[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
MUNIOR Prawdopodobnie wiesz że podgrzewacz o którym tyle dyskutujemy nie służy do podgrzewania płynu i uzyskania wyższej temperatury silnika przed jego uruchomieniem lecz ma pomóc w szybszym osiągnięciu temperatury po jego uruchomieniu.Sorrki ale nie wyobrażam sobie wdrożenia Twojego patentu,trzy świece po 14A dychający aku padnie w krótkim czasie a zasilacz ponad 45A ciągłej pracy przez parę godzin przy -25* też nie pociągnie,poza tym do wszystkiego musiałbyś zamontować wyłączniki czasowe więc przypuszczam że masz garaż a jeśli tak to sprawny TDI do -30* zimy się nie boi wiem z własnego doświadczenia bo już odpalałem w takich warunkach.Można odpalić w niskiej temperaturze,nie włączamy dodatkowych urządzeń ,świece się załączą i po 2;3 min. ruszamy a po przejechaniu kilkuset metrów poczujemy letni nadmuch.Jak chcesz to zastosuj swój patent i daj znać jak to działa.
Powodzenia
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
oczywiście że wiemkrzychu6008 pisze:Prawdopodobnie wiesz że podgrzewacz o którym tyle dyskutujemy nie służy do podgrzewania płynu i uzyskania wyższej temperatury silnika przed jego uruchomieniem lecz ma pomóc w szybszym osiągnięciu temperatury po jego uruchomieniu.
można wykorzystać tylko 2świecekrzychu6008 pisze:Sorrki ale nie wyobrażam sobie wdrożenia Twojego patentu,trzy świece po 14A
no właśnie to jest największy problem i też cienko to widzę i zasilanie z aku w aucie odpadakrzychu6008 pisze:dychający aku padnie w krótkim czasie a zasilacz ponad 45A ciągłej pracy przez parę godzin przy -25* też nie pociągnie
zgadzam się z kolegą bo mój też odpala bez problemów .Mam jeszcze inną grzałkę 12v która ciągnie ok 3,5A i ciekawi mnie po jakim czasie podgrzała by jakoś zauważalnie płyn.Ale jestem prawie pewien że musiała by chodzić minimum godzinę .Pobawię się chyba dopiero jak będzie cieplej bo nie mam ogrzewanego garażukrzychu6008 pisze:sprawny TDI do -30* zimy się nie boi wiem z własnego doświadczenia bo już odpalałem w takich warunkach.
podgrzewany filtr paliwa
mam pytanie do kolegow czy ktoś ma w swojej a 80 podgrzewanie filtra paliwa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
O ile filtr ori to mamy wszyscy .To ten plastikowy króciec w głowiczce filtra którym wraca paliwo do zbiornika i który przez swoją częstą nieszczelność powoduje często kłopoty z zapowietrzaniemseba2303 pisze:czy ktoś ma w swojej a 80 podgrzewanie filtra paliwa?
.Działa tak że dopóki temp.ropy nie osiągnie jakiejś tam dodatniej temp.to przez ten króciec wraca do filtra a nie do zbiornika.Rozleciało mi się kiedyś to ustrojstwo jak sprawdzałem jak to działa i poleciała spręzynka w trawę .Od tamtej pory działa lub jak kto woli nie działa jak trzeba .Ale zrobiłem sobie lepszy .Może niezbyt ładny ale na pewno skuteczniejszy .Wystarczy kilka zwoi rurki miedzianej na wydechu zaraz za turbiną i paliwko ciepłe .Patent tylko na zime bo jeżdze krótkie odcinki
podgrzewacz
tak zle sie wyrazilem dokladnie zgadza sie to ma kazdy! czy jest w tdi audi 80 podgrzewacz elektryczny filtra paliwa jak tak to prosze foty
koledzy wracając do podgrzewcza płynu chłodniczego
natrafiłem na świece żarowe z golfa 3 bodajże silnik 1Y i świeczki od silnika sa takie same wzrokowo i wymiarowo jak nasze od podgrzewacza , nie sprawdziłem numerów ale czy można zastosować te z golfa do podgrzewacza bo kumpel chce mi sprezenować za przysłowiowego chodzi mi np o to czy taka samą temperature maja itp izeby przypadkiem "niezaoszczedzić " za bardzo
natrafiłem na świece żarowe z golfa 3 bodajże silnik 1Y i świeczki od silnika sa takie same wzrokowo i wymiarowo jak nasze od podgrzewacza , nie sprawdziłem numerów ale czy można zastosować te z golfa do podgrzewacza bo kumpel chce mi sprezenować za przysłowiowego chodzi mi np o to czy taka samą temperature maja itp izeby przypadkiem "niezaoszczedzić " za bardzo
[/quote]Kolego mam tak samo tzn.świece są zasilane cały czas i nic nie przerywa ich pracy a grzeją aż do ok 70 stopni :roll: Wygląda na to że tak ma być niestety.Piszę niestety bo moim zdaniem praca tych świec powinna być przerywana bo to że działają ciągle znacznie skraca im życie .Oczywiście mam poodłączane bo po pierwsze :takie ciągłe obciązenie aku to masakra (szczególnie w takich temp.)po drugie nowe świece przy nie przerwanej ciągłej pracy pewnie długo by nie wytrzymały.Jestem w trakcie myślenia jak wykombinować jakieś przerywanie zasilania tych świec ale wszelkie prace odwlekam do wiosny[/quote]
Munior dobrze dedykujesz ale chyba w tym wypadku nie do końca masz rację odłączając to dobrodziejne ustroństwo. Mam zetora z kwietnia 95 roku. Podgrzewaczem nie interesowałem się od kiedy mam to auto (2,5 roku) ale gdy natrafiłem na ten post to ciekawość wzięła górę nad mrozem i... u mnie on działa. Tak jak u Ciebie czyli 20 sek po odpaleniu i chula cały czas zanim nie osiągnie (jakiejś) temperatury - a jakiej to nie sprawdzałem a z miernikiem stałem ze 2 minuty. Dodam, że wszystkie świeczki są dobre i nie wyglądają jak by je ktoś zmieniał kiedykolwiek (300 000 km na liczniku). Reasumując skłaniam się więc w stronę działania czajnika z wodą i bez. :mrgreen:
Munior dobrze dedykujesz ale chyba w tym wypadku nie do końca masz rację odłączając to dobrodziejne ustroństwo. Mam zetora z kwietnia 95 roku. Podgrzewaczem nie interesowałem się od kiedy mam to auto (2,5 roku) ale gdy natrafiłem na ten post to ciekawość wzięła górę nad mrozem i... u mnie on działa. Tak jak u Ciebie czyli 20 sek po odpaleniu i chula cały czas zanim nie osiągnie (jakiejś) temperatury - a jakiej to nie sprawdzałem a z miernikiem stałem ze 2 minuty. Dodam, że wszystkie świeczki są dobre i nie wyglądają jak by je ktoś zmieniał kiedykolwiek (300 000 km na liczniku). Reasumując skłaniam się więc w stronę działania czajnika z wodą i bez. :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Swiece maja byc wlaczone do 70 stopni, i ich praca nie musi byc przerywana(w koncu to wymyslili wAUDI AG) jesli uklad chlodzenia sie nie zapowietrza(DEJWID MA RACJE respekt za przyklad) to zywotnosc jest baaardzo dluga,Tak jak kolega WYZEJ opisal do 300tys. i dluzej.
Ale jesli juz koniecznie chcemy przerwac ich prace(I MARZNAC W ZADKI ) to da sie to zrobic (I TO BEZ ZAZNYCH CZAROW)ale tylko w autkach z owa funkcja czytania obciazenia alternatora. A wiec wlaczamy wszystko co zuzywa prad np: grzanie szyby i lusterek,swiatla mijania (chcemy czy nie,musimy, halogeny,grzanie tylcia(FOTELI) i dwie swiece od grzania mamy z glowy
Dla tych ktorzy chca i ta jedna pozostala wylaczyc proponuje do gniazdka zpalniczki wrebac halogen conajmniej 100Watt lub wiekszy(NA PRZYKLAD DO OSWIETLANIA WNETRZA POJAZDU ) i calkiem po sprawie (O ILE WYTRZYMA GNIAZDKO)
Dla WSZYSTKICH KOLEGOW ktorym nie daje to spokoju tak na powznie:znajdzcie
przewod (KOLORU CZARNEGO PRZY ALTERNATORZE KTORYM IDZIE SYGNAL OBCIAZENIA DO STEROWNIKA) podlaczony o ile dobrze pamietam pod wyjcie W i zalozcie na nim wlacznik(BRAK SYGNALU WYLANCZA PODGRZEWACZ) ktorym bedziecie wylanczac podgrzewacz to powinno was usatyswakcjonowac.
Przepraszam z gory za zarty ,ale chcialem rozluznic to napiecie w omawianym temacie :mrgreen:
AVE A U D I
[ Dodano: 2010-02-19, 00:48 ]
Przepraszam za pyche i cwaniactwo ale najbardzej podobal mi sie post SOLSKIERA zeby GLOWICA NIE PEKALA. To bylo naprawde dobre
Ale jesli juz koniecznie chcemy przerwac ich prace(I MARZNAC W ZADKI ) to da sie to zrobic (I TO BEZ ZAZNYCH CZAROW)ale tylko w autkach z owa funkcja czytania obciazenia alternatora. A wiec wlaczamy wszystko co zuzywa prad np: grzanie szyby i lusterek,swiatla mijania (chcemy czy nie,musimy, halogeny,grzanie tylcia(FOTELI) i dwie swiece od grzania mamy z glowy
Dla tych ktorzy chca i ta jedna pozostala wylaczyc proponuje do gniazdka zpalniczki wrebac halogen conajmniej 100Watt lub wiekszy(NA PRZYKLAD DO OSWIETLANIA WNETRZA POJAZDU ) i calkiem po sprawie (O ILE WYTRZYMA GNIAZDKO)
Dla WSZYSTKICH KOLEGOW ktorym nie daje to spokoju tak na powznie:znajdzcie
przewod (KOLORU CZARNEGO PRZY ALTERNATORZE KTORYM IDZIE SYGNAL OBCIAZENIA DO STEROWNIKA) podlaczony o ile dobrze pamietam pod wyjcie W i zalozcie na nim wlacznik(BRAK SYGNALU WYLANCZA PODGRZEWACZ) ktorym bedziecie wylanczac podgrzewacz to powinno was usatyswakcjonowac.
Przepraszam z gory za zarty ,ale chcialem rozluznic to napiecie w omawianym temacie :mrgreen:
AVE A U D I
[ Dodano: 2010-02-19, 00:48 ]
Przepraszam za pyche i cwaniactwo ale najbardzej podobal mi sie post SOLSKIERA zeby GLOWICA NIE PEKALA. To bylo naprawde dobre
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po dłuższej przerwie i dogłebnej analizie tematu i ja muszę się z tym zgodzić .Mimo wszystko odpiąłem zasilanie z dwóch swiec i zostawiłem sobie jedną swieczkę też grzeje może nie tak jak trzy ale zawsze .Jakby coś to zawsze mogę podłaczyć drugą .Grzanie wyłacza się w momencie gdy płyn ma ok 70stopni.Ale powiem wam że nawet ta jedna to ok 12Amper poboru pradu i daje wyraznie wyczuwalne obciążenie alternatora bo w chwili gdy podłaczam zasilanie silnik delikatnie ale wyraznie zwalnia na biegu jałowymfredi99vv pisze:Swiece maja byc wlaczone do 70 stopni, i ich praca nie musi byc przerywana
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
fredi99vv; dzięki za zainteresowanie,we wcześniejszych postach wszystko opisałem,tutaj zrobię małe streszczenie; silnik 1Z nadwozie AVANT 1994r marzec, sterownik taki jak Twój 028 906 021D. Instalacja była niekompletna,brakowało; przekaźników 213 i 214.bezpiecznika 80A, i samego podgrzewacza ze świecami. wszystko uzupełniłem i podłączyłem.Instalacja elektryczna wyprowadzona do komory silnika i do sterownika silnika. Brak sterowania przekaźnikami ze sterownika,jak podam masę na przewody które wychodzą ze sterownika do przekaźników to świece grzeją, Mam pytanie czy mój sterownik jest przystosowany do sterowania przekaźnikami i co w nim odpowiada za sterowanie i drugie pytanie który z czujników podaje sygnał do załączania podgrzewacza( temperatury płynu chłodzącego na króćcu z boku głowicy czy czujnik z tyłu głowicy od klimatyzacji a może ten z przepływki)