[B4 ABK] nie wchodzi na obroty
[B4 ABK] nie wchodzi na obroty
witajcie!!! mam pytanko posiadam audi b4 2.0 E i mam problem ponieważ silnik zaczął spadać z obrotów i teraz aktualnie wchodzi tylko na 2000 zarówno na gazie jak i na benzynie. z tego co zauważyłem nie ma dobrego spalania. poza tym pali ładnie i na wolnych obrotach delikatnie go trzęsie. podpoiłem go pod komputer wyszło mi że walnięty jest czujnik temperatury powietrza przepływomierz i sonda. po wykasowaniu błędu sinik nadal pracuję jak pracował wręcz spadł całkiem na niskie obroty. dzisiaj wyciągnąłem przepływomierz przeczyściłem czujnik i dalej to samo. przepływka pracuje chyb dobrze. jak może być przyczyna stopniowego zanikania wysokich obrotów. proszę o pomoc lub nr telefonu to zadzwonię. dziękuję!!![/b]
Ostatnio zmieniony 19 lut 2010, 19:43 przez sieras216, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
zajrzyj tutaj https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
a po za tym Proszę używać opcji szukaj przed założeniem nowego tematu i nie powielać wątków na forum.
Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] inaczej temat wyląduje w koszu
a po za tym Proszę używać opcji szukaj przed założeniem nowego tematu i nie powielać wątków na forum.
Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] inaczej temat wyląduje w koszu
brak obrotów
Goldi!!!!
<buu> wyjąłem przekaźnik 30 , przylutowałem go i nic nie pomogło. mam pytanie czy wymienione objawy czyli jak sinik się dławi i nie chce wejść na obroty, jak dodaję gazu to słychać buuu......to tak czy siak wymienić ten przekaźniki. na nowy czy szukać gdzie indziej przyczyny!!!! <buu>
<buu> wyjąłem przekaźnik 30 , przylutowałem go i nic nie pomogło. mam pytanie czy wymienione objawy czyli jak sinik się dławi i nie chce wejść na obroty, jak dodaję gazu to słychać buuu......to tak czy siak wymienić ten przekaźniki. na nowy czy szukać gdzie indziej przyczyny!!!! <buu>
brak obrotów
zastanawiam się , czy w/w problemie z pracą silnika mogą mieć wpływ świece (aktualnie zamontowane są świece trzy elektrodowe NGK i przejechałem na nich około 50 000 km) oraz palec w aparacie zapłonowym. jutro planuję zakupić świece oraz palec ciekawe czy pomoże. :roll:
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Trzeba przyznać że już troszkę przejechałeś na tych świecach wymień je profilaktycznie oraz kopułkę i palec aparatu zapłonowego może ten temat ci coś pomorze
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-ustaw ... zi++obroty lub https://audi80.pl/b4-93-20-abk-probl ... zi++obroty
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-ustaw ... zi++obroty lub https://audi80.pl/b4-93-20-abk-probl ... zi++obroty
Panowie!!!!!
W dniu dzisiejszym wymieniłem czujnik Halla, ustawiłem zapłon rozrząd, zajrzałem nawet do wałka rozrządu czy nie przestawił się na kole ( nie pamiętałem czy na wałku jet klin czy nie ) i ponownie objawy te same.
Co do Vaga silnik nie wchodzi na obroty i nie łapie żadnych błędów. Postawiłem kolegów na nogi z uwagi, iż do silnika podawana jest duża dawka paliwa więc silnik jest zalewany sprawdziliśmy napięcie na sondzie i okazało się, że pracuje do 2.2 V ( powinna do 1 V ) . po odpięciu całkiem wtyczki od sondy silnik delikatnie wszedł na wyższe obroty lecz jeszcze go zalewa.
Jutro wybieram się do sklepu po sondę może w końcu uda mi się rozwiązać tą zagadkę i moja bryczka będzie jeździć jak dawniej.
W dniu dzisiejszym wymieniłem czujnik Halla, ustawiłem zapłon rozrząd, zajrzałem nawet do wałka rozrządu czy nie przestawił się na kole ( nie pamiętałem czy na wałku jet klin czy nie ) i ponownie objawy te same.
Co do Vaga silnik nie wchodzi na obroty i nie łapie żadnych błędów. Postawiłem kolegów na nogi z uwagi, iż do silnika podawana jest duża dawka paliwa więc silnik jest zalewany sprawdziliśmy napięcie na sondzie i okazało się, że pracuje do 2.2 V ( powinna do 1 V ) . po odpięciu całkiem wtyczki od sondy silnik delikatnie wszedł na wyższe obroty lecz jeszcze go zalewa.
Jutro wybieram się do sklepu po sondę może w końcu uda mi się rozwiązać tą zagadkę i moja bryczka będzie jeździć jak dawniej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Na twoim miejscu przyjrzał bym się dokładnie przepływomierzowi. Jak masz możliwość podłączenia do vag-a sprawdź jakie wartości podaje przepływka na wolnych obrotach, powinno być to 12-15 %. Na szybko można to sprawdzić w jakiej pozycji znajduje się ta strzałka na płytce. Powinna znajdować się na drugim czarnym polu. Sprawdź jeszcze czy płytka nie jest przetarta i czy dobrze łączy
Witam w następnym dniu zgaduj - zgadula!!!
Dzisiaj Panowie wymieniłem sonde (koszt 200 zł. Bosch + wcześniejsze koszty = 500zł.), a samochodzik nadal nie chce jeżdzić.
Kolega podpił mi Vaga wyszły następujące błędy :
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70
Dlatego jestem zmuszony zakupić używaną, bo nie wiem nawet ile kosztuje nowa przepływka, następnie wymienię czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobaczymy czy to pomoże czy nie!!!!
nie wiem tylko który jet to czujnik - niebieski czy siwy !!!! oraz czy można wymienić czujnik powietrza zasysanego i płytkę po której sunie potencjometr w przepływce !!!! pomocy!!!
Dzisiaj Panowie wymieniłem sonde (koszt 200 zł. Bosch + wcześniejsze koszty = 500zł.), a samochodzik nadal nie chce jeżdzić.
Kolega podpił mi Vaga wyszły następujące błędy :
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70
Dlatego jestem zmuszony zakupić używaną, bo nie wiem nawet ile kosztuje nowa przepływka, następnie wymienię czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobaczymy czy to pomoże czy nie!!!!
nie wiem tylko który jet to czujnik - niebieski czy siwy !!!! oraz czy można wymienić czujnik powietrza zasysanego i płytkę po której sunie potencjometr w przepływce !!!! pomocy!!!
Czujnik który Cię interesuje ma kolor niebieski, nowa przepływka 1400zł, używana jakieś 450 - 500zł.Czujnik wymień, skasuj błędy i po tygodniu normalnej jazdy podepnij auto pod VAGa i sprawdź czy błąd powrócił, 523 i 553 - taki błąd wywala kiedy odepniesz przepływkę na włączonym silniku.Płytkę i czujnik można wymienić ale na razie z tym nie szalej. :mrgreen:
Jeśli nie działa niebieski czujnik i lubisz auto pobujać na obrotach to prawdopodobnie ECU weszło w tryb awaryjny i stąd przylewanie silnika i brak wyprzedzania kąta zapłonu przy deptaniu :mrgreen:
Jeśli nie działa niebieski czujnik i lubisz auto pobujać na obrotach to prawdopodobnie ECU weszło w tryb awaryjny i stąd przylewanie silnika i brak wyprzedzania kąta zapłonu przy deptaniu :mrgreen:
Wielkie dzięki krisiun1 !!!!
czujnik jutro zakupię i wymienię.
natomiast przepływka mnie zastanawia , ponieważ wcześniej miałem na niej przerwę na ścieżce i silnik wskakiwał na wysokie obroty i nie chciał zejść. Po wypięciu wtyczki przepływki autko jeździło tylko gasło na wolnych obrotach - dlatego od początku wstrzymuję się z zakupem przepływki.
Powiedz mi czy ten czujnik temperatury ma aż taki duży wpływ na obroty silnika, oraz jak to nie pomoże to gdzie mogę zakupić , szukać płytki do przepływomierza i czujnika powietrza lub na co mam zwracać przy zakupie używanej przepływki ( jak ją sprawdzić aby nie pochodziła miesiąc)
z góry wielkie dzięki!!! :roll:
czujnik jutro zakupię i wymienię.
natomiast przepływka mnie zastanawia , ponieważ wcześniej miałem na niej przerwę na ścieżce i silnik wskakiwał na wysokie obroty i nie chciał zejść. Po wypięciu wtyczki przepływki autko jeździło tylko gasło na wolnych obrotach - dlatego od początku wstrzymuję się z zakupem przepływki.
Powiedz mi czy ten czujnik temperatury ma aż taki duży wpływ na obroty silnika, oraz jak to nie pomoże to gdzie mogę zakupić , szukać płytki do przepływomierza i czujnika powietrza lub na co mam zwracać przy zakupie używanej przepływki ( jak ją sprawdzić aby nie pochodziła miesiąc)
z góry wielkie dzięki!!! :roll:
Niebieski czujnik ma bardzo duży wpływ na działanie sterownika odpowiadającego za pracę silnika ABK i jest dość częstym powodem niedomagań tego silnika,nie kupuj tylko taniego zamiennika najlepiej HELLA lub EPS, co do przepływomierza to jeżeli klapa w twoim przepływomierzu nie zacina się i chodzi płynnie to popytaj na forum może ktoś ma płytkę z przepływki która nie nadawała się już do regeneracji.Sama płytka jest już nie do dostania nawet w ASO.Możesz spróbować też lakieru do naprawy ścieżek grafitowych:
http://www.swistak.pl/a4649041,Lakier-g ... tanie.html
katalogowy numer niebieskiego czujnika:
025 906 041 A
http://www.swistak.pl/a4649041,Lakier-g ... tanie.html
katalogowy numer niebieskiego czujnika:
025 906 041 A