[All] Miernik tester grubości lakieru
[All] Miernik tester grubości lakieru
Witam
Tak sobie ostatnio przeglądałem allegro i trafiłem na takie coś, mianowićie miernik grubości lakieru. I tu nasuwa się pytanie... czy nie jest to tak jak w przypadku "magnetyzerów", jakiś czas był na to szał, sprzedający przebijali się w opisach przedmiotu jak i cenach. Może ktoś z Was już korzysta z tego urządzenia. Poważnie pytam, wiem że powiecie, że lepiej dołożyć i kupić taki za 200 zł, z którego będe zapewne zadowolony. http://allegro.pl/item866363415_miernik ... at500.html
Aukcja http://allegro.pl/item866363415_miernik ... at500.html
Czekam na Wasze opinie <ok>
Z poważaniem
Miodek <ok>
Tak sobie ostatnio przeglądałem allegro i trafiłem na takie coś, mianowićie miernik grubości lakieru. I tu nasuwa się pytanie... czy nie jest to tak jak w przypadku "magnetyzerów", jakiś czas był na to szał, sprzedający przebijali się w opisach przedmiotu jak i cenach. Może ktoś z Was już korzysta z tego urządzenia. Poważnie pytam, wiem że powiecie, że lepiej dołożyć i kupić taki za 200 zł, z którego będe zapewne zadowolony. http://allegro.pl/item866363415_miernik ... at500.html
Aukcja http://allegro.pl/item866363415_miernik ... at500.html
Czekam na Wasze opinie <ok>
Z poważaniem
Miodek <ok>
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 18:19 przez MIODEK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Moj mechanik to ma, tzn podobny. Powiem tyle ze jak Sprawdzilem Audika to szpachle znalazlem jedynie tam gdzie mialem kierunek w blotniku 8-). Cala reszta samochodu ok Smialo mozesz kupic, tez sie zastanawiam na takim bo to nie fortuna.
Chyba taki ma kupiony
http://allegro.pl/item888887003_miernik ... tanio.html
Chyba taki ma kupiony
http://allegro.pl/item888887003_miernik ... tanio.html
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Do rozpoznania "otynkowanego" elementu wystarczy i cena adekwatna do precyzji urządzenia.
Porządny miernik podaje w mikrometrach i oprócz tego czy jest tam kilo szpachli czy nie , można określić czy element był lakierowany czy cieniowany czy przepolerowany prawie do podkładu.
Wysokiej klasy miernik(do blach stalowych i aluminiowych),precyzyjny potrafi kosztować ok.3tyś.zł.
Porządny miernik podaje w mikrometrach i oprócz tego czy jest tam kilo szpachli czy nie , można określić czy element był lakierowany czy cieniowany czy przepolerowany prawie do podkładu.
Wysokiej klasy miernik(do blach stalowych i aluminiowych),precyzyjny potrafi kosztować ok.3tyś.zł.
Ja bym się wstydził takie coś wyjąć przy sprzedającym Kupiłem kiedyś elektroniczny z sondą. pokazuje w um, łatwo wykryć czy było coś malowane drugi raz o szpachli nie wspominając, przy tym bardzo wygodny w użyciu, przykładasz, po sekundzie masz odczyt, a dzięki sondzie można zbadać też trudno dostępne elementy. Mysle że te 200-300zł to nie tak dużo, pozatym po kupnie auta można miernik sprzedać, tak że w sumie wydasz tyle samo jak na ten badziewny 'długopisik'.
Moim zdaniem takowy tester w zupelnosci wystarczy, chyba ze zmieniasz samochody jak rekawiczki, albo jest to twoje narzedzie pracy i korzystasz z niego co chwile. Jezeli tester potrzebny ci raz na Ruski rok to nie widze sensu wydawac 200-300zl jezeli mozna kupic za 25zl i tak czy inaczej bedzie wiadomo czy przy najbliszym mocniejszym zamknieciu drzwi nie posypie sie kilogram szpachli :mrgreen:
Nie spodziewałem się takiego odzewu. Z tego co piszecie to w pewnym stopniu spełnia on swoją funkcję, i o to chodzi <ok>
PozdrOooo
Dokładnie. Już poznałem się na VaGu... Nie mam zamiaru nikogo prosić, dlatego też kupiłem Interfejs, do tego dokupię laptopa i będzie z czapki <ok>Kupisz lepszy i cały czas będą od ciebie pożyczać.
vwkasG40 pisze:czy jest jakaś podziałka grubości lakieru?? nw mikrometrach??
Wiadomo mierniki cyfrowe są dokładniejsze i bardziej pewne, no ale z drugiej strony czego tu oczekiwać za kwotę 30 złŻaden miernik magnetyczny nie mierzy w mikrometrach, ponieważ wynik pomiaru w dużej mierze zależy od gęstości blachy. Wiadomo, że im blacha ma wyższą gęstość tym bardziej przyciąga magnes i jeśli teraz na 2 kawałkach blachy o różnej gęstości mamy identyczną grubość powłoki lakierniczej to miernik magnetyczny zawsze poda różne wskazania. Różne na tyle, na ile różna jest gęstość blach – czyli im mniejsza różnica w gęstości tym odchylenie we wskazaniu niższe.
Dlatego bardzo mądrym posunięciem było naniesienie na AT500 skali nie w mikrometrach, ale ze zwyczajnymi cyframi, które mają stanowić punkt odniesienia dla innych pomiarów.
E tam od razu badziewny, zawsze to można sąsiadów podenerwować, badając ich auta <cieszy>pecet pisze:badziewny 'długopisik'
PozdrOooo
dodam coś od siebie , posiadam taki miernik lakieru http://moto.allegro.pl/item916535917_mi ... _sacz.html , i mogę go śmiało polecić , spełnia swoją role ,
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja używam tego miernika http://www.allegro.pl/item919259253_mie ... szawa.html
Prawda jest taka jeżeli auto miało dzwona i został założony nowy element np.błotnik
to czujnik lakieru pokarze ci jakby ten błotnik był oryginalny i nie był wogle malowany z reguły blacharze już się nie bawią w szpachlowanie elementów albo czyszczą element do gołej blachy albo zakładają nowy element a wtedy tylko oko lakiernika rozpozna czy był dany element malowany podsumowując czujnik jest przydatną rzeczą i nie raz mi pomógł aby nie kupić złomu
Prawda jest taka jeżeli auto miało dzwona i został założony nowy element np.błotnik
to czujnik lakieru pokarze ci jakby ten błotnik był oryginalny i nie był wogle malowany z reguły blacharze już się nie bawią w szpachlowanie elementów albo czyszczą element do gołej blachy albo zakładają nowy element a wtedy tylko oko lakiernika rozpozna czy był dany element malowany podsumowując czujnik jest przydatną rzeczą i nie raz mi pomógł aby nie kupić złomu