Słuchajcie, czy jest coś takiego jak dogrzewanie świec żarowych od razu po odpaleniu silnika w moim przypadku? Jest to 1Y z 91’ czyli zwykłe stare 1.9D.
Wnioskuję to po niektórych treściach wątku "[B4 aaz] żółty czujnik" https://audi80.pl/b4-aaz-zolty-czujn ... 98fc011a53 zawartych przez SiwyKot.
Ostatnio padł mi czujnik, właśnie od świec, ten na króćcu wychodzącym na nagrzewnicę. Objaw był taki, że świece grzały się nawet przy nagrzanym silniku. Po wymianie jest normalnie. Jednak od czasu kupna Audi zawsze po odpaleniu gdy kontrolka świec gasła odczuwalne było zmniejszenie obrotów przez obciążenie alternatora dalej grzanymi świecami (kontrolka nie świeci) Dopiero po kilkudziesięciu sek. słychać przekaźnik (pstryknięcie) i obroty są normalne. Na 100% grzane są świece.
Denerwuje mnie to bo silnik spada poniżej 800obr. i mocno wibruje buda. Muszę zawsze wyciągać przyśpieszacz chociaż trochę żeby było 950obr. i czekać bo ani świateł ani nadmuchu nie włączę bo jest jeszcze gorzej.
Gdy silnik jest ciepły a świece nie muszą grzać, tego efektu nie ma. Wystarczy że mignie kontrolka jak trochę wystygnie, to po odpaleniu dalej grzeją świece, tyle że już wyraźnie krócej – zawsze zależnie od temp. płynu.
Czy to ma tak być? Jeśli tak to czy mogę to obejść np. wymieniając przekaźnik na inny?
[B3 1Y] Grzanie świec po odpaleniu przez kilkadziesiąt sek.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
J.A.G, jest tak jak mówisz. Czyli kontrolka gaśnie, ale świece i tak jeszcze przez chwilę grzeją. U starszego w 1,6D czuć delikatnie to obciążenie, natomiast u mnie w 80tce 1,6TD nie było praktycznie tego czuć, a tym bardziej spadku obrotów. Nie wiem czym to może iść. Może alternatorem, ciężko mi powiedzieć.
Już wiem. Przewaliłem elektrodę i Forum VW i znalazłem. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 To jest dogrzewanie świec i tak ma być (mimo że nie chcę). U SiwegoKota w AAZ jest jeszcze inaczej wyłączają się i załączają się cyklicznie po odpaleniu do osiągnięcia jakiejś temp. za co odpowiada ten żółty 4pinowy czujnik. U mnie to przekaźnik. Tam chłopaki piszą że są przekaźniki z dogrzewaniem i bez. Poszukam takiego bez i sobie założę
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przy dodatnich temperaturach i dobrej kompresji to może i faktycznie nie potrzebne. Ale jak mrozy dowalą to myślę że takie dogrzewanie świec jest dość przydatne. Jak by nie patrzeć pomaga to w pracy silnika w pierwszych sekundach po odpaleniu, tak samo jak wyciągnięta dźwignia przyśpieszenia zapłonu. Po coś to fabryka zrobiła.J.A.G pisze:Poszukam takiego bez i sobie założę