[80 B3] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód
[80 B3] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód
Witam, dzisiaj przy wymianie tarcz i klocków z przodu pozwoliłem sobie na zrobienie kilku zdjęć, nie dużo bo pomocnik do odpowietrzania się spieszył ;P
Zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła
Odkręcamy Zacisk hamulca - klucz 13 i 15
Zacisk możemy zostawić wiszący na przewodzie hamulcowym bądź podłożyć coś pod niego,
zdejmujemy okładziny i pozostaje do odkręcenia siodło (w moim przypadku zacisk ma uszkodzoną gumę ale jest tak od grudnia jak zobaczyłem, nic się z tym nie dzieje więc narazie tego nie ruszam )
Odkręcamy siodło hamulca 2 śruby na klucz 17 (najwygodniej skręcić koła aby przy wymianie lewej strony koła były skierowane w prawą stronę, do tego przyda się też konkretny klucz)
Po zdjęciu siodła hamulca tarcza powinna gładko zejść, nie jest przykręcona niczym innym jak szpilkami do felg, jeśli jednak jest zapieczona trzeba delikatnie postukać młotkiem aby odpuściła.
Zakładanie nowych tarcz odbywa się dokładnie odwrotnie, jednak przed założeniem należy odczyścić dokładnie piastę z rdzy i innych zabrudzeń, jak również felgę aby po złożeniu równo do siebie przylegały.
Nowe tarcze czyścimy benzyną ekstrakcyjną aby zdjąć warstwę ochronną, bądź zostawiamy, w przypadku pozostawienia powinno się wszystko wypalić podczas jazdy.
Zakładamy nową tarczę, przykręcamy siodło siodło hamulca, musimy też zrobić miejsce na nowe klocki, ja w tym celu poluzowałem odpowietrzniki w zaciskach i wcisnąłem tłoczek za pomocą rurki w głąb zacisku.
Zakładamy nowe okładziny i bierzemy się za odpowietrzanie.
Nie odpowietrzałem wszystkich 4 kół a sam przód, pamiętajmy aby dolewać cały czas płynu do zbiorniczka.
Potrzebujemy kogoś do pomocy, pompujemy pedał hamulca aż zrobi się twardy i trzymamy cały czas pedał w dole, następnie luzujemy odpowietrznik, czynność tą powtarzamy do momentu aż z odpowietrznika będzie się lał sam płyn bez powietrza.
Zakładamy koła i cieszymy się z nowych i dobrych hamulcy
Tak wyglądały moje stare tarcze i klocki :
Mam nadzieję że komuś się to przyda
Zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła
Odkręcamy Zacisk hamulca - klucz 13 i 15
Zacisk możemy zostawić wiszący na przewodzie hamulcowym bądź podłożyć coś pod niego,
zdejmujemy okładziny i pozostaje do odkręcenia siodło (w moim przypadku zacisk ma uszkodzoną gumę ale jest tak od grudnia jak zobaczyłem, nic się z tym nie dzieje więc narazie tego nie ruszam )
Odkręcamy siodło hamulca 2 śruby na klucz 17 (najwygodniej skręcić koła aby przy wymianie lewej strony koła były skierowane w prawą stronę, do tego przyda się też konkretny klucz)
Po zdjęciu siodła hamulca tarcza powinna gładko zejść, nie jest przykręcona niczym innym jak szpilkami do felg, jeśli jednak jest zapieczona trzeba delikatnie postukać młotkiem aby odpuściła.
Zakładanie nowych tarcz odbywa się dokładnie odwrotnie, jednak przed założeniem należy odczyścić dokładnie piastę z rdzy i innych zabrudzeń, jak również felgę aby po złożeniu równo do siebie przylegały.
Nowe tarcze czyścimy benzyną ekstrakcyjną aby zdjąć warstwę ochronną, bądź zostawiamy, w przypadku pozostawienia powinno się wszystko wypalić podczas jazdy.
Zakładamy nową tarczę, przykręcamy siodło siodło hamulca, musimy też zrobić miejsce na nowe klocki, ja w tym celu poluzowałem odpowietrzniki w zaciskach i wcisnąłem tłoczek za pomocą rurki w głąb zacisku.
Zakładamy nowe okładziny i bierzemy się za odpowietrzanie.
Nie odpowietrzałem wszystkich 4 kół a sam przód, pamiętajmy aby dolewać cały czas płynu do zbiorniczka.
Potrzebujemy kogoś do pomocy, pompujemy pedał hamulca aż zrobi się twardy i trzymamy cały czas pedał w dole, następnie luzujemy odpowietrznik, czynność tą powtarzamy do momentu aż z odpowietrznika będzie się lał sam płyn bez powietrza.
Zakładamy koła i cieszymy się z nowych i dobrych hamulcy
Tak wyglądały moje stare tarcze i klocki :
Mam nadzieję że komuś się to przyda
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kto mi pomoże
Witam
W dziedzinie mechaniki jestem słaby. Chce wymienić klocki hamulcowe w mojej audi 80 1,8S 1990 rok z tym że u mnie jest troche inny system a mianowicie nie ma miejsca na przyłożenie kluczy 13 i 15 tak jak to jest pokazane na waszych wcześniejszych zdjęciach , zamiast tej śruby jest coś jak wygląda jak jakaś szpila zakończona gumową osłoną na końcu. Co mam z tą szpilą zrobić aby dostać się do tych klocków ? Przesyłam zdjęcia tego jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuje za odpowiedz.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/117 ... e860f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95c ... bc3fa.html
W dziedzinie mechaniki jestem słaby. Chce wymienić klocki hamulcowe w mojej audi 80 1,8S 1990 rok z tym że u mnie jest troche inny system a mianowicie nie ma miejsca na przyłożenie kluczy 13 i 15 tak jak to jest pokazane na waszych wcześniejszych zdjęciach , zamiast tej śruby jest coś jak wygląda jak jakaś szpila zakończona gumową osłoną na końcu. Co mam z tą szpilą zrobić aby dostać się do tych klocków ? Przesyłam zdjęcia tego jak to u mnie wygląda. Z góry dziękuje za odpowiedz.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/117 ... e860f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95c ... bc3fa.html
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Ta szpilka to tzw prowadnica zacisku, to rodzaj śruby, pod tą gumową osłonką masz właśnie śrube na imbus o ile sie nie myle. Przynajmniej u mnie tak jest. Odkręcasz ją, wypychasz prowadnice i możesz zdjąć zacisk. Potem zostaje ci odkręcenie jarzma, na dwie śruby z tyłu i zdejmujesz tarcze.kedi pisze:zamiast tej śruby jest coś jak wygląda jak jakaś szpila zakończona gumową osłoną na końcu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
LUK448 ma racje lepiej podwiesic zacisk,no i oslonka tloczka fuj fuj,ale i tak zrobiles to pieknie.
Teraz bedzie troche zartem w sprwie opisanych gumek na przykladzie dobrze nam znanych produktow firmy UNIMIL . Jak z tym jest to chyba kazdy wie NIE NACIAGAC BO PEKNIE NIE UZYWAC DZIURAWEJ BO TEZ KLOPOT :mrgreen:
[prosze sie na mnie nie obrazac]
Teraz bedzie troche zartem w sprwie opisanych gumek na przykladzie dobrze nam znanych produktow firmy UNIMIL . Jak z tym jest to chyba kazdy wie NIE NACIAGAC BO PEKNIE NIE UZYWAC DZIURAWEJ BO TEZ KLOPOT :mrgreen:
[prosze sie na mnie nie obrazac]
Hehe żart dobryfredi99vv pisze: Teraz bedzie troche zartem w sprwie opisanych gumek na przykladzie dobrze nam znanych produktow firmy UNIMIL . Jak z tym jest to chyba kazdy wie NIE NACIAGAC BO PEKNIE NIE UZYWAC DZIURAWEJ BO TEZ KLOPOT :mrgreen:
[prosze sie na mnie nie obrazac]
Gumka wymieniona została przed zimą jak zmieniałem koła :)Wszystko jest pod kontrolą