[B4 ABT] wskaźnik temperatury pokazuje za niską temp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:56
[B4 ABT] wskaźnik temperatury pokazuje za niską temp.
Poniewaz miałem powazne problemy z braniem oleju, postanowiłem wymienić pierscienie.
Mechanik przeprowadził generalny remont silnika. Kosztowało mnie to 2,5k. Samochod wrocil do mnie po 3 tygodniach. Podczas pierwszych dni jazdy zauwazylem ze wskaznik tem pokazuje zbyt niska temperature. Zglosilem sie z tym do mechanika. Stwierdzil on ze wszystko jest w pozadku i mozna jezdzic. Wybralem sie wiec w dluzsza trase. Pokonalem okolo 150km nie przekraczajac 90km/h. Silnik na trasie wskazywal tem okolo 60/70st. W trakcie podrozy zapalila sie kontrolka od temperatury plynu. Zaczela mrugac. Zatrzymalem sie wiec. Sprawdzilem poziom plynu. Byl w normie. Zaciekawiony wlozylem palec do zbiornika z chlodziwiem. Byl tylko letni. W normalnych warunkach powinien az kipiec. Poczekalem az silnik przestygnie i pojechalem dalej. Kontrolka migała juz od momentu zapalenia silnika mimo iz byl zimny. Zauwazylem tez ze rura, ktora plynie plyn z bloku silnika do chlodnicy jest goraca tylko do polowy przy czasie pracy silnika ok 15min. Czy przegzalem silnik? Czy to juz koniec mojej bialej strzaly?
Mechanik przeprowadził generalny remont silnika. Kosztowało mnie to 2,5k. Samochod wrocil do mnie po 3 tygodniach. Podczas pierwszych dni jazdy zauwazylem ze wskaznik tem pokazuje zbyt niska temperature. Zglosilem sie z tym do mechanika. Stwierdzil on ze wszystko jest w pozadku i mozna jezdzic. Wybralem sie wiec w dluzsza trase. Pokonalem okolo 150km nie przekraczajac 90km/h. Silnik na trasie wskazywal tem okolo 60/70st. W trakcie podrozy zapalila sie kontrolka od temperatury plynu. Zaczela mrugac. Zatrzymalem sie wiec. Sprawdzilem poziom plynu. Byl w normie. Zaciekawiony wlozylem palec do zbiornika z chlodziwiem. Byl tylko letni. W normalnych warunkach powinien az kipiec. Poczekalem az silnik przestygnie i pojechalem dalej. Kontrolka migała juz od momentu zapalenia silnika mimo iz byl zimny. Zauwazylem tez ze rura, ktora plynie plyn z bloku silnika do chlodnicy jest goraca tylko do polowy przy czasie pracy silnika ok 15min. Czy przegzalem silnik? Czy to juz koniec mojej bialej strzaly?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:56
-
- Forum Audi 80
- Posty: 116
- Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
- Lokalizacja: Świecie n/W
Jeżeli już wymieniłeś ten czujnik to podchodz do niego z rezerwą ja zdążyłem wymienić już dwa które tak samo jak u Ciebie pokazują dopiero ori ze szrotu pokazuje normalnie jażeli chodzi o węże to proponuje jeszcze raz odpowietrzyć układ i sprawdz czy ogrzewanie prawidłowo działa :mrgreen: Pozdrawiam :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:56
[B4 ABT] wskaźnik temperatury pokazuje za niską temp CD.
Po wszcześniejszych poradach poszełem odpowietrzyć układ chlodzenia. Nietety nic z tego. Pompa się nie załącza i nie ma obiegu. Czy moze być to spowodowane przez czujnik temp. ktory wskazuje zbyt niską temperature? Czy może być to spowodowane przez termostat, który nie otwiera obiegu na chłodnice? Co sprawdzić dalej?
Postaraj się pisać zrozumiale - bez literówek.
Postaraj się pisać zrozumiale - bez literówek.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 11:19 przez dinebedoua, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeczytaj ten temat: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm
Witam
przedtem miałem B3 i razy wymieniałem termostat bo nie trzymał mi temperatury 90 stopni. jezeli by sie nie otwierał termostat to by sie raz dwa zagotował. jezeli nie trzyma temperatury znaczy ze cały czas jest niedomkniety. ja bym wyjoł termostat wrzucic do garnka i zagotował, i zobaczył co sie bedzie z nim działo potem studził wode i patrzył czy sie zamyka.
przedtem miałem B3 i razy wymieniałem termostat bo nie trzymał mi temperatury 90 stopni. jezeli by sie nie otwierał termostat to by sie raz dwa zagotował. jezeli nie trzyma temperatury znaczy ze cały czas jest niedomkniety. ja bym wyjoł termostat wrzucic do garnka i zagotował, i zobaczył co sie bedzie z nim działo potem studził wode i patrzył czy sie zamyka.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Po prostu nie umiesz dobrze odpowietrzyć układu to nie jest tak że zalejesz płyn i tak jak piszą trzeba czekać aż się wentylator włączy.Właśnie się wentylator nie włączy jak ma się włączyć jak układ jest nadal zapowietrzony mimo że na zegarze masz 90-100 stopni.Powiem ci jak odpowietrzyć układ a więc tak .Zalewasz płyn minimalnie odpalasz auto dajesz gazu i czekasz aż temperatura osiągnie 90 stopni następnie gasisz auto odkręcasz delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego powolutku ale nie całkowicie jak już ciśnienie spadnie zakręcasz i zaś powtarzasz tą samą czynność aż termostat puści obieg
jak już się wentylator włączy uzupełniasz płyn i po sprawie oczywiście podczas odpowietrzania kontrolujesz cały czas płyn
jak już się wentylator włączy uzupełniasz płyn i po sprawie oczywiście podczas odpowietrzania kontrolujesz cały czas płyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:56
Ok. Dzis po pracy postaram sie to sprawdzic.goldi j51 pisze:Po prostu nie umiesz dobrze odpowietrzyć układu to nie jest tak że zalejesz płyn i tak jak piszą trzeba czekać aż się wentylator włączy.Właśnie się wentylator nie włączy jak ma się włączyć jak układ jest nadal zapowietrzony mimo że na zegarze masz 90-100 stopni.Powiem ci jak odpowietrzyć układ a więc tak .Zalewasz płyn minimalnie odpalasz auto dajesz gazu i czekasz aż temperatura osiągnie 90 stopni następnie gasisz auto odkręcasz delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego powolutku ale nie całkowicie jak już ciśnienie spadnie zakręcasz i zaś powtarzasz tą samą czynność aż termostat puści obieg
jak już się wentylator włączy uzupełniasz płyn i po sprawie oczywiście podczas odpowietrzania kontrolujesz cały czas płyn
[ Dodano: 2010-02-22, 19:09 ]
Zastanawia mnie jescze jeden fakt. Jeśli uklad bylby zapowietrzony a termostat nie puszczal by plynu na duzy obieg to czy przewod na ktorym zamontowane sa czujniki tak mocno by sie nagrzewal i mimo tego nagrzania wskaznik tem pokazuje za niska temperature a kontrolka po pewnym czasie ostrzega przed przegzaniem. Te czujiki sa przeciez obok siebie. Jakie byłyby symptomy niedziałającej pompy?
[ Dodano: 2010-02-23, 20:54 ]
Dzis auto sie zachowywalo inaczej. Zrobilem tak jak kolega wyzej kazal. Z tym ze ubylo plynu od ostatniego razu. Podejrzewam ze poprostu zmniejszyl swoja objetosc po wychlodzeniau dlatego nie musialem zalewac do min bo bylo ponizej. Staralem sie nagrzac auto. Przy tem ok. 70-80st zalaczal sie wentylator. Wtedy otwieralem zbiorniczek. Obieg byl bo chlodnica byla goraca i przewody tez. Z tym, ze wskaznik od temp za cholere nie chce pokazywac 90st.
dinebedoua postaraj sie troche i szukaj bo temat był wałkowany naprawde dość czesto
napewno do sprawdzenia czujnik szary termostat czy otwiera sie czy caly czas jest w pozycji zamknietej i dobrze bym sprawdzil te odpowietrzenie termostat sprawdz bez zadnego rozbierania niech sie grzeje lub po jezdzie jak bedzie 90 przekraczalo bo zapewne masz temostat ktory otwiera sie przy 87 poczekac troche i reka sprawdzic dolny przewod czy jest cieply i bedziesz mial odpowiedz jezeli termostat ok w co watpie to napisz co ci sie udalo zdzialac to cos sie pomoze na to
napewno do sprawdzenia czujnik szary termostat czy otwiera sie czy caly czas jest w pozycji zamknietej i dobrze bym sprawdzil te odpowietrzenie termostat sprawdz bez zadnego rozbierania niech sie grzeje lub po jezdzie jak bedzie 90 przekraczalo bo zapewne masz temostat ktory otwiera sie przy 87 poczekac troche i reka sprawdzic dolny przewod czy jest cieply i bedziesz mial odpowiedz jezeli termostat ok w co watpie to napisz co ci sie udalo zdzialac to cos sie pomoze na to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:56
Z tematem sie zapoznalem. Autko stoi teraz u mechanika. Uniósł się honorem i postanowil to sam sprawdzic w ramach reklamacji usługi. W pt będę wiedział co było nie tak. Szary czujnik na pewno zle działa bo przewod był gorący a temperatura niska.
[ Dodano: 2010-03-03, 15:57 ]
Najgorsze jest to, ze i czujnik i termostat byly niedawno zmieniane:/
[ Dodano: 2010-03-03, 15:57 ]
Najgorsze jest to, ze i czujnik i termostat byly niedawno zmieniane:/
U mnie jest bardzo podobny problem (B4 ABT 2.0 + lpg):
- temperatura nigdy (trasa czy miasto) nigdy nie przekracza ok. 60 *C
- wentylator włącza się przy takiej właśnie temp.
- płynu chłodniczego regularnie ubywa
Jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji i jakie działania należy podjąć aby doprowadzić ten układ do odpowiedniego stanu.
Z góry dodam, że nie planuje samodzielnej naprawy, jednak chce sie co nieco dowiedzieć, żeby mechanik nie mógł mnie tak łatwo oszukać
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- temperatura nigdy (trasa czy miasto) nigdy nie przekracza ok. 60 *C
- wentylator włącza się przy takiej właśnie temp.
- płynu chłodniczego regularnie ubywa
Jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji i jakie działania należy podjąć aby doprowadzić ten układ do odpowiedniego stanu.
Z góry dodam, że nie planuje samodzielnej naprawy, jednak chce sie co nieco dowiedzieć, żeby mechanik nie mógł mnie tak łatwo oszukać
Z góry dziękuję za odpowiedź.