Witam mam taki problem od niedawna w mojej audioli dzieje sie coś co mnie troszeczke niepokoi. Mianowicie zauważyłem znaczny spadek mocy na 1-szym biegu. Na początku miałem ustawione obroty silnika na wysokości 980 może troche mniej. teraz obroty sięgają 900 i tu zaczyna sie problem bo już spadły o 80 a jak chce ruszać i wrzucam na 1-szy bieg zaczyna spadać do 750 i strasznie traci moc co praktycznie uniemożliwia dynamiczne ruszenie a nie mówie juz o pokananiu jakiej kolwiek górki gdy samochód stoi. Jest to silnik Diesla o pojemniści 1.6 TD z dokładanym Interkulerem.
Pomocy bo nie wiem za co mam sie zabrać aby usunąć ten problem.
Pozdrawiam Łukasz.
[Audi 80 B3] Spadek Obrotów i mocy w audi 80 B3
[Audi 80 B3] Spadek Obrotów i mocy w audi 80 B3
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 23:20 przez DeaC0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Na pierwszym biegu? A potem jak jest? Idzie normalnie, nie kopci? Mówisz o ruszaniu z bardzo niskich obrotów, co z założenia zdrowe dla silnika nie jest, tak odchodząc od tematu. Sprawdź na pierwszy ogień filtr paliwa, powietrza sprawdza się w 3 minuty, więc też nie zaszkodzi. Gdybyś mógł dokładniej opisać co się dzieje, czy chodzi wyłącznie o ruszanie od obrotów biegu jałowego, czy też o ruszanie z wyższych obrotów?
Jeśli chodzi o filtr paliwa to wymieniony był 13 tyś km temu wymieniam w komplecie zawsze filtr paliwa oleju powietrza oraz olej w silniku co 20 tyś. km wiec nie wiem za bardzo co może być innego przyczyną. Jeśli chodzi o filtr powietrza to do niego zajrze raz jeszcze. A problem dotyczy ruszania tylko z pierwszego biegu później samochód zachowuje sie normalnie nie ma obiaw kopcenia no chyba ze bym go przeciągnoł powyżej 3500 lub wiecej. Zastanawia mnie tylko czy czasami przyczyną nie jest to że raz rozszczelniła mi sie uszczelka pod pokrywą nad klawiaturą no i był mały wyciek oleju z silnika. Olej też po części zmieszał sie z płynem od chłodnicy bo nabrał kolory czarnego. teraz jest ok nie ma braków ani jednego z wyżej wymienionych płynów.
Jesli chodzi o ruszanie z wyższych obrotów to nie ma problemu. powiem dokładnie jak to wygląda.
Odpalam silnik i widze jak obroty z zera wskakują na 900 gdzie przedtem były ustawione na 980. czekam chwilke niech sobie silnik pochodzi po czym chce ruszyć biore wciskam sprzęgło wrzucam pierwszy bieg i puszczam sprzęgło jednocześnie dodając gazu proporcjonalnie do sprzęgła. i wtedy zaczyna sie spadek obrotów do 800 i samochód rozpędza sie bardzo wolno do momentu aż przeskoczy te 1100-1200 obrotów następuje wtedy normalny przyrost prędkości na 2 biegu już tego nie ma. Jeśli chodzi o dalszą jazdę wszystko wyglada ładnie tylko ten start albo inna sytuacja chcesz skręcić w lewo i czekasz na ustąp lecą samochody z lewej i prawej masz luke między nimi taką że sie zmieścisz i chcesz gwałtownie ruszyć puszczasz sprzęgło dajesz gazu a on obroty nawet do 700 i mówisz sobie że szybciej to na rowerze byś to przejechał. zanim wejdą mu normalne obroty to już koles siedzi z tyłu ciebie. Nie wiem tak moge tylko to opisać. może coś mi na to poradzicie.
Jesli chodzi o ruszanie z wyższych obrotów to nie ma problemu. powiem dokładnie jak to wygląda.
Odpalam silnik i widze jak obroty z zera wskakują na 900 gdzie przedtem były ustawione na 980. czekam chwilke niech sobie silnik pochodzi po czym chce ruszyć biore wciskam sprzęgło wrzucam pierwszy bieg i puszczam sprzęgło jednocześnie dodając gazu proporcjonalnie do sprzęgła. i wtedy zaczyna sie spadek obrotów do 800 i samochód rozpędza sie bardzo wolno do momentu aż przeskoczy te 1100-1200 obrotów następuje wtedy normalny przyrost prędkości na 2 biegu już tego nie ma. Jeśli chodzi o dalszą jazdę wszystko wyglada ładnie tylko ten start albo inna sytuacja chcesz skręcić w lewo i czekasz na ustąp lecą samochody z lewej i prawej masz luke między nimi taką że sie zmieścisz i chcesz gwałtownie ruszyć puszczasz sprzęgło dajesz gazu a on obroty nawet do 700 i mówisz sobie że szybciej to na rowerze byś to przejechał. zanim wejdą mu normalne obroty to już koles siedzi z tyłu ciebie. Nie wiem tak moge tylko to opisać. może coś mi na to poradzicie.
olej powinienes zmieniac czesciej. 20 tys.km to sporo za duzo. wg ksiazki powinno robic sie to co 7500km ale wiadomo ze technologia olejow silnikowych poszla do przodu takze osobiscie zakladam wymiane co 9-10tys.km. A jezeli chodzi o kolor oleju to juz po kilku km od wymiany staje sie czarny (sadza itp) takze to nie od plynu chlodniczego.