Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - nowinki techniczne Audi

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Majkel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Post autor: Majkel » 12 sty 2010, 19:54

wodzo pisze:Spotkałem sie z Audi A4 ze zmienionym znaczkiem a mianowicie 4 była odwrotnie jakby w lustrzanym odbiciu. Widziałem kilka takich Audi i zastanawiam sie czy to cos znaczy czy tylko na allegro była wysprzedaż takich znaczków???
Heh, to jest zwykła ściema właścicieli A4 :-P Kolega ma taki znaczek i tłumaczył mi o co w tym chodzi. Właściciele naklejali takie znaczki na swoje zwykłe A4 i od tej pory stawało się ono limitowaną wersją specjalną A4, którą można było sprzedać jakiemuś jeleniowi za większą cenę, bądź poszpanować po prostu przed nieświadomymi kumplami 'limitowaną A4' :mrgreen: Kiedyś można było dostać te znaczki w sklepach tuningowych, ale teraz chyba nieco o nie ciężej. Do tej pory niektórzy jeżdżący A4 ze zmienionym znaczkiem są przekonani o ich wyjątkowości, 'bo tak powiedział im Pan Sprzedawca'.... <urodziny>

pozdr


PS . A propo tematu -> Audi Avatar :-)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 sty 2010, 22:42

monkahead pisze:dubbler to zeskanuj ten material o 80tce i podziel sie z kolegami z forum :mrgreen:
Mam ten MOTOR z tym artykułem. W sumie tylko dla niego kupiłem gazetę :-).
Jutro wrzucę.
PZDR

[ Dodano: 2010-01-14, 22:59 ]
A macie jeszcze dzisiaj:

OKŁADKA:

Obrazek

ARTYKUŁ:

Obrazek
Obrazek

Miłej lektury. :-)

wodzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2009, 18:40
Lokalizacja: Radom

Post autor: wodzo » 23 sty 2010, 18:54

LA 2009 Audi R8 spyder i E-tron http://wp.tv/i,LA-2009-Audi,mid,487073,klip.html

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 24 sty 2010, 13:41

R8 robi wrażenia ale to e-tron to paskudne jak nieszczęście ale póki co to tylko concept.
A tutaj opis : http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2482
http://moto.money.pl/wiadomosci/aktualn ... 34578.html

Tu piszą że e-tron ma ograniczenie do 200 km/h, szkoda...

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 20 lut 2010, 22:07


Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 21 lut 2010, 09:03

michael80b3 pisze:e-tron to paskudne
No nie żartuj - coś pięknego. Poza tym z tego co mi wiadomo (gdzieś zaszłyszałem/przeczytałem) że to Polak projektował auto (jeżeli chodzi o linię nadwozia).

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 21 lut 2010, 10:52

sp.olsztyn pisze:Polak projektował auto (jeżeli chodzi o linię nadwozia).
Coś w tym jest ;)

http://demotywatory.pl/839046/Amerykanscy-naukowcy

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 22 lut 2010, 22:55

Dziś pojawiła się informacja o silniku, który będzie montowany w RS5: wolnossące :mrgreen: V8 4.2L o szmocy 450 koni osiąganej przy 8250 obrotach (czerwone pole od 8300). Setka w 4,6 sek.

Więcej info: http://www.autoblog.com/2010/02/22/officially-official-audi-rs5-hitting-geneva-with-450-hp-4-2l-v/

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 23 lut 2010, 17:31

Karto pisze:Setka w 4,6 sek.
Bardzo ładnie zwłasza że BMW M3 ma 4.8
Dodam jeszcze że V max ograniczony do 250 km/h, ale można zdjąć blokadę 281 km/h

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 lut 2010, 18:44

a moze bedziecie w temacie... na tvn turbo widzialem jak testowali w automaniaku rs6 i napakneli tam o silniku V10 biturbo...? V10 czy V8? zawsze myslalem ze tam sa V8 biturbo, chyba ze w nowej wersji jest 10cylindrowka?

Awatar użytkownika
Majkel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Post autor: Majkel » 24 lut 2010, 01:08

kolczat pisze:chyba ze w nowej wersji jest 10cylindrowka?
Dokładnie. Stara RS6 miała V8, nowa ma V10 bi-turbo. Gdzieś też słyszałem ostatnio, że w ramach ekologii itp. chcą wrócić w nowym modelu do silników V8 (xD) heh, no co by nie mówić, to populacja bobrów raczej się dzięki tej 'oszczędności' nie zwiększy :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 lut 2010, 15:25

Majkel pisze:no co by nie mówić, to populacja bobrów raczej się dzięki tej 'oszczędności' nie zwiększy
hehe dokladnie ;p ale mi mow wszystko V8 bylo tak matematycznie ;p V6 biturbo S4 a RS6 V8bi turbo ;p, sory takie schorzenie scislowca ;p

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 27 lut 2010, 11:47

mini test Audi R8 V10 PL

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.autokrata.pl/artykul/test-Audi-R8-V10-8070

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 lut 2010, 11:48

ale ślicznie w tym autko obrotomierz chodzi prawie jak u mnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 27 lut 2010, 13:14

:shock: polecieli...
[center]Audi RS5 - premiera![/center]
Audi RS5 zadebiutuje na Genewskim Salonie Samochodowym. Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4.2 litra ze swoimi 331 kW (450 KM) gwarantuje ogromne możliwości przy niezwykłej efektywności pod względem zużycia paliwa. Siedmiobiegowa skrzynia S tronic i nowy centralny mechanizm różnicowy w układzie napędowym quattro przekazują moc na wszystkie koła.


Modele RS, opracowywane przez quattro GmbH, stanowią dynamiczną czołówkę w ofercie Audi. RS5 kontynuuje tę tradycję, która rozpoczęła sie przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant będącym ucieleśnieniem koncepcji doskonałej dynamiki w samochodzie klasy średniej.

Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4.163 cm3 jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym wyczynowy samochód sportowy R8. Tak, jak prawie we wszystkich silnikach benzynowych Audi, wykorzystano w nim bezpośredni wtrysk paliwa - technologię FSI. Dzięki niej samochód wyścigowy Audi R8 zwyciężył cztery razy w legendarnym wyścigu na torze Le Mans. Układ Common Rail wytwarza ciśnienie do 120 barów.

Staranne zmodyfikowany podwójny układ dolotowy i wydechowy pozwalają silnikowi o długim skoku tłoka swobodnie &#8222;oddychać&#8221;; cztery regulowane wałki rozrządu i zmienna długość kolektora dolotowego pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu mieszanki. 4.2 FSI ma imponującą siłę ciągu i doskonale czuje się także przy wysokich prędkościach obrotowych, prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 331 kW (450 KM) mocy przy 8.250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4.000 do 6.000 obr./min.

Potężna moc, spontaniczna reakcja na polecenia kierowcy, łatwość wchodzenia na wysokie obroty, pełne brzmienie - silnik V8, produkowany ręcznie przez Audi, jest fascynującym połączeniem siły i emocji. Ważące 1.725 kilogramów coupé z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Na życzenie Audi ustawia ograniczenie prędkości na 280 km/h.

Wysoka efektywność: tylko 10,8 litra paliwa na 100 km

Wydajność należy teraz do wyposażenia seryjnego każdego Audi - także RS5. Średnio ten mocarny, ośmiocylindrowy silnik zużywa 10,8 litra paliwa na 100 kilometrów. To znacznie mniej, niż jego główni konkurenci. Taką doskonałą wartość zawdzięcza między innymi technologiom z Modułowego Zespołu Efektywności Audi. Silnik i cały układ napędowy zostały zoptymalizowane pod kątem minimalnego tarcia, pompa olejowa włączana jest w zależności od potrzeb, a system rekuperacji odzyskuje energię podczas toczenia się i hamowania.

Seryjna siedmiobiegowa skrzynia S tronic w RS5 dzięki wysokiej sprawności i długiemu przełożeniu ostatniego biegu również pozytywnie wpływa na efektywność. Skrzynia składa się z dwóch sprzęgieł i dwóch przekładni. Obie przekładnie są przez cały czas aktywne, lecz tylko jedna jest połączona z silnikiem. Proces zmiany przełożenia następuje przez zmianę sprzęgieł - błyskawicznie, płynnie i prawie niezauważalnie.

Kierowca może zdać się na automatyczne działanie siedmiobiegowej skrzyni S tronic lub samodzielnie zmieniać biegi nową dźwignią selekcyjną czy przyciskami na kierownicy. Przekładnia otrzymała specjalne wzmocnienia, aby wytrzymać siły generowane przez wysokoobrotowy silnik V8. Seryjny system Audi drive select w trybie automatycznym może zmieniać charakterystykę zmiany przełożeń na auto, comfort lub dynamic. W programie &#8222;Launch Control&#8221; siedmiobiegowa S tronic zapewnia perfekcyjne przyspieszenie przy ruszaniu - z pełną siłą i minimalnym poślizgiem opon.

Nowa technologia quattro: mechanizm różnicowy z kołem koronowym

Tak jak każdy model RS, także nowe RS5 przenosi swoją siłę na drogę poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro. W centralnym mechanizmie różnicowym, rozdzielającym siły między przednią i tylną oś, Audi - wiodąca marka w dziedzinie napędu na wszystkie koła - zastosowało tak zwany mechanizm różnicowy z kołem koronowym.

Samoblokujący środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym jest kompaktowy oraz lekki i uzyskuje wysoki stopień sprawności. Dzięki zestawowi płytek pozwala na dużą zmienność rozdziału momentów między przednią i tylną oś. W razie potrzeby nawet 70 procent przekazywane jest na przód i maksymalnie 85 procent na tylną oś. Standardowe ustawienie 40 : 60 podkreśla sportowy styl prowadzenia pojazdu.


Nowy mechanizm różnicowy współpracuje z elektronicznym układem rozdziału momentu obrotowego na poszczególne koła. Jeżeli podczas dynamicznej jazdy jedno z kół znajdujących się po wewnętrznej stronie zakrętu zostanie zbyt odciążone, system lekko przyhamuje, jeszcze przed wystąpieniem poślizgu. Takie zachowanie z jednej strony gwarantuje pełną trakcję, z drugiej generuje moment kierunkowy, który pomaga w pokonywaniu zakrętu.

Jako doskonałe uzupełnienie nowego układu napędowego quattro Audi dostarcza na życzenie sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Rozdziela on aktywnie moment obrotowy między tylne koła i w ten sposób jeszcze bardziej poprawia stabilność oraz przyczepność w obszarze granicznym. Elektroniczny układ sterowania sportowym mechanizmem różnicowym ma w RS5 dynamiczną charakterystykę.

Sprężyny, amortyzatory, elastokinematyka i stabilizatory zawieszenia RS5 mają sportowo - sztywne dostrojenie. Nadwozie obniżono o 20 milimetrów w stosunku do Audi A5. Seryjnie montowane są koła ze stopu metali lekkich w rozmiarze 19 cali z oponami 265/35. Obręcze mają ekskluzywną, 5-ramienną stylistykę. Na życzenie RS5 może toczyć się na 20-calowych kołach z oponami 275/30.

W układzie hamulcowym zastosowano potężne, wentylowane tarcze - na przedniej osi o średnicy 365 milimetrów. W celu maksymalnego odprowadzania ciepła stalowe pierścienie cierne są perforowane i połączone trzpieniami z aluminiowymi piastami. Czarne, błyszczące zaciski hamulców z napisem RS również wykonano z aluminium, przednie posiadają po osiem tłoków. Na życzenie Audi montuje na przedniej osi tarcze z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym o średnicy 380 milimetrów. Są one niezwykle lekkie, wytrzymałe i mają długą żywotność. System stabilizacji toru jazdy ESP ma wbudowany tryb sportowy, można go całkowicie wyłączyć.

Jeszcze większa dynamika: Audi drive select

Wspomaganie układu kierowniczego servotronic, działające w zależności od prędkości, jest w RS5 sztywno ustawione. Montowany seryjnie system Audi drive select pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy układu kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic, sportowego mechanizmu różnicowego, silnika i układu wydechowego - comfort, auto lub dynamic. Jeżeli RS5 wyposażone jest w system nawigacji MMI, dochodzi do tego czwarty tryb, który kierowca może dowolnie skonfigurować.

Audi drive select steruje charakterystyką pracy silnika oraz wyposażonym w zawory przepustowe podwójnym układem wydechowym, który zmienia dźwięk silnika. Obok sportowego mechanizmu różnicowego dostępny jest także dynamiczny układ kierowniczy jako element Audi drive select. Zmienia on przełożenie kierownicy w zależności od prędkości - od bezpośredniego przy manewrowaniu do pośredniego na autostradzie. W granicznym obszarze na zakrętach układ automatycznie kontruje kierownicą generując niewielkie impulsy.

Atletyczne RS5 &#8222;przylega&#8221; do drogi, jego klasyczna i piękna linia coupé fascynuje nowymi, ostrymi akcentami. Osłona chłodnicy Singleframe ma błyszczącą, popielatą kratownicę o strukturze plastra miodu. Reflektory ksenonowe &#8222;plus&#8221; z rozciągniętym pasem diodowych świateł do jazdy dziennej należą do wyposażenia seryjnego. Powietrze do silnika, przednich hamulców i chłodnicy wpływa przez powiększone otwory, otoczone wyraźnymi konturami. Zderzaki o nowym kształcie posiadają u dołu krawędź typu &#8222;splitter&#8221;.

Rozszerzone błotniki z ostrymi poziomymi krawędziami przypominają klasyczne Audi quattro - pioniera napędu na wszystkie koła, który debiutował przed 30 laty na Genewskim Salonie Samochodowym. Boczne progi mają nakładki z ostrymi krawędziami; listwy ozdobne na osłonie chłodnicy i wokół bocznych okien oraz osłony lusterek zewnętrznych pokryto matowym aluminium. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru.



Z tyłu dominują dwie owalne rury wydechowe. Duży dyfuzor nachodzi na zderzak. Spojler w tylnej klapie wysuwa się automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowa, gdy RS5 zwolni do 80 km/h.

Podwozie RS5 jest prawie całkowicie zabudowane osłonami, w których umieszczono wloty powietrza dla siedmiobiegowej skrzyni S tronic i przednich hamulców. Aerodynamika RS5 zwiększa na autostradzie docisk, który znacznie poprawia stabilność jazdy.

Dynamiczna elegancja: wnętrze

Dynamiczna elegancja cechuje również wnętrze pojazdu. Sportowe fotele z wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami należą do wyposażenia seryjnego. Siedzenia pokryte kombinacją skóry i Alcantary można regulować automatycznie. Jako alternatywa dostępne są mocniej wyprofilowane fotele kubełkowe ze składanym oparciem lub komfortowe fotele klimatyzowane z miękką tapicerką i funkcją wentylacji.

Masywną kierownicę pokryto perforowaną skórą. Czarne tarcze zegarów mają białe napisy. Po uruchomieniu silnika czerwone wskazówki unoszą się w górę i opadają z powrotem. System informacji kierowcy obejmuje także stoper do rejestracji czasów okrążeń i wskaźnik temperatury oleju. Tak samo jak na monitorze opcjonalnych systemów nawigacji z MMI, przy uruchomieniu silnika pojawia się na nim ekran powitalny RS.

Wnętrze utrzymane jest w czarnym kolorze, wstawki dekoracyjne wykonano z karbonu.

Pedały, podpórka pod lewą nogę i przyciski obsługi opcjonalnych systemów MMI mają aluminiowe nakładki. Klamki w drzwiach - jak w każdym RS - przypominają dwa wąskie pałąki. Nakładki aluminiowe zdobią także listwy na progach, a napisy RS5 wprowadzają dynamiczne akcenty do wnętrza.

Na życzenie dostępne są eleganckie detale, na przykład ciemne wstawki dekoracyjne o strukturze siatki ze stali nierdzewnej, elementy pokryte błyszczącym, czarnym lakierem &#8222;fortepianowym&#8221; czy szczotkowanym aluminium. Siedzenia mogą być pokryte specjalnym rodzajem skóry w wyjątkowych kolorach. Można zamówić także srebrną podsufitkę. Ponadto program Audi exclusive oferuje specjalne opcje dla RS, w tym między innymi elementy obsługowe pokryte naturalną skórą &#8222;Wildleder&#8221; i dywaniki z napisem RS5. W przypadku opcji z bardziej zaznaczonym akustycznie sportowym układem wydechowym końcówki rur wydechowych mają czarne osłony.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl