[B4 ABT] obroty silnika zależne od świateł...
[B4 ABT] obroty silnika zależne od świateł...
Panie i Panowie. Jak wiadomo od dłuższego czasu borykam się z problemem nierównych obrotów silnika. Do dziś błądzę po omacku i wymieniam kolejne podzespoły, co jednak efektu nie przynosi. Wczoraj po przejechaniu dłuższej trasy i wjechaniu do garażu zauważyłem następujący problem. Autko na biegu jałowym z włączonymi światłami mijania - obroty utrzymują się mniej więcej na ok 1000 obr/min. Po zgaszeniu świateł mijania i pozostawieniu świateł pozycyjnych obroty wzrastają do ok 1300-1400 obr/min. Sytuacja się powtarza przy przełączaniu świateł na biegu jałowym. Podczas jazdy tego nie widać.
Wymieniłem czujnik niebieski, świece, sondę, kopułkę, palec, przewody WN.
Przedtem nie zwróciłem uwagi na ten objaw. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Wymieniłem czujnik niebieski, świece, sondę, kopułkę, palec, przewody WN.
Przedtem nie zwróciłem uwagi na ten objaw. Co mogę jeszcze sprawdzić?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Strzelam w ciemno: wymień jeszcze regulator napięcia w alternatorze. Koszt około 15 zł. U mnie w 1,6TD miałem taki objaw że w momencie gdy ten regulator był uszkodzony miałem wahania obrotów. Do dzisiaj nie wiem w jaki sposób było to powiązane (być może przy uszkodzonym regulatorze alternator dawał zbyt duży opór), ale po wymianie pomogło. Potem popsuł mi się jeszcze raz i efekt był ten sam.
przede wszystkim sprawdź regulator właśnie,
podepnij miernik i sprawdzaj ładowanie na nieobciążonej i obciążonej instalacji (tj. włącz światła, grzanie szyb, halogeny, elektryka). tak najdokładniej sprawdzisz.
przerabiałem usterkę, ale nie w audi. przy uszkodzonym regulatorze obroty spadały pod obciążeniem właśnie włączonymi światłami, halogenami itp. poza tym podczas jazdy światła raz świeciły jaśniej , raz ciemniej.
podepnij miernik i sprawdzaj ładowanie na nieobciążonej i obciążonej instalacji (tj. włącz światła, grzanie szyb, halogeny, elektryka). tak najdokładniej sprawdzisz.
przerabiałem usterkę, ale nie w audi. przy uszkodzonym regulatorze obroty spadały pod obciążeniem właśnie włączonymi światłami, halogenami itp. poza tym podczas jazdy światła raz świeciły jaśniej , raz ciemniej.
Jakie miałeś ładowanie przy uszkodzonym regulatorze? Ja mam dodatkowe zegary i ładowanie mam raczej prawidłowe, przy najmniej wg wskaźnika. Przy włączonym silniku to ok 14V. Przy wyłączonym silniku i jedynie włączonym zapłonie prąd w akumulatorze to ok 12V. Zastanawiałem się także nad regulatorem, ale widząc te wskazania dałem sobie z tym spokój. Ale skoro tak mówicie, to wydając jeszcze 15 zł nie zbiednieje i sprawdzę to.Labiel pisze:Strzelam w ciemno: wymień jeszcze regulator napięcia w alternatorze. Koszt około 15 zł. U mnie w 1,6TD miałem taki objaw że w momencie gdy ten regulator był uszkodzony miałem wahania obrotów. Do dzisiaj nie wiem w jaki sposób było to powiązane (być może przy uszkodzonym regulatorze alternator dawał zbyt duży opór), ale po wymianie pomogło. Potem popsuł mi się jeszcze raz i efekt był ten sam.
No chyba, że macie jeszcze jakieś inne typy...
kokolino1, wymieniłem już silniczek krokowy - czyli nastawnik przepustnicy (faktycznie był popsuty i obroty falowały), wymieniłem też czujnik położenia przepustnicy TPS. Krótko mówiąc po podłączeniu pod VAG-a wyeliminowałem wszystkie błędy. ECU był resetowany kilkadziesiąt razy. Teraz po podłączeniu pod VAG-a czasem wyskakuje mi błąd czujnika zasysanego powietrza...
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To istotna sprawa. Przez tem malutki czujniczek moożesz misz również problemy z obrotami. Sprawdź czy wszystko dobrze łączy a jak nie to będziesz musial to wymienić.Teraz po podłączeniu pod VAG-a czasem wyskakuje mi błąd czujnika zasysanego powietrza...
toldek1 pisze:Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325