Witam. Ostatnio zauważyłem, że moje audi na zimnym silniku jest duzo bardziej żwawe niż na ciepłym. Silnik to 3A. posiadam instalacje LPG ale, dzieje sie to samo na benzynie jak i na gazie. Nie mam problemów z odpalaniem, pali zawsze za pierwszym razem. Więc podpowiedzcie mi co to możę być? bo juz mnie wkurza taka jazda, bo jak sie zagrzeje to ciezko normalnie ruszyc, trzeba wkrecac go do 2.5 tys i dopiero jakos jedzie, a na zimnym jest wszystko ok.
[ Dodano: 2010-02-27, 14:18 ]
Nikt nic nie wie?? Tylu specjalistów jest na tym forum, napewno ktos jest w stanie mi pomóc
[B3 3A] Spadek mocy na Ciepłym silniku.
- irekprogram
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32
witam
od dłuższego czasu mam te same objawy (mam ten sam silnik) i nie bardzo mam koncepcję co z tym robić - nie sądzę żeby winna była klapka sterująca powietrzem ciepłe/zimne bo u mnie klapka działa (sprawdzałem) a do niedawna jeździłem wogóle bez tej giętkiej rurki doprowadzającej ciepłe powietrze, z resztą spadek mocy jest odczuwalny zanim silnik się na tyle rozgrzeje żeby tam leciało ciepłe powietrze
pozdrawiam
od dłuższego czasu mam te same objawy (mam ten sam silnik) i nie bardzo mam koncepcję co z tym robić - nie sądzę żeby winna była klapka sterująca powietrzem ciepłe/zimne bo u mnie klapka działa (sprawdzałem) a do niedawna jeździłem wogóle bez tej giętkiej rurki doprowadzającej ciepłe powietrze, z resztą spadek mocy jest odczuwalny zanim silnik się na tyle rozgrzeje żeby tam leciało ciepłe powietrze
pozdrawiam
Ok, w takim razie sprawdziłem:
Dolot szczelny
Sonda lambda, tez wydaje sie ze jest dobra.
Czujnik? jaki powinien miec opór? i ktory konkretnie ? bo jest ich kilka..
Ustawienie mieszanki? na benzynie nie kojarze za bardzo jak, na gazie jest ok.
A przepływomierz? jak sprawdzic? Poga mi ktos rezystancje poszczegolnych czujnikow, i napiecia jakie powinny sie znajdowac w poszczegolnych miejscach? Musze cos z tym zrobic bo ciezko sie jezdzi.. ehh
Pomóżcie Panowie
[ Dodano: 2010-03-05, 14:58 ]
Nie podpowie nikt? Czyzby nikt się na tym nie znał?
[ Dodano: 2010-03-29, 18:30 ]
Witam ponownie, zauwazyłem ostatnio, ze po zagrzaniu silnika, spada moc i zaczyna się dławic silnik, ale po wylaczeniu go i od razu odpaleniu chodzi tak jak nalezy, nawet podczas jazdy jak szybko wyłacze i włacze zapłon to nastepuje poprawa. Teraz mi sie wydaje ze to coś raczej z elektroniką bedzie nie tak, niz z mechaniką.. Tylko pytanie co?
Zaplon? sterowany elektronicznie, jest mozliwosc jakos sprawdzenia czy sie nie przestawia? bo czasem jak jade to ma jakies dziwne przebłyski mocy, a po chwili znowu muli go..
ja juz nie mam pomysłu co moze być nie tak.. POmóżcie mi z tym fantem.
Od razu z góry dziekuje
Dolot szczelny
Sonda lambda, tez wydaje sie ze jest dobra.
Czujnik? jaki powinien miec opór? i ktory konkretnie ? bo jest ich kilka..
Ustawienie mieszanki? na benzynie nie kojarze za bardzo jak, na gazie jest ok.
A przepływomierz? jak sprawdzic? Poga mi ktos rezystancje poszczegolnych czujnikow, i napiecia jakie powinny sie znajdowac w poszczegolnych miejscach? Musze cos z tym zrobic bo ciezko sie jezdzi.. ehh
Pomóżcie Panowie
[ Dodano: 2010-03-05, 14:58 ]
Nie podpowie nikt? Czyzby nikt się na tym nie znał?
[ Dodano: 2010-03-29, 18:30 ]
Witam ponownie, zauwazyłem ostatnio, ze po zagrzaniu silnika, spada moc i zaczyna się dławic silnik, ale po wylaczeniu go i od razu odpaleniu chodzi tak jak nalezy, nawet podczas jazdy jak szybko wyłacze i włacze zapłon to nastepuje poprawa. Teraz mi sie wydaje ze to coś raczej z elektroniką bedzie nie tak, niz z mechaniką.. Tylko pytanie co?
Zaplon? sterowany elektronicznie, jest mozliwosc jakos sprawdzenia czy sie nie przestawia? bo czasem jak jade to ma jakies dziwne przebłyski mocy, a po chwili znowu muli go..
ja juz nie mam pomysłu co moze być nie tak.. POmóżcie mi z tym fantem.
Od razu z góry dziekuje