[80 B4 1.9tdi] Problem z lewarkiem skrzyni??
[80 B4 1.9tdi] Problem z lewarkiem skrzyni??
Witam
Mam taki problem z lewarkiem zmiany biegów a mianowicie,
mój lewarek w czasie jazdy jest lużny, tzn tak jakby miał zaraz wyskoczyc z biegu.
Nie wiem czy jest jakis zestaw regeneracyjny do lewarka?
Czy to wskrzyni jest coś luźnego?
Prosze o jakies podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam taki problem z lewarkiem zmiany biegów a mianowicie,
mój lewarek w czasie jazdy jest lużny, tzn tak jakby miał zaraz wyskoczyc z biegu.
Nie wiem czy jest jakis zestaw regeneracyjny do lewarka?
Czy to wskrzyni jest coś luźnego?
Prosze o jakies podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ja natomiast obstawiałbym co innego. Jeśli biegi wchodzą Ci dobrze ale sam drążek lata luźno na wszystkie strony i zmienianie biegów przypomina mieszanie łyżką w garnku, to będzie to wina uszkodzonego mechanizmu drążka w kabinie. Nie pamiętam jak to się fachowo nazywa ale wiem, że było już o tym na forum. Jeśli usterka polega na tym, co opisałem wcześniej, to przeszukaj dobrze forum, a znajdziesz odpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak mówi grze i spiczi tam wytłuka się, wyrabia, obrywa element w którym pracuje taka kulka która znajduję się w połowie drążka.
Jeśli drążek ma luz że mażesz go podnosić do góry to na 99% procent to. Można obejrzeć mechanizm tylko trzeba zdjąć obudowę tunelu, najpierw tą dookoła dźwigni hamulca ręcznego. Śrubka (albo dwie) pod popielniczką dla pasażerów z tyłu jedna pod zaślepką naprzeciw końca dźwigni ręcznego. Ręczny do góry i ściągasz, później trzeba odkręcić gałkę zmiany biegów, wrzucić 4 bieg i pociągnąć przednią część obudowy tunelu do tyłu a później lekko do góry. I będziesz miał mechanizm na wierzchu.
"Nowy" używany na szrocie kosztuje około 50 zł
Tak wygląda mechanizm (strzałki na zdjęcie są dodane na potrzeby innego tematu):
Jeśli drążek ma luz że mażesz go podnosić do góry to na 99% procent to. Można obejrzeć mechanizm tylko trzeba zdjąć obudowę tunelu, najpierw tą dookoła dźwigni hamulca ręcznego. Śrubka (albo dwie) pod popielniczką dla pasażerów z tyłu jedna pod zaślepką naprzeciw końca dźwigni ręcznego. Ręczny do góry i ściągasz, później trzeba odkręcić gałkę zmiany biegów, wrzucić 4 bieg i pociągnąć przednią część obudowy tunelu do tyłu a później lekko do góry. I będziesz miał mechanizm na wierzchu.
"Nowy" używany na szrocie kosztuje około 50 zł
Tak wygląda mechanizm (strzałki na zdjęcie są dodane na potrzeby innego tematu):
Witam, dołączam się do tematu, u mnie wygląda to tak, jadąc w trasie zauważyłem, że lewarek, dźwignia jakby wyskoczyła do góry, przez co ciężko się zmieniało biegi, gdy go wcisnę do dołu, jakby na wsteczny wtedy on jakby wskakuje w swoje miejsce i biegi chodzą elegancko a lewarek robi się sztywny jak nowy, jednak po chwili znów wszystko się luzuje i "wyskakuje"... Czy mój problem też można zdiagnozować jako problem tej "kulki"? Czy to coś poważniejszego? Proszę o szybką odpowiedź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Krótszy? - no problem, po co szukać innego wystarczy szlifierka kątowa + odpowiednia narzynka i gotowe.
https://audi80.pl/skrocenie-galki-zm ... 941,15.htm
Ja już zrobiłem w dwóch audi 80 które miałem i jednym znajomego.
Fotki z ostatniej takiej operacji:
https://audi80.pl/skrocenie-galki-zm ... 941,15.htm
Ja już zrobiłem w dwóch audi 80 które miałem i jednym znajomego.
Fotki z ostatniej takiej operacji: