[1.8 B3]Problemy z ustawieniem zapłonu
[1.8 B3]Problemy z ustawieniem zapłonu
mam pytanie, czy koła pasowe oraz zamachowe w silniku 1,6 rózmia sie znakami od 1,8.pytam poniewasz zmieniałem silnik na 1.8 a koła zostaly te same,a teraz po ustawieniu zapłonu u mechanika na lampie samochód sie dusi a kiedu przyspiesze go jast lepiej.ale zostaje kwestja rozrzdu
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 20:35 przez budyń, łącznie zmieniany 1 raz.
ale jak go przyśpieszysz rozumiem że odkręcając śrubkę i przekręcając aparat zapłonowy, to jeśli jest lepiej to nie ma co szukać dziury w całym ja też po zmianie paska rozrządu miałem problem ponieważ troszkę przesunęło mi się koło odpowiedzialne za zapłon i ustawiłem sobie na tak zwane oko i działa jak brzytwa a jeśli ustawiłeś dolne koło zębate na punkcie(na tym małym okienku gdzie silnik łączy się ze skrzynią) i górnego nie ruszyłeś to powinno być ok
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kont zależy od silnika i rodzaju aparatu zapłonowego i podłączania podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu (jeśli jest). Czy podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu podłączony jest na stałe z kolektorem czy przez zaworek, który zamyka to podciśnienie gdy pedał gazu jest puszczony (elektrozawór zazwyczaj jest przy silnikach wtryskowych) bądź bez mechanicznego regulatora konta (tutaj ECU reguluje wyprzedzenie).
Widać to w danych technicznych np. w niebieskiej książce "Obsługa i naprawa Audi 80". Gaźnikowe mają mieć 18° przed ZZ a na wtrysku 6°.
Wg. tego są postawione znaki na kole zamachowym. Tak więc kont jest zależny od konkretnej wersji silnikowej a dokładniej jak jest przyspieszany zapłon.
Dokładnie nie wiem jak to jest zestrojone, że gaźnikowce chodzą ładnie na wolnych obrotach przy dużym koncie wyprzedzenia a silniku w których kont jest regulowany z udziałem elektroniki pracują fabrycznie przy małym koncie.
Może jest to związane z fazami rozrządu.
Jakie oznaczenie miał silnik który miałeś wcześniej a jakie ma aktualny? Może masz koło zamachowe od silnika w którym zapłon miał być na 6° i przy tym ustawieniu nie współgra z twoim układem zapłonowym.
Widać to w danych technicznych np. w niebieskiej książce "Obsługa i naprawa Audi 80". Gaźnikowe mają mieć 18° przed ZZ a na wtrysku 6°.
Wg. tego są postawione znaki na kole zamachowym. Tak więc kont jest zależny od konkretnej wersji silnikowej a dokładniej jak jest przyspieszany zapłon.
Dokładnie nie wiem jak to jest zestrojone, że gaźnikowce chodzą ładnie na wolnych obrotach przy dużym koncie wyprzedzenia a silniku w których kont jest regulowany z udziałem elektroniki pracują fabrycznie przy małym koncie.
Może jest to związane z fazami rozrządu.
Jakie oznaczenie miał silnik który miałeś wcześniej a jakie ma aktualny? Może masz koło zamachowe od silnika w którym zapłon miał być na 6° i przy tym ustawieniu nie współgra z twoim układem zapłonowym.
szukam dziury w całym, poniewaz jesli przyspiesze ten zapłon auto reaguje od najmniejszych obrotów naciskajac na pedał gazu ale tylko gdy jest zimny,niestety po rozgrzaniu ma kaprysy i raz jedzie dobrze a innym razem jest niesamowicie mulasty i niema nalezytej mocy na wolnych jak i na pełnych obrotach i niepomagaja zadne inne regolacje.
[ Dodano: 2010-02-14, 20:29 ]
a jesli rozrzad byłby zle ustawiony,w minimalnym stopniu w któras strone to jakie byly by tego oznaki?ps;dzieki za posty
[ Dodano: 2010-02-14, 20:51 ]
a czy w audi z 1991 z gaznikiem[mechanik twierdzi ze jest on na zasaddzie wtrysku]jest komputer który mógłby narobic tego bałaganu/
[ Dodano: 2010-02-14, 20:29 ]
a jesli rozrzad byłby zle ustawiony,w minimalnym stopniu w któras strone to jakie byly by tego oznaki?ps;dzieki za posty
[ Dodano: 2010-02-14, 20:51 ]
a czy w audi z 1991 z gaznikiem[mechanik twierdzi ze jest on na zasaddzie wtrysku]jest komputer który mógłby narobic tego bałaganu/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ustawienie zapłonu wpływa na to że zimny silnik ma moc a rozgrzany już nie. Sprawdź czy podciśnieniowy regulator działa i jego wężyki są szczelne.
W nim wyprzedzanie zapłonu nie było sterowany w jakikolwiek sposób przez komputer, steruje on tylko dawką paliwa i obrotami biegu jałowego.
Jaki wcześniej miałeś silnik? Bo tylko silnik PP miał gaźnik Pierburg 2EE z komputerem.budyń pisze:a czy w audi z 1991 z gaznikiem[mechanik twierdzi ze jest on na zasaddzie wtrysku]jest komputer który mógłby narobic tego bałaganu/
W nim wyprzedzanie zapłonu nie było sterowany w jakikolwiek sposób przez komputer, steruje on tylko dawką paliwa i obrotami biegu jałowego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy masz nalepkę w bagażniku i tam przy "ENG CODE" masz wpisane. Jest też na silniku w miejscu zaznaczonym na tym foto http://images45.fotosik.pl/144/3bf3c8161dd171a8med.jpg
Sprawdź może nie otwiera się w nim przepustnica drugiego przelotu i przez to raz dobrze przyspiesza a raz źle.
Masz jeszcze link do dwóch książek o tym gaźniku (jeśli masz taki). http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
Masz LPG? Przy zasilaniu gazem gaźnik może niewiele zrobić bo to parownik dawkuje paliwo, gaźnik może co najwyżej ustawić obroty biegu jałowego.budyń pisze:a natym gazniku mialem duze problemy z płynna jazda na gazie.
Sprawdź może nie otwiera się w nim przepustnica drugiego przelotu i przez to raz dobrze przyspiesza a raz źle.
Masz jeszcze link do dwóch książek o tym gaźniku (jeśli masz taki). http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
dzieki wielkie za rady,musze jednak przyznac ze miałem odwieczne problemy z jazda na tym jaki na tamtym silniku.obecny silnik jest bardzo dobry,wiec szukalem wady metoda prób i błedów odkrywajac ze w tym gazniku jest taka przepustnica na samej górze słuzy ona do ograniczenia dopływu powietrza podczs rozpedzania samochodu.Niestety umnie znajduje sie ona pod miksrem do gazu i w ten sposób przy jezdzie na gazie podczas przyspieszania razem z powietszem blokowala tez gaz,takrze po odłoczeniu bylo o wiele lepiej.a obecne problemy mam po wymianie rozrzadu.
[ Dodano: 2010-02-15, 11:27 ]
wczesniej miałem[PP]a obecnie[PN]w takim razie ile teraz mam koników??
[ Dodano: 2010-02-15, 11:27 ]
wczesniej miałem[PP]a obecnie[PN]w takim razie ile teraz mam koników??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta przepustnica na górze powinna być odcinana gdy włącza się LPG. Gazownik powinien założyć przekaźnik, który by automatycznie rozłączał jeden obwód.
Nie myślałeś nad zmianą na mniej problematyczny gaźnik. Któryś z prostszych modeli Pierburg'a będzie pasował albo dorezać podkładkę i założyć webera z 125p albo Poloneza itp.
Nie myślałeś nad zmianą na mniej problematyczny gaźnik. Któryś z prostszych modeli Pierburg'a będzie pasował albo dorezać podkładkę i założyć webera z 125p albo Poloneza itp.