Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 ABK+LPG] Problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zmora1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:28

[80 ABK+LPG] Problem z odpalaniem

Post autor: zmora1986 » 12 lut 2010, 16:55

Panowie szukałem i nie znalazłem. Wszyscy mają problem z odpaleniem zimnego silnika ja otóż ma odwrotny problem. Po całej nocy postoju na dworze lub po paru godz. kiedy jestem w pracy silnik pali bez problemu dosłownie po sekundzie ale gdy silnik się rozgrzeje to już pojawia się problem,muszę kręcić około 20 sekund lub więcej i modlę się bo albo zapali albo zaleje się. Cewka,przewody ,świece nowe. Na kompie zero błędów. Cóż to może być? Niebieski czujnik temp. ? Proszę o pomoc

misiek .
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 08 cze 2009, 01:58
Lokalizacja: MWD / ZGORZELEC

Post autor: misiek . » 12 lut 2010, 17:44

Oczywiście że tak czujnik na pewno do sprawdzenia. Zacznij od niego.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 12 lut 2010, 18:18

Skoro masz LPG to też należałoby sprawdzić czy nie puszcza po zgaszeniu silnika.Do tego skontroluj ustawienie zapłonu.

zmora1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:28

Post autor: zmora1986 » 12 lut 2010, 19:22

Robiłem próbę jeżdżąc na gazie jak i na samej benzynie i było to samo. Jest taka możliwość że jak jeżdżę na samej benzynie bez przełączania na LPG to też może puszczać?

ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ruktaf » 12 lut 2010, 22:04

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa bo jak nie trzyma to zalewa silnik.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 lut 2010, 08:56

Ja miałem podobny problem tyle tylko że przy jeździe na samej benzynie auto paliło bez problemu na zimnym i ciepłym silniku, problem był tylko wtedy gdy zgasiłem rozgrzany silnik pracujący na LPG.Co do regulatora to zdejmij cienki wężyk prowadzący od regulatora znajdującego się na końcu listwy wtryskowej do kolektora dolotowego i sprawdź czy nie ma w nim paliwa, jeśli jest sucho to regulator jest sprawny.A co do niebieskiego czujnika, multimetr w łapę i rezystancja przy 90st powinna wynosić 200-300Ohm przy zimnym silniku 2000-2500Ohm.Jeśli jest inaczej to do wymiany.

zmora1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:28

Post autor: zmora1986 » 13 lut 2010, 09:33

Czujnik już kupiłem więc i tak go wymienie. Dzięki za rady, zaraz zabieram się do roboty, po wszystkim dam znać co i jak.

[ Dodano: 2010-02-13, 12:19 ]
32 zł za czujnik temp. i sprawa załatwiona. Dzięki panowie za pomoc

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 13 lut 2010, 21:29

no właśnie mam ten sam problem jak postoji przez noc to rano odpala ładnie, jak się rozgrzeje i zgasze to łapie na cyk ale czym dłużej postoji po rozgzraniu tym dłużej musze kręcić by załapał a jak już załapie to obr w górę i w dół i jak by miał zgasnąć i wtedy się wyrównują to czy by była wina tego czujnika a jak bym odłączył go to co powinno się wtedy dziać?

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 13 lut 2010, 22:22

Też tak miałem kiedys ze po nocy odpalał a jak sie rozgrzał musiałem go chechał u mnie przyczyną złęgo odpalania po wykluczeniu czujnika temp, kabli kopułki i swiec okazał sie regulator cisnienia paliwa który czy malenka chodziłą na benz czy na gazie przepuszczał paliwko zalewając go stad problem odpalenia (i ubytku paliwa)bo nie jest wstanie przepalic takiej dawki od razu. Po wymianie regulatora cisnienia paliwa pali na dotyk. Tylko kupujcie oryginalny regulator Boscha koszt ok 300 zl naprawde warto !!!!

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 14 lut 2010, 00:04

Nie trzeba wcale oryginału, ja wsadziłem do ABK zamiennik za 80 zł i chodzi aż miło ;)
Wazne zeby cisnienie regulatora sie zgadzało z oryginałem :)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:43 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 14 lut 2010, 10:52

ten regulator to jest to na końcu listwy wtrysków i jest połączone ciękim wężykiem z kolektorem ssącym? a jak by wężyk odłączyć. 300zeta to troche to jest. jak chodzi benzie to ma takie dziwne lekie jakby szarpniecia czy przyduszenia.

zmora1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:28

Post autor: zmora1986 » 14 lut 2010, 12:10

Wymień ten czujnik koszt niewielki bo tylko 35 zł i 5 minut roboty warto spróbować.
U mnie obroty też wariowały, po wciśnięciu sprzęgła albo utrzymywały się przez dłuższy czas albo podskakiwały do góry i dopiero opadały. A teraz jest OK.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 14 lut 2010, 22:09

jak tu jeden kolega wspomniał żeby sprawdzić czy wężyk od regulatora jest suchy czy mokry to jest mogry jak odczepiłem wyleciało z niego paliwo i wszystko na temat.
jak się coś zepsuło to najpierw trzeba spróbować to naprawić jeśli się nie da to się wymienia a nie ma rzeczy niemożluiwych ... czujnik narazie zostawie w spokoju jedyne co to go sprawdzę najpierw...
przetestuje narazie odpalając na gazie jak się pompka paliwa nie załancza jak będzie palił...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl