[80 B4, 1Z] Dziwne stuki przy odpalonym silniku
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
[80 B4, 1Z] Dziwne stuki przy odpalonym silniku
Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwne stuki wydobywające się z silnika. Nie mogę dokładnie określić skąd się wydobywają dokładnie, ale dźwięk jest dość specyficzny myślę. Nagrałem filmik na którym słychać od czasu do czasu takie "pukanie-tykanie". Najczęściej owe pukanie pojawia się po odpaleniu zimnego silnika, ale nie zawsze. Rzadko się zdarzy ze na ciepłym tez puknie czasem. Od razu powiem ze po wymianie oleju na nowy, jest identyczna sytuacja. Proszę o poradę co jest, albo co może być nie tak, bo osobiście obstawiałbym hydroszczelki, jednak co zauważyłem przy kręceniu kierownicą na postoju po odpaleniu auta pukanie wydaje się mieć większą częstotliwość- ale to może przez obciążenie silnika gdzie hydroszczelki pracują pod jakimś tam obciążeniem- taka moja teoria ;p
Filmik:
Pozdrawiam klubowiczów
Filmik:
Pozdrawiam klubowiczów
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 20:28 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 2 razy.
tak na słuch to ciężko określić co zetorka boli , może to być coś z pompą wspomagania to trzeba sprawdzić czy z niej nie cieknie i czy wspomaganie dział ok równie dobrze moze stukac zaworek przelewowy , równie dobrze może to być pompa wodna to trzeba sprawdzić czy pompa gania płyn i nie ma problemu z przegrzewaniem jak również vacum pompa jakby ona hałasowała to byłby problem z hamulcami i całym układem podcisnieniowym może to być jakiś poluzowany lub pęknięty uchwyt, mocowanie jakiegoś z elementów byle nie pompa paliwowa czy sprzęgło trzeba to dokładnie określić lub przynajmniej okolice dzwięku.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Od pewnego czasu nic się złego nie dzieje i stuków nie ma Choć nie jest to może powód do zadowolenia, bądź co bądź coś jest, a na pewno było nie tak, jednak na razie nie mogę nic sprawdzić jeżeli chodzi o miejsce stuków, nawet nie mogę przytrzymać pompy od wspomagania żeby zobaczyć czy coś jest pęknięte, bo nic nie stuka.
Ogólnie z pompy wspomagania nic się nie sączy i kierownica nie ma przeskoków, tylko elegancko się nią kręci. Koło pompy wtryskowej nie widzę uszkodzeń i jej uchwyty są całe. Z hamulcami nie ma problemów, układ się nie zapowietrza, pedał pracuje prawidłowo, tak ze serwo i pompa vakum dobrze pracują.
Choć nigdy nie słyszałem pukającego zaworku przelewowego to myślę, że to też nie to, bo trochę to zjawiskowe cykanie- pukanie jest głośnie, ale wykluczyć nie mogę.
Poczekam może znowu zacznie coś się dziać, a wtedy posprawdzam dokładniej podzespoły i podzielę się zaczerpniętą wiedzą
Dziękuję na razie za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Piotr
Ogólnie z pompy wspomagania nic się nie sączy i kierownica nie ma przeskoków, tylko elegancko się nią kręci. Koło pompy wtryskowej nie widzę uszkodzeń i jej uchwyty są całe. Z hamulcami nie ma problemów, układ się nie zapowietrza, pedał pracuje prawidłowo, tak ze serwo i pompa vakum dobrze pracują.
Choć nigdy nie słyszałem pukającego zaworku przelewowego to myślę, że to też nie to, bo trochę to zjawiskowe cykanie- pukanie jest głośnie, ale wykluczyć nie mogę.
Poczekam może znowu zacznie coś się dziać, a wtedy posprawdzam dokładniej podzespoły i podzielę się zaczerpniętą wiedzą
Dziękuję na razie za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Piotr
kolego i co, doszedłeś do tego skąd te stuki, ja dzisiaj odpaliłem swojego zetora i aż się wystraszyłem ze coś wali w silniku, dźwięki takie jak u Ciebie, taki metaliczny i nieregularny, przejechałem około 30 km i stukanie ustało, ale rano trochę się wystraszyłem, teraz będę dalej obserwował, ja obstawiam pompę wodną bo jej jeszcze nie wymieniałem ale najpierw muszę mieć pewność bo z tego co się orientuje to żeby ją wymienić to trzeba rozrząd ściągać.
- pepo_avant
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
- Lokalizacja: T_L/lubelskie
- Kontakt:
Nie trzeba zdejmować rozrządu ale o tym gdzieś ktoś już pisał.zupens pisze: ja obstawiam pompę wodną bo jej jeszcze nie wymieniałem ale najpierw muszę mieć pewność bo z tego co się orientuje to żeby ją wymienić to trzeba rozrząd ściągać.
Co do tych dźwięków zauważyłem, że i u mnie jak kończy się termin do wymiany oleju to nasilają się a po wymianie ustają - dzwięki bardzo podobne do tych u kolegi misiekdzwon.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Trzeba rozpinać rozrząd jak wymieniamy tylko czoło pompy i nie odkręcamy całej pompy od bloku silnika. Jak odkręcamy całą od bloku rozrządu nie trzeba rozpinać ,wybór metody zależy od nas .Ja rozpinałem bo nie widzę w tym problemupepo_avant pisze:zupens napisał/a:
ja obstawiam pompę wodną bo jej jeszcze nie wymieniałem ale najpierw muszę mieć pewność bo z tego co się orientuje to żeby ją wymienić to trzeba rozrząd ściągać.
Nie trzeba zdejmować rozrządu ale o tym gdzieś ktoś już pisał.
ano ,można spróbować oliwkę zmienić na lepszągibaj pisze:pewnie popychacze słychać
- pepo_avant
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
- Lokalizacja: T_L/lubelskie
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kolego doszedłeś co tak u ciebie stukało? u mnie od kilku dni mam podobny problem.Odpalam samochód gdy zimny słychać takie terkotanie jakby co kilka sekund ktoś rzucił kilka śrutów na ziemię (tak mi się kojarzy) Słysze że odgłos dobiega gdzieś z przodu silnika,pompa wspomagania,wody ,napinacz paska alternatora.Sam nie wiem trudno zlokalizować.Nagram filmik to może ktoś będzie wiedział.Na ciepłym silniku nie występuje.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Czuje się zobowiązany odpisać i tutaj (wiadomość na PW poszła)
Po jakimś czasie popukiwanie powróciło, ale nic z tym nie robiłem. Nic z silnikiem się nie działo, a z wymieniania elementów po kolei, w przypadku gdzie nie wiedziałem co się psuje, już wyrosłem. Po kilku miesiącach zaczęła wyć pompa wspomagania jak się olej hydrauliczny rozgrzał. W sumie nie widziałem jakieś różnicy we wspomaganiu układu, jednak wycie mnie denerwowało i pompę wymieniłem, pozbywając się tym samym obcych odgłosów <ok>
Po jakimś czasie popukiwanie powróciło, ale nic z tym nie robiłem. Nic z silnikiem się nie działo, a z wymieniania elementów po kolei, w przypadku gdzie nie wiedziałem co się psuje, już wyrosłem. Po kilku miesiącach zaczęła wyć pompa wspomagania jak się olej hydrauliczny rozgrzał. W sumie nie widziałem jakieś różnicy we wspomaganiu układu, jednak wycie mnie denerwowało i pompę wymieniłem, pozbywając się tym samym obcych odgłosów <ok>