[80 B4 2.0 ABK] włanczajace sie wentylatory
U mnie również jest czujnik przy chłodnicy 2pinowy niebieski a przewodów jest 3 czyli niby do czujnika 3pinowego tyle ze u mnie była zmieniana chłodnica :roll: i równiez jest tylko jeden bieg. Wskaznik na desce tez waruje u mnie :-| musze go rozebrac przy chwili wolnego czasu i sprawdzic czujnik ten szary bo przewody sa polutowane i zaklejone tasma
widze kolego ze masz ten sam silniczek co ja
a kiedy ci sie wiatraki zalanczaja???
u mnie po ostatnim majstrowaniu znowu cos sie zmieniło niestety nie na lepsze po zabawie z zegarem postanowiłem porównac wskazania z tem na termometrze i do 60st. sie zgadzało i tyle zegar staną natej temp. wskazówka ani drgnie dalej zegar mostkowałem kilka razy wszystko ładnie płynnie bez zadnych zacieć pewnie czujnik.Wracajac do wskazan na termometrze to wiatraki sie załaczyły juz przy 65st. ale nic nie chłodziły bo krciły sie 3 sek i tak co 5st az do 94 dalej juz bardzo powoli sie grzał i wiatraki dłuzej chodziły pytanie
-czemu wiatraki sie włanczaja co 5stopni zaczynajac od 65???
a kiedy ci sie wiatraki zalanczaja???
u mnie po ostatnim majstrowaniu znowu cos sie zmieniło niestety nie na lepsze po zabawie z zegarem postanowiłem porównac wskazania z tem na termometrze i do 60st. sie zgadzało i tyle zegar staną natej temp. wskazówka ani drgnie dalej zegar mostkowałem kilka razy wszystko ładnie płynnie bez zadnych zacieć pewnie czujnik.Wracajac do wskazan na termometrze to wiatraki sie załaczyły juz przy 65st. ale nic nie chłodziły bo krciły sie 3 sek i tak co 5st az do 94 dalej juz bardzo powoli sie grzał i wiatraki dłuzej chodziły pytanie
-czemu wiatraki sie włanczaja co 5stopni zaczynajac od 65???
Moze ten nowy czujnik ktory wsadziłes przy chłodnicy działa nie tak jak powinien. Temperature sprawdzałe na wskazniku na desce? Jesli tak to może on zle wskazuje i dlatego taki oberek jest a wszystko mozez byc dobrze. Wracajac do poprzedniego postu... dzis sprawdziłem i jednak do tego czujnika przy chłodnicy mam 2 kabelik we wtyce jest miejsce na 3 a zujnik jest 2 pinowy. Ja zas mam problemy ze wsazaniami na desce przewaznie pokazuje mi 98stopni drugim razem pokazuje 50 wiec nie wiem dokładnie przy jakiej temp. właczaja mi sie wentylatory z tego co zauwazyłem mam tylko jeden bieg, tyle ze jak go postawie to potrafi sie odezwac czujnik temp. przy głowicy i przy wyłaczonym silniku właczyc wentylatory ale to chyba dobrze. Tyle ze on chyba nie powinien sie grzac do takiej temp. jeszcze ubywa mi niewielkie ilosci płynu chłodzacego czyli jakies 200ml na 1000 km i przy uszczelce troszke sie poci podejrzewam uszczelke głowicy do wymiany a przy okazju uszczelniacze bo olej tez musze dolewac 0,5l na 3000 km
z tym czujnikiem przy chłodnicy to wydaje mi sie ze powinien byc 3pinowy bo jesli ma 2 biegi to powinny byc 3 kable jeden przewód pradowy drugi od 1 biegu i 3 od 2 biegu tak mi sie wydaje
u nas jes 2 przewody jeden prądowy i drugi od drugiego biegu wystarczy znalezc przewód od 1 biegu i podłączyc do czujnika 3 pinowego
a z tymi wskazaniami zegara to powinienes go rozkrecic i przeczyscic zmostkowac ze 2 razy
jezeli to nie pomoze to pozostaje chyba tylko wymiana czujnika przy głowicy jak wymienie u siebie to dam znac czy pomoglo
u nas jes 2 przewody jeden prądowy i drugi od drugiego biegu wystarczy znalezc przewód od 1 biegu i podłączyc do czujnika 3 pinowego
a z tymi wskazaniami zegara to powinienes go rozkrecic i przeczyscic zmostkowac ze 2 razy
jezeli to nie pomoze to pozostaje chyba tylko wymiana czujnika przy głowicy jak wymienie u siebie to dam znac czy pomoglo
Jeżeli chodzi o czujniki temperatury t w ABK w króćcu przy głowicy są dwa, niebieski dwupinowy podający temperaturę do wtrysków i szary trzypinowy podający temperaturę na zegar.Sprawdź ten który zaznaczyłem na zdjęciu.Może to coś pomoże.
http://img503.imageshack.us/img503/264/ ... 711dh8.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/264/ ... 711dh8.jpg
Widze ze duzo osob ma problemy z temperatura
Skorzystam z okazji i podepne sie pod temat.
Sytuacja w mojej audi wyglada tak, ze po osiagnieciu temperatury ok 100 stopni C wentylatory wlaczaja sie na najszybszczy bieg i schladzaja samochod do ok 98 stopni C, pozniej sie wylanczaja. Wszystko zaczelo sie po wymianie jednego plastikowego boku chlodnicy (stary byl popekany) Wymienilem juz czujnik w chlodznicy (mam 3 pinowy) i dalej jest to samo.
Ostatnio podlaczalem stary czujnik i nagrzewalem go suszarka to najpierw wlaczyl sie pierwszy bieg a pozniej drugi, takze mysle ze dziala prawidlowo (chociaz nie wiem przy jakich dokladnie temperaturach wlanczal sie ktory bieg). Poniej podlaczylem nowy czujnik zamontowany w chlodnicy, odpalilem samochod i wolny bieg zalanczal sie prawidlowo przy ok 95 stopniach C. Myslalem ze juz wszystko bedzie dobrze ale kiedy przejechalem ok 10 km to pierwszy bieg wogole sie nie wlanczal a drugi dopiero przy 100 stopniach C.
Ktos ma jakis pomysl co to moze byc? Moze temperatura plynu kolo czujnika jest nizsza niz w ukladzie?
Sytuacja w mojej audi wyglada tak, ze po osiagnieciu temperatury ok 100 stopni C wentylatory wlaczaja sie na najszybszczy bieg i schladzaja samochod do ok 98 stopni C, pozniej sie wylanczaja. Wszystko zaczelo sie po wymianie jednego plastikowego boku chlodnicy (stary byl popekany) Wymienilem juz czujnik w chlodznicy (mam 3 pinowy) i dalej jest to samo.
Ostatnio podlaczalem stary czujnik i nagrzewalem go suszarka to najpierw wlaczyl sie pierwszy bieg a pozniej drugi, takze mysle ze dziala prawidlowo (chociaz nie wiem przy jakich dokladnie temperaturach wlanczal sie ktory bieg). Poniej podlaczylem nowy czujnik zamontowany w chlodnicy, odpalilem samochod i wolny bieg zalanczal sie prawidlowo przy ok 95 stopniach C. Myslalem ze juz wszystko bedzie dobrze ale kiedy przejechalem ok 10 km to pierwszy bieg wogole sie nie wlanczal a drugi dopiero przy 100 stopniach C.
Ktos ma jakis pomysl co to moze byc? Moze temperatura plynu kolo czujnika jest nizsza niz w ukladzie?
rczopik2 dzięki za rady ale to dalej nie pomogło...
znalazłem chwilę czasu aby dokładniej przyjrzeć się mojej Audi i wychodzi na to, że wentylator włącza się przy ok 95 stopni na 1 bieg jednak po kilkunastu sekundach się wyłącza pomimo tego że temperatura dalej rośnie. Następnie drugi bieg włącza się przy ok 110-115 stopni jednak nie jestem pewien czy to ten czujnik przy chłodnicy go włącza czy ten przy świecach. Sam już nie wiem co robić, moje pomysły to:
1. Pęknięty kruciec przy zbiorniku wyrównawczym, tam gdzie jest powrót z chłodnicy (najcieńsza rurka w układzie). Poprzez to jest za niskie ciśnienie w układzie i nie ma prawidłowego obiegu wody.
2. Niedrożny układ chłodzenia spowodowany tym, że wcześniej wsypywałem środki do uszczelniania chłodnicy (było to przed wymianą boku chłodnicy)
3. Niesprawny czujnik, który włącza wentylator. Nowy w ASO kosztuje 112 zł
4. Nieodpowietrzony układ chłodzenia....
.... może ktoś pomoże, bo ja już nie mam siły a szkoda mi silnika
znalazłem chwilę czasu aby dokładniej przyjrzeć się mojej Audi i wychodzi na to, że wentylator włącza się przy ok 95 stopni na 1 bieg jednak po kilkunastu sekundach się wyłącza pomimo tego że temperatura dalej rośnie. Następnie drugi bieg włącza się przy ok 110-115 stopni jednak nie jestem pewien czy to ten czujnik przy chłodnicy go włącza czy ten przy świecach. Sam już nie wiem co robić, moje pomysły to:
1. Pęknięty kruciec przy zbiorniku wyrównawczym, tam gdzie jest powrót z chłodnicy (najcieńsza rurka w układzie). Poprzez to jest za niskie ciśnienie w układzie i nie ma prawidłowego obiegu wody.
2. Niedrożny układ chłodzenia spowodowany tym, że wcześniej wsypywałem środki do uszczelniania chłodnicy (było to przed wymianą boku chłodnicy)
3. Niesprawny czujnik, który włącza wentylator. Nowy w ASO kosztuje 112 zł
4. Nieodpowietrzony układ chłodzenia....
.... może ktoś pomoże, bo ja już nie mam siły a szkoda mi silnika
No jeżeli ci sie włanczają i po chwili wylanczają sie to napewno wina czujnika powinien bezwzględu na czas chodzić tylko na temperature , wiec poprostu temperatura ci rośnie bo nie jest chłodzona chłodnica, możesz połonczyć na krótko wentylator i sprawdzić czy daje rade po ok 1-2 minutach pracy zbić temperature , jeżeli ci sie włancza też przy temp. ok 105 115 to działa wtedy ten czyjnik przy wtrysku powinien również wtedy chodzić przy wylonczonym zapłonie