witam
na dniach wymieniam rozrząd(i inne paski: od pompy i klinowy), ale z racji tego że jestem nieufny co do mechaników to będę im patrzał na ręce. Teraz pytanie jak dokładnie się wymienia rozrząd?
z tego co wyczytałem to trzeba:
- zablokować wałek rozrządu(jak? jest jakaś śruba blokująca czy coś?)
- zablokować koło od pompy wtryskowej(j/w)
- wymienić rolkę i pasek i poskręcać wszystko w całość.
teraz klika pytań:
- czy to co jest napisane wyżej to wszystko czy na coś jeszcze zwrócić uwagę?
- jak z kątem na pompie wtryskowej? jeśli koło jest zablokowane to nie ma prawa się on zmienić(rozregulować)?
zależy mi na tych informacjach ponieważ samochód ładnie zapala i chciał bym uniknąć jakichś nieprzyjemnych sytuacji.
[b4 1.9 TD AAZ] wymiana rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ma prawo i się zmieni ,wystarczy inaczej napiąć pasek .Po wymianie kąt wtrysku do ustawienia czujnikiem zegarowymobcy21 pisze:jak z kątem na pompie wtryskowej? jeśli koło jest zablokowane to nie ma prawa się on zmienić(rozregulować)?
nie ma żadnej ,zdejmuje się pokrywę rozrządu i wkłada blokadę w wałek od strony skrzyni biegów.Ciekawe czy ci spece po wymianie sami zaproponują ci ustawienie kąta wtrysku?Jak nie to wcale bym się nie zdziwił,pełno teraz tych "naprawiaczy "zwanych mechanikami co tylko szybko odstawić fuszerkę skasować odpowiednio i do widzenia .Ja bym ich nazwał w większości przypadków naciągaczami -partaczamiobcy21 pisze:- zablokować wałek rozrządu(jak? jest jakaś śruba blokująca czy coś?)