilkukrotnie większe to samo z rozrządem

do tego dochodzi jeszcze zużycie paliwa, które w przypadku PD jest troche wyższe
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 10 lut 2010, 10:08

Panowie co to jest układ PD?
http://moto.allegro.pl/item897336036_au ... lecam.html
Myslalem o tym aucie między innymi,fajną sprawą w tych AJM jest 6-stopniowa skrzynka,ta ma jeszcze Q.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 lut 2010, 15:23

Jesli ma quattro i 6 biegow to ma silnik ATJ - brat blizniak AJM.
Co do samego ogloszenia.
Moje watpliwosci:
- kierownica i gała biegów - ja mam 350 tysi i nie mam tak stytranej kiery i gały, a ten ma niby 245 tys
- brak oznaczen quattro na przedniej atrapie i fabrycznych na tylnej klapie

Jak masz blisko jedz wez VIN sprawdz w ASO, oblukaj dobrze auto czy nie mialo powazniejszego wypadku i nie jest poszpachlowane, potem VAG i pelna diagnostyka... jak jest OK to bierz. Cena dosc atrakcyjna jak na model z tym wyposazeniem. No ale skads sie wziełą ;-)

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lut 2010, 08:09

Na klapie bagaznika nie ma znaczka OOOO trzebaby sie przyjrzec czy nie była malowana klapa.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 lut 2010, 23:23

WOJTEK26 pisze:Na klapie bagaznika nie ma znaczka OOOO trzebaby sie przyjrzec czy nie była malowana klapa.
E tam nie ma spojrz dobrze... ;-)
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga