Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1Y] Grzanie świec po odpaleniu przez kilkadziesiąt sek.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

[B3 1Y] Grzanie świec po odpaleniu przez kilkadziesiąt sek.

Post autor: J.A.G » 20 lut 2010, 14:21

Słuchajcie, czy jest coś takiego jak dogrzewanie świec żarowych od razu po odpaleniu silnika w moim przypadku? Jest to 1Y z 91’ czyli zwykłe stare 1.9D.
Wnioskuję to po niektórych treściach wątku "[B4 aaz] żółty czujnik" https://audi80.pl/b4-aaz-zolty-czujn ... 98fc011a53 zawartych przez SiwyKot.
Ostatnio padł mi czujnik, właśnie od świec, ten na króćcu wychodzącym na nagrzewnicę. Objaw był taki, że świece grzały się nawet przy nagrzanym silniku. Po wymianie jest normalnie. Jednak od czasu kupna Audi zawsze po odpaleniu gdy kontrolka świec gasła odczuwalne było zmniejszenie obrotów przez obciążenie alternatora dalej grzanymi świecami (kontrolka nie świeci) Dopiero po kilkudziesięciu sek. słychać przekaźnik (pstryknięcie) i obroty są normalne. Na 100% grzane są świece.
Denerwuje mnie to bo silnik spada poniżej 800obr. i mocno wibruje buda. Muszę zawsze wyciągać przyśpieszacz chociaż trochę żeby było 950obr. i czekać bo ani świateł ani nadmuchu nie włączę bo jest jeszcze gorzej.
Gdy silnik jest ciepły a świece nie muszą grzać, tego efektu nie ma. Wystarczy że mignie kontrolka jak trochę wystygnie, to po odpaleniu dalej grzeją świece, tyle że już wyraźnie krócej – zawsze zależnie od temp. płynu.
Czy to ma tak być? Jeśli tak to czy mogę to obejść np. wymieniając przekaźnik na inny?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lut 2010, 10:47

J.A.G, jest tak jak mówisz. Czyli kontrolka gaśnie, ale świece i tak jeszcze przez chwilę grzeją. U starszego w 1,6D czuć delikatnie to obciążenie, natomiast u mnie w 80tce 1,6TD nie było praktycznie tego czuć, a tym bardziej spadku obrotów. Nie wiem czym to może iść. Może alternatorem, ciężko mi powiedzieć.

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 21 lut 2010, 11:20

Już wiem. Przewaliłem elektrodę i Forum VW i znalazłem. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 To jest dogrzewanie świec i tak ma być (mimo że nie chcę). U SiwegoKota w AAZ jest jeszcze inaczej wyłączają się i załączają się cyklicznie po odpaleniu do osiągnięcia jakiejś temp. za co odpowiada ten żółty 4pinowy czujnik. U mnie to przekaźnik. Tam chłopaki piszą że są przekaźniki z dogrzewaniem i bez. Poszukam takiego bez i sobie założę :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lut 2010, 11:54

J.A.G pisze:Poszukam takiego bez i sobie założę :)
Przy dodatnich temperaturach i dobrej kompresji to może i faktycznie nie potrzebne. Ale jak mrozy dowalą to myślę że takie dogrzewanie świec jest dość przydatne. Jak by nie patrzeć pomaga to w pracy silnika w pierwszych sekundach po odpaleniu, tak samo jak wyciągnięta dźwignia przyśpieszenia zapłonu. Po coś to fabryka zrobiła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl