Witam!!!
Pomocy....
Mam problem z moim pięknym audi B4
Muszę wymienić w nim silnik nie daje rady (1.8 benzyna oznaczenie PM)
I tu chcę zadać pytanie : czy silnik z Audi B3 89' 1.8 benzyna o symbolu PM będzie pasował do mojej B4 ?? Czy może jest jakaś różnica w mocowaniu silnika między tymi dwoma modelami B3 i B4??
Z tego co się orientuję to różnią się rozrządem a dokładnie sposobem napinania paska rozrządu. Cz są jakieś inne różnice które uniemożliwią mi przekładkę ?
[B3\B4 1.8 PM] Silnik Audi 80 B3 będzie pasował do B4 ???
[B3\B4 1.8 PM] Silnik Audi 80 B3 będzie pasował do B4 ???
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 14:26 przez PiterB4, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może być problem z łapami. Kiedyś ktoś na forum chciał włożyć blok z silnika 2l (AAD albo 3A) pochodzącego z B3 zamiast 2.0 ABK z B4. Miał problem założeniem do tego bloku mocowań poduszek od B4.
W B3 poduszki są mocowane do sanek a w B4 są przyspawane do karoserii. Bloki są podobne, kwestia umocowania łap z B4 do silnika z B3.
Bloki są niemal identyczne ale właśnie wyżej wspomniany kolega miał problemy, tylko coś jego tematu nie mogę znaleźć.
[ Dodano: 2010-02-14, 01:14 ]
Masz szczęście że Google zarchiwizowało podobny wątek, który został skasowany bo autor nie nazwał poprawnie tematu (tak samo jak ty zresztą) i poszedł on do kosza:
Kopia Google: http://209.85.129.132/search?q=cache:6g ... &inlang=pl
W B3 poduszki są mocowane do sanek a w B4 są przyspawane do karoserii. Bloki są podobne, kwestia umocowania łap z B4 do silnika z B3.
Bloki są niemal identyczne ale właśnie wyżej wspomniany kolega miał problemy, tylko coś jego tematu nie mogę znaleźć.
[ Dodano: 2010-02-14, 01:14 ]
Masz szczęście że Google zarchiwizowało podobny wątek, który został skasowany bo autor nie nazwał poprawnie tematu (tak samo jak ty zresztą) i poszedł on do kosza:
Kopia Google: http://209.85.129.132/search?q=cache:6g ... &inlang=pl
Ok już się poprawiłem i przywitałem
Tak jak w poście "aldi" tego się właśnie boję, że B3 ma inny odlew bloku i nie ma otworów na łapy mocujące go do karoserii w B4
Niestety nie mam 100% pewności że tak jest i czy po rozebraniu B3 okaże się że tak jest.
Chętnie bym to sprawdził ale brakuje mi wolnego czasu i kasy więc chciałbym wybrać takie rozwiązanie które jest w 100% i nie okaże się po wyjęciu silnika że będę musiał kupić następny silnik :cry:
Dostałem od znajomego B3 na części z niemiec i wiem że silnik jest igiełka!!!
Więc jeśli któryś z klubowiczów potrzebuje jakieś części do Audi B3 1.8 na mono wtrysku (PM) to piszcie i pytajcie.
Tak jak w poście "aldi" tego się właśnie boję, że B3 ma inny odlew bloku i nie ma otworów na łapy mocujące go do karoserii w B4
Niestety nie mam 100% pewności że tak jest i czy po rozebraniu B3 okaże się że tak jest.
Chętnie bym to sprawdził ale brakuje mi wolnego czasu i kasy więc chciałbym wybrać takie rozwiązanie które jest w 100% i nie okaże się po wyjęciu silnika że będę musiał kupić następny silnik :cry:
Dostałem od znajomego B3 na części z niemiec i wiem że silnik jest igiełka!!!
Więc jeśli któryś z klubowiczów potrzebuje jakieś części do Audi B3 1.8 na mono wtrysku (PM) to piszcie i pytajcie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aż sam obejrzę czy na prawdę się nie da. U mnie leży silnika 1.8 z B3ki a kumpel ma w warsztacie ABK z B4 tylko na odległość będą mógł sprawdzić tylko wzrokowo albo wezmę łapy silnika z tego ABK i spróbuje przykręcić do mojego bloku.
Jak w temacie do którego podałem link w B4 jest taki odlany element dodatkowo łączący silnik ze skrzynią biegów od spodu.
Jak w temacie do którego podałem link w B4 jest taki odlany element dodatkowo łączący silnik ze skrzynią biegów od spodu.
Czekam na wynik oględzin
I stało się ....
Mam oba silniki na stole i niby to samo oznaczenie PM a to są dwa różne silniki różnią się odlewem bloku ( B3 nie ma otworów na aluminiowe łapy mocujące silnik, ale B4 ma dużo więcej otworów )
Mimo tego samego oznaczenia to dwa różniące się blokami silniki
Ale spoko nie poddam się pilnik , brzeszczot , palnik i zrobimy autko jak nowe
I stało się ....
Mam oba silniki na stole i niby to samo oznaczenie PM a to są dwa różne silniki różnią się odlewem bloku ( B3 nie ma otworów na aluminiowe łapy mocujące silnik, ale B4 ma dużo więcej otworów )
Mimo tego samego oznaczenia to dwa różniące się blokami silniki
Ale spoko nie poddam się pilnik , brzeszczot , palnik i zrobimy autko jak nowe