[b4 1.9 tdi ]problem z alternatorem
[b4 1.9 tdi ]problem z alternatorem
witam wszystkich. Mam pytanko, czy łatwo jest zregenerować alternator i wyjąć go na mrozie? I jeszcze jedno mam mały problem z napinaczem pompy od wspomagania. Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?
Na przyszłość, używaj kolego znaków interpunkcyjnych bo ciężko cię zrozumieć. Tym razem poprawiłem to za ciebie.
Na przyszłość, używaj kolego znaków interpunkcyjnych bo ciężko cię zrozumieć. Tym razem poprawiłem to za ciebie.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 15:49 przez adis8406, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do wyjęcia alternatora to nie wiem jak to jest w 1Z, natomiast co do wymiany łożysk to nie powinno to być zbyt trudne. Jakiś czas temu robiłem to u siebie w SB.
Miałem to samo w SB. Dałem zwykłą większą podkładkę, przykręciłem mocno i trzymało. Nie jest to więc niezbędne.adis8406 pisze:I jeszcze jedno mam mały problem z napinaczem pompy od wspomagania. Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Daj ci bozia zdrowia jak Ty na tym mrozie chcesz alternator wyciagnac!! lozyska szczotki ewentualnie komutator i bedzie jak nowy :mrgreen: niby latwo jak masz czym to zrobic,np. scigacz do lozysk(lub po charpagansku rosciac szale lozysk) ale jeszcze trzeba go wyciagnac,jesli sie bardzo wkur.... to wyciagniesz. Przykrecony jest dwiema srubami do silnika,potem kable i juz na wierzchu,jak nie masz klimy to bedziesz mial latwiej.powodzenia
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Nie jest to trudna sprawa, wyciągniesz go w 5 min, wczoraj wyciągałem i tyle mi zajęło. Nie napisałeś jaką masz awarie? Masz tutaj opis:adis8406 pisze:witam wszystkich. Mam pytanko, czy łatwo jest zregenerować alternator i wyjąć go na mrozie?
https://audi80.pl/80-b4-wymiana-lozy ... lternatora
Bez problemu powinieneś dostać taką śrubę napinającą w każdym motoryzacyjnym.adis8406 pisze:Jest tam taka jakby nakrętka z ząbkami i ze ząbki mi się obrobiły. Co mogę z tym zrobić?
Koszt to pare złotych.
pozdrawiam
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
aby nikt nie miał wątpliwości, by szybko wymieniać łożyska, które hałasują opowiem swoją historię
Przedwczoraj wieczorem usłyszałem hałasujące łożyska w alternatorze. Pomyślałem, że zajrzę jutro wieczorem bo nie miałem czasu. Wczoraj jadę a tu nagle kontrolka od akumulatora się zaświeciła i po chwili zgasł. Zatrzymałem się i patrze a tu dym z pod maski i smród spalonych kabli...
Myślę... o zgrozo
Szybko zaglądam pod maskę a tam z alternatora dym...
Po 10 minutach jak juz się wszystko uspokoiło postanowiłem nim zakręcić. Nie miał siły... objawy jak przy padniętym akumulatorze...
Do domu holowanko...
W garażu zdjąłem wszystko, alternator rozebrałem i się okazało, że:
Zatarte łożysko spowodowało całkowite się jego zatrzymanie co poskutkowało wygięciem wałka i zniszczeniem gniazda łożyska w aluminiowej obudowie. Zatrzymał się ale mimo wszystko pasek go napędzał więc się spalił.
Diagnoza- alternator złom!
Przedwczoraj wieczorem usłyszałem hałasujące łożyska w alternatorze. Pomyślałem, że zajrzę jutro wieczorem bo nie miałem czasu. Wczoraj jadę a tu nagle kontrolka od akumulatora się zaświeciła i po chwili zgasł. Zatrzymałem się i patrze a tu dym z pod maski i smród spalonych kabli...
Myślę... o zgrozo
Szybko zaglądam pod maskę a tam z alternatora dym...
Po 10 minutach jak juz się wszystko uspokoiło postanowiłem nim zakręcić. Nie miał siły... objawy jak przy padniętym akumulatorze...
Do domu holowanko...
W garażu zdjąłem wszystko, alternator rozebrałem i się okazało, że:
Zatarte łożysko spowodowało całkowite się jego zatrzymanie co poskutkowało wygięciem wałka i zniszczeniem gniazda łożyska w aluminiowej obudowie. Zatrzymał się ale mimo wszystko pasek go napędzał więc się spalił.
Diagnoza- alternator złom!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Miałeś pecha że się tak skończyło .Najczęściej łożysko daje znać o swoim końcu przez jakiś czas zanim całkowicie padnie .Ale masz rację .Nie można ignorować wszelkich podejrzanych odgłosów w rodzaju pisków ,szumów itp.odgłosów .U mnie ewidentnie popiskuje pasek wielorowkowy napędzający altek i sprężarkę klimy ,przez kilka sekund na zimno .Ale widzę że siedzi nowy Gates, a ten typ podobno tak ma z racji węższych rowków niż np.conti .Oczywiście zwaliłem paski żeby być pewnym że to nie łożyskokrzysiek_b pisze:Zatarte łożysko spowodowało całkowite się jego zatrzymanie co poskutkowało wygięciem wałka i zniszczeniem gniazda łożyska w aluminiowej obudowie. Zatrzymał się ale mimo wszystko pasek go napędzał więc się spalił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary