Opinie - Audi A4 AJM 116ps
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Opinie - Audi A4 AJM 116ps
Witam,mam zamiar kupić A4 w dieslu i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć coś o tym silniku,czy jest problemowy,wrażliwy na jakość paliwa itd,który lepiej brać ten czy TDI 110km? Dzięki z góry za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 18:15 przez Darek 80b3, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomiedzy AFN/AVG (110 KM) a AJM/ATJ(115/116KM) jest technologiczna przepasc. Dodatkowo te silniki juz dysponuja wysokim momentem obrotowym.
Jesli AFN/AVG jest podatny na tuning to AJM/ATJ jest jeszcze bardziej podatny na tuning.
Faktycznie te pierwsze sa bardziej wytrzymale i odporne na kiepskie paliwa te drugie troche drozsze w utrzymaniu ze wzgledu na uklad PD.
Osobiscie teraz bralbym B5 z AJM lub ATJ.
AWX/AVF - owszem bardzo zacne motory pozbawione uchybien wieku dziecięcego silnikow PD oraz wzmocniony uklad korbowo-tlokowy - zwracam jednak uwage ze sa dostepne od modelu B6.
Powodzenia
Jesli AFN/AVG jest podatny na tuning to AJM/ATJ jest jeszcze bardziej podatny na tuning.
Faktycznie te pierwsze sa bardziej wytrzymale i odporne na kiepskie paliwa te drugie troche drozsze w utrzymaniu ze wzgledu na uklad PD.
Osobiscie teraz bralbym B5 z AJM lub ATJ.
AWX/AVF - owszem bardzo zacne motory pozbawione uchybien wieku dziecięcego silnikow PD oraz wzmocniony uklad korbowo-tlokowy - zwracam jednak uwage ze sa dostepne od modelu B6.
Powodzenia
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ostatnio kupiłem z kolegą taką A4 z silnikiem AJM tak jak Przemek napisał trzeba lać pewne paliwo sam rozrząd jeśli chodzi o wymianę jest droższy o 400 (występuje napinacz hydrałliczny koszt 400 zł silnik AFN tego nie ma ) zł czyli komplet z wymianą 1150 zł mówimy o oryginalnych częściach robocizna 350 zł cena jaką daliśmy za 2000 rok to 22 plus opłaty kombi po za tym AFN ma więcej miejsca w silniku bardziej jest wszystko na wierzchu to tyle
Podłącze się do tematu.
Czy mieliśmy możliwość porównania audi 110 lub 115 KM z 2 litrowym motorem BMW e46 (136KM)?
Chodzi głównie o osiągi i kulturę pracy. Jak by nie patrzeć, za cenę AJM, można mieć takie właśnie BMW.
Jeszcze jedno, czy wie ktoś na jakich seryjnych ciśnieniach doładowania pracują wyżej opisane motory audi ?
Jak jest z dymieniem w audi ? Czytałem opinię, że e46 pracuje na niższym ciśnieniu doładowania i mniej dymi niż audi.
Czy mieliśmy możliwość porównania audi 110 lub 115 KM z 2 litrowym motorem BMW e46 (136KM)?
Chodzi głównie o osiągi i kulturę pracy. Jak by nie patrzeć, za cenę AJM, można mieć takie właśnie BMW.
Jeszcze jedno, czy wie ktoś na jakich seryjnych ciśnieniach doładowania pracują wyżej opisane motory audi ?
Jak jest z dymieniem w audi ? Czytałem opinię, że e46 pracuje na niższym ciśnieniu doładowania i mniej dymi niż audi.
AFN/AVG pracują na cisnieniu ~0.9 bar
AJM/ATJ na ~1.1 bar.
Dymienie ???
W obu przypadkach nie powinno wystepowac przy dobrze dzialającym ukladzie wyznaczania dawki paliwa. Minimalnie wiekszym smuzeniem moze wykazywac sie AFN/AVG - w przypadku silnikow zasilanych PD nie ma mowy o dymieniu.
Oczywiscie mowimy o zdrowych, seryjnych egzemplarzach.
Co do kultury pracy - rzecz wzgledna - niektorym bardziej odpowiada praca AFN mnie osobiscie podoba sie "rzegot" "pedeka".
Nie wiem na jakim cisnieniu pracuje bemka ani nic nie wiem o jej silniku. Popytaj na innym forum.
Pozdrawiam
AJM/ATJ na ~1.1 bar.
Dymienie ???
W obu przypadkach nie powinno wystepowac przy dobrze dzialającym ukladzie wyznaczania dawki paliwa. Minimalnie wiekszym smuzeniem moze wykazywac sie AFN/AVG - w przypadku silnikow zasilanych PD nie ma mowy o dymieniu.
Oczywiscie mowimy o zdrowych, seryjnych egzemplarzach.
Co do kultury pracy - rzecz wzgledna - niektorym bardziej odpowiada praca AFN mnie osobiscie podoba sie "rzegot" "pedeka".
Nie wiem na jakim cisnieniu pracuje bemka ani nic nie wiem o jej silniku. Popytaj na innym forum.
Pozdrawiam
ja osobiście nie przepadam za PD, VP to solidne, mało awaryjne i tanie w utrzymaniu konstrukcje, jak chcesz jeździć na PD to licz się z tym, że te silniki tolerują jedynie wysokiej jakości olej syntetyczny a w przypadku VP można jeździć jeszcze na półsyntetyku
kolejna sprawa to jak chcesz podkręcić AFN to możesz zrobić na kilka sposobów i dość tanim kosztem, w przypadku PD robota ta sama a koszta kilkukrotnie większe to samo z rozrządem
do tego dochodzi jeszcze zużycie paliwa, które w przypadku PD jest troche wyższe
kolejna sprawa to jak chcesz podkręcić AFN to możesz zrobić na kilka sposobów i dość tanim kosztem, w przypadku PD robota ta sama a koszta kilkukrotnie większe to samo z rozrządem
do tego dochodzi jeszcze zużycie paliwa, które w przypadku PD jest troche wyższe
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Panowie co to jest układ PD?
http://moto.allegro.pl/item897336036_au ... lecam.html
Myslalem o tym aucie między innymi,fajną sprawą w tych AJM jest 6-stopniowa skrzynka,ta ma jeszcze Q.
http://moto.allegro.pl/item897336036_au ... lecam.html
Myslalem o tym aucie między innymi,fajną sprawą w tych AJM jest 6-stopniowa skrzynka,ta ma jeszcze Q.
Jesli ma quattro i 6 biegow to ma silnik ATJ - brat blizniak AJM.
Co do samego ogloszenia.
Moje watpliwosci:
- kierownica i gała biegów - ja mam 350 tysi i nie mam tak stytranej kiery i gały, a ten ma niby 245 tys
- brak oznaczen quattro na przedniej atrapie i fabrycznych na tylnej klapie
Jak masz blisko jedz wez VIN sprawdz w ASO, oblukaj dobrze auto czy nie mialo powazniejszego wypadku i nie jest poszpachlowane, potem VAG i pelna diagnostyka... jak jest OK to bierz. Cena dosc atrakcyjna jak na model z tym wyposazeniem. No ale skads sie wziełą
Pozdrawiam
Co do samego ogloszenia.
Moje watpliwosci:
- kierownica i gała biegów - ja mam 350 tysi i nie mam tak stytranej kiery i gały, a ten ma niby 245 tys
- brak oznaczen quattro na przedniej atrapie i fabrycznych na tylnej klapie
Jak masz blisko jedz wez VIN sprawdz w ASO, oblukaj dobrze auto czy nie mialo powazniejszego wypadku i nie jest poszpachlowane, potem VAG i pelna diagnostyka... jak jest OK to bierz. Cena dosc atrakcyjna jak na model z tym wyposazeniem. No ale skads sie wziełą
Pozdrawiam