Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] nie wchodzi na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[B4 ABK] nie wchodzi na obroty

Post autor: sieras216 » 19 lut 2010, 18:04

witajcie!!! mam pytanko posiadam audi b4 2.0 E i mam problem ponieważ silnik zaczął spadać z obrotów i teraz aktualnie wchodzi tylko na 2000 zarówno na gazie jak i na benzynie. z tego co zauważyłem nie ma dobrego spalania. poza tym pali ładnie i na wolnych obrotach delikatnie go trzęsie. podpoiłem go pod komputer wyszło mi że walnięty jest czujnik temperatury powietrza przepływomierz i sonda. po wykasowaniu błędu sinik nadal pracuję jak pracował wręcz spadł całkiem na niskie obroty. dzisiaj wyciągnąłem przepływomierz przeczyściłem czujnik i dalej to samo. przepływka pracuje chyb dobrze. jak może być przyczyna stopniowego zanikania wysokich obrotów. proszę o pomoc lub nr telefonu to zadzwonię. dziękuję!!![/b]
Ostatnio zmieniony 19 lut 2010, 19:43 przez sieras216, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 lut 2010, 18:07

zajrzyj tutaj https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
a po za tym Proszę używać opcji szukaj przed założeniem nowego tematu i nie powielać wątków na forum.

Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] inaczej temat wyląduje w koszu

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

brak obrotów

Post autor: sieras216 » 19 lut 2010, 19:24

Goldi!!!!
<buu> wyjąłem przekaźnik 30 , przylutowałem go i nic nie pomogło. mam pytanie czy wymienione objawy czyli jak sinik się dławi i nie chce wejść na obroty, jak dodaję gazu to słychać buuu......to tak czy siak wymienić ten przekaźniki. na nowy czy szukać gdzie indziej przyczyny!!!! <buu>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 lut 2010, 19:44

Spokojnie zaraz ci ktoś pomorze kto posiada silnik ABK ;-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 lut 2010, 20:00

Na początek usuń błędy i po kilku dniach podepnij się jeszcze raz pod VAG'a.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

brak obrotów

Post autor: sieras216 » 19 lut 2010, 20:21

zastanawiam się , czy w/w problemie z pracą silnika mogą mieć wpływ świece (aktualnie zamontowane są świece trzy elektrodowe NGK i przejechałem na nich około 50 000 km) oraz palec w aparacie zapłonowym. jutro planuję zakupić świece oraz palec ciekawe czy pomoże. :roll:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 lut 2010, 20:56

Trzeba przyznać że już troszkę przejechałeś na tych świecach wymień je profilaktycznie oraz kopułkę i palec aparatu zapłonowego może ten temat ci coś pomorze
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-ustaw ... zi++obroty lub https://audi80.pl/b4-93-20-abk-probl ... zi++obroty

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 lut 2010, 20:25

Podepnij pod Vaga ponownie i zobacz co sie dzieje. Sprawdz rozrzad i ustawienie zapłonu.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 22 lut 2010, 19:35

Panowie!!!!!
W dniu dzisiejszym wymieniłem czujnik Halla, ustawiłem zapłon rozrząd, zajrzałem nawet do wałka rozrządu czy nie przestawił się na kole ( nie pamiętałem czy na wałku jet klin czy nie ) i ponownie objawy te same.
Co do Vaga silnik nie wchodzi na obroty i nie łapie żadnych błędów. Postawiłem kolegów na nogi z uwagi, iż do silnika podawana jest duża dawka paliwa więc silnik jest zalewany sprawdziliśmy napięcie na sondzie i okazało się, że pracuje do 2.2 V ( powinna do 1 V ) . po odpięciu całkiem wtyczki od sondy silnik delikatnie wszedł na wyższe obroty lecz jeszcze go zalewa.
Jutro wybieram się do sklepu po sondę może w końcu uda mi się rozwiązać tą zagadkę i moja bryczka będzie jeździć jak dawniej. :-)

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 22 lut 2010, 19:50

Na twoim miejscu przyjrzał bym się dokładnie przepływomierzowi. Jak masz możliwość podłączenia do vag-a sprawdź jakie wartości podaje przepływka na wolnych obrotach, powinno być to 12-15 %. Na szybko można to sprawdzić w jakiej pozycji znajduje się ta strzałka na płytce. Powinna znajdować się na drugim czarnym polu. Sprawdź jeszcze czy płytka nie jest przetarta i czy dobrze łączy ;-)

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 23 lut 2010, 13:54

Sprawdź, czy jak odepniesz wtyczkę od przepływki, to czy coś się zmieni. Miałem podobny objaw jak wtyczka wyszła z zaczepu przepływki.

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 23 lut 2010, 20:15

Witam w następnym dniu zgaduj - zgadula!!!

Dzisiaj Panowie wymieniłem sonde (koszt 200 zł. Bosch + wcześniejsze koszty = 500zł.), a samochodzik nadal nie chce jeżdzić.
Kolega podpił mi Vaga wyszły następujące błędy :
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70
Dlatego jestem zmuszony zakupić używaną, bo nie wiem nawet ile kosztuje nowa przepływka, następnie wymienię czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobaczymy czy to pomoże czy nie!!!!
nie wiem tylko który jet to czujnik - niebieski czy siwy !!!! oraz czy można wymienić czujnik powietrza zasysanego i płytkę po której sunie potencjometr w przepływce !!!! pomocy!!!

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 lut 2010, 20:25

Czujnik który Cię interesuje ma kolor niebieski, nowa przepływka 1400zł, używana jakieś 450 - 500zł.Czujnik wymień, skasuj błędy i po tygodniu normalnej jazdy podepnij auto pod VAGa i sprawdź czy błąd powrócił, 523 i 553 - taki błąd wywala kiedy odepniesz przepływkę na włączonym silniku.Płytkę i czujnik można wymienić ale na razie z tym nie szalej. :mrgreen:

Jeśli nie działa niebieski czujnik i lubisz auto pobujać na obrotach to prawdopodobnie ECU weszło w tryb awaryjny i stąd przylewanie silnika i brak wyprzedzania kąta zapłonu przy deptaniu :mrgreen:

sieras216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sieras216 » 23 lut 2010, 20:43

Wielkie dzięki krisiun1 !!!!
czujnik jutro zakupię i wymienię.
natomiast przepływka mnie zastanawia , ponieważ wcześniej miałem na niej przerwę na ścieżce i silnik wskakiwał na wysokie obroty i nie chciał zejść. Po wypięciu wtyczki przepływki autko jeździło tylko gasło na wolnych obrotach - dlatego od początku wstrzymuję się z zakupem przepływki.
Powiedz mi czy ten czujnik temperatury ma aż taki duży wpływ na obroty silnika, oraz jak to nie pomoże to gdzie mogę zakupić , szukać płytki do przepływomierza i czujnika powietrza lub na co mam zwracać przy zakupie używanej przepływki ( jak ją sprawdzić aby nie pochodziła miesiąc)
z góry wielkie dzięki!!! :roll:

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 lut 2010, 20:48

Niebieski czujnik ma bardzo duży wpływ na działanie sterownika odpowiadającego za pracę silnika ABK i jest dość częstym powodem niedomagań tego silnika,nie kupuj tylko taniego zamiennika najlepiej HELLA lub EPS, co do przepływomierza to jeżeli klapa w twoim przepływomierzu nie zacina się i chodzi płynnie to popytaj na forum może ktoś ma płytkę z przepływki która nie nadawała się już do regeneracji.Sama płytka jest już nie do dostania nawet w ASO.Możesz spróbować też lakieru do naprawy ścieżek grafitowych:

http://www.swistak.pl/a4649041,Lakier-g ... tanie.html

katalogowy numer niebieskiego czujnika:

025 906 041 A

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl