[B4 2,0 ABK] Technika jazdy - jak wygrywac ?
[B4 2,0 ABK] Technika jazdy - jak wygrywac ?
[80 B4 2.0 ABK] witam mam audi b4 ABK 115 km. jezeli moje autko charakteryzuje sie takimi parametrami to przy jakich obrotach zmienic bieg by ciąg na nastepnym był najlepszy?? 8-)
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 115 (85) / 5400
Moment [Nm przy obr/ min] 166 / 3200
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 115 (85) / 5400
Moment [Nm przy obr/ min] 166 / 3200
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 22:35 przez torre, łącznie zmieniany 4 razy.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
rozumiem ze chcesz wygrywać pasjonujące wyścigi spod świateł? no to zmieniaj biegi przy 6000rpm. te 500-600rpm ponad obroty mocy maxymalnej jest po to żeby był czas na wysprzęglenie i zmiane biegu - wtedy następny bieg jest wbity w granicach 5000-5300rpm i korzystasz cały czas z maxymalnej mocy silnika. mozesz zrobić jeszce jeden numer - zmieniać biegi nie zdejmując zupełnie nogi z gazu, tylko kopiąc w sprzęgło. W ten sposób przerwa w dostarczaniu siły na koła jest bardzo krótka. Takie coś robisz przy obrotach mocy maxymalnej, bo jak byś spojrzał na wykres mocy i momentu obrotowego twojego auta, to widać że powyżej 5400rpm już moc zaczyna spadać.
A co do tego sposobu z kopaniem sprżęgła - jedyny minus takiej techniki jazdy to konieczność kupna kompletu przegubów - jeżdżąc w ten sposób zarżniesz przeguby bardzo szybko.
rozumiem ze chcesz wygrywać pasjonujące wyścigi spod świateł? no to zmieniaj biegi przy 6000rpm. te 500-600rpm ponad obroty mocy maxymalnej jest po to żeby był czas na wysprzęglenie i zmiane biegu - wtedy następny bieg jest wbity w granicach 5000-5300rpm i korzystasz cały czas z maxymalnej mocy silnika. mozesz zrobić jeszce jeden numer - zmieniać biegi nie zdejmując zupełnie nogi z gazu, tylko kopiąc w sprzęgło. W ten sposób przerwa w dostarczaniu siły na koła jest bardzo krótka. Takie coś robisz przy obrotach mocy maxymalnej, bo jak byś spojrzał na wykres mocy i momentu obrotowego twojego auta, to widać że powyżej 5400rpm już moc zaczyna spadać.
A co do tego sposobu z kopaniem sprżęgła - jedyny minus takiej techniki jazdy to konieczność kupna kompletu przegubów - jeżdżąc w ten sposób zarżniesz przeguby bardzo szybko.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
ABK przy jakich obrotach najlepiej zmienic bieg by wygrywac?
Witam.
Widać już po samym tytule posta że osoba którą go napisała jest id....
Jak chcesz sobie poszaleć kup sobie opla astre bo to jest byle jaki samochód a do audi prosze z szacunkiem.
Widać po prostu że koleś nie ma zielonego pojęcia, ponieważ każdy kretyn umie wciskać gaz do dechy.
To tyle co chciałem powiedzieć:p
Widać już po samym tytule posta że osoba którą go napisała jest id....
Jak chcesz sobie poszaleć kup sobie opla astre bo to jest byle jaki samochód a do audi prosze z szacunkiem.
Widać po prostu że koleś nie ma zielonego pojęcia, ponieważ każdy kretyn umie wciskać gaz do dechy.
To tyle co chciałem powiedzieć:p
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Kurde ja niemogę, widzę że według Was najlepiej to postawić samochód w garażu i go pucować. Przecież on służy do jeżdżenia a jeśli koleś lubi sobie przycinać to czemu nie może robić tego AUDI? wy już mu każecie zmieniać samochód no bez przesady... nie rozumiem waszego zachowania...
Pozdrawiam
Po co zmieniałeś silnik żeby mieć satysfakcje czy po to zeby niunia lepiej jezdizła? Chyba o to drugie więc pewnie i ty lubisz sobie przycisnąć samochodem więc nie wiem co Cię tak dziwi... w temacie..FranoF1 pisze:… wow cóż za temat...
... ja bym tylko zmienił tytuł
… jak najszybciej zarżnąć niunie :lol:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 cze 2007, 15:56 przez Krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
ABK przy jakich obrotach najlepiej zmienic bieg by wygrywac?
No ja mam inny stosunek do samochodu widzę niż niektórzy. Nie ruszam gwałtownie na zimnym nigdy nie przeciągam powyżej 2,5 tys:]. Dopiero gdy złapie 90 stopni od czasu do czasu wcisnę pedał gazu:d
A co do kolegi czester-11 To powiem ci że te 75 ps wystarczy mi oczywiście na ciepłym silniczku aby nie jeden z beznyniaczków sie zdziwił;]
A co do kolegi czester-11 To powiem ci że te 75 ps wystarczy mi oczywiście na ciepłym silniczku aby nie jeden z beznyniaczków sie zdziwił;]
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Siema, ja niektorych nie rozumiem. Samnochod jest po to zeby jezdzic a widze ze niektorzy tylko wyjada z garazu i pucuja robia fotki i chowajaą :lol: po to jest samochod zeby nim jezdzic i czasem mozna go odmulic... jak ktos chce jezdzic 50km/h to niech sobie kupi skuter zablokowany i bedzie jechał 45 a z gorki 50. Bez sensu takie głupie gadanie jest moim zdaniem. Kazdy jezdzi jak sobie tylko chce i nikt mu tego nie zabroni.
Re: ABK przy jakich obrotach najlepiej zmienic bieg by wygry
Po pierwsze primo, nikogo nie wyzywaj od id...grinch pisze:Witam.
Widać już po samym tytule posta że osoba którą go napisała jest id....
Jak chcesz sobie poszaleć kup sobie opla astre bo to jest byle jaki samochód a do audi prosze z szacunkiem.
Widać po prostu że koleś nie ma zielonego pojęcia, ponieważ każdy kretyn umie wciskać gaz do dechy.
To tyle co chciałem powiedzieć:p
po drugie primo, przesadzacie już z tym ubóstwianiem audi, w moim odczuciu jest jak każda inna marka, ja np o opla czy skodę, czy nawet mydelniczke trabanta bym dbał tak samo... bo stan autka świadczy o mnie
po trzecie primo kolega się pyta kiedy najefektywniej zmieniać biegi w górę, co nie znaczy że będzie czekał aż wskazówka złapie czerwone pole ostrzegawcze
uczcie się czytać ze zrozumieniem, i zachowujcie minimum kultury :!:
dla mnie auto służy do jezdzenia a nie robienia zdjec . mam auto od prawie roku zrobilem 10 tysiecy mil , bylem nią w polsce i moge powiedziec tylko ze to prawdziwy przecinak:P żałuje troszke ze nie kupilem 2.0 16v bo chetnie dowalił bym koledze; ma a4 1.8 turbo hehe a wiem ze 140 koni z b4 wystarczylo by na te 150 z a4:)ja wychodze z założenia ze jesli inżynierowie w audi udostepnili taki zakres obrotów a nie inny to czemu z niego nie korzystac. ja korzystam i codziennie czerpie przyjemnosc z jazdy. trzymajcie sie wszyscy i dzieki za wypowiedzi z wyjatkiem grinch który za bardzo sie napina jak baranie jaja:D. moze temat zabolal cie bo mozesz równac sie jedynie z 2 tłoczkowym kaszlaczkiem co na 1 gar niepali. a mi nic tak nie poprawia humoru jak widok BMW w moim lusterku 200 metrów od swiateł...