[B4 ABT 2,0] problem z wysokim [V] na aku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
[B4 ABT 2,0] problem z wysokim [V] na aku
<welcome>
a wiec panowie mam problem <buu> wiem ze kolega dal podobny porblem ale moj jest troche inny
zaczne od tego ze jak zostawie auto na 2 dni moge zapomniec o odpaleniu go ..
wykonalem pomiary gdy radio jest podlaczone (nie włączone) pokazuje 0,41A !!!!!
gdy odlacze radio pokazuje 0,34A i to jest wszystko co pobiera prąd + pewnie komputer cos bierze i zegarek na liczniku dodam ze pomiar byl wykonany na nie wlaczonym alarmie (poniewaz nie reagowal alarm gdy podlaczylem miernik i wcisnelem guzik na pilocie alarm tylko jekna 3 razy lecz sie nie wlaczyl ani nie zmkly sie drzwi )
odpalilem auto wszsytko wylaczylem pracowla sam silnik pokazalo na wyswietlaczy miernika 15,24 V :shock: wlaczylem swiatla , nadmuch i radio przylozylem miernik pokazalo 14,53V :shock:
nie wiem co robic ;/
bóg zapłać za wszystkie odpowiedzi
a wiec panowie mam problem <buu> wiem ze kolega dal podobny porblem ale moj jest troche inny
zaczne od tego ze jak zostawie auto na 2 dni moge zapomniec o odpaleniu go ..
wykonalem pomiary gdy radio jest podlaczone (nie włączone) pokazuje 0,41A !!!!!
gdy odlacze radio pokazuje 0,34A i to jest wszystko co pobiera prąd + pewnie komputer cos bierze i zegarek na liczniku dodam ze pomiar byl wykonany na nie wlaczonym alarmie (poniewaz nie reagowal alarm gdy podlaczylem miernik i wcisnelem guzik na pilocie alarm tylko jekna 3 razy lecz sie nie wlaczyl ani nie zmkly sie drzwi )
odpalilem auto wszsytko wylaczylem pracowla sam silnik pokazalo na wyswietlaczy miernika 15,24 V :shock: wlaczylem swiatla , nadmuch i radio przylozylem miernik pokazalo 14,53V :shock:
nie wiem co robic ;/
bóg zapłać za wszystkie odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
palil mi 31h/100kmjarekgorski1 pisze:ile kolego ciy pali teraz gazu
po ustawieniu zalalem teraz za 50 zl czyli 23 l i zrboilem 107km i nadal jeszcze jest
ten problem mialem juz od okolo miesiaca
[ Dodano: 2010-03-07, 15:37 ]
czym myslicie ze to regulator? http://www.allegro.pl/item920157152_reg ... ml#gallery
[ Dodano: 2010-03-07, 15:41 ]
alarm nie szwankuje ... zaszwankowal poniewaz miedzy klema + a przewodem + podlaczylem miernikJak alarm coś szwankuje odepnij go i wtedy sprawdź.
[ Dodano: 2010-03-07, 18:35 ]
pomoze ktos?
Jeżeli coś pobiera ci dużo energii i aku pada po 2-3 dniach musisz sprawdzić co to jest.
Wymiana regulatora napięcia nic w tej sytuacji nie da skoro alternator ładuje.
Odłącz alarm od zasilania i wtedy zobacz jaki masz pobór napięcia, jak bedzie nadal wysoki to po kolei wyciągaj bezpieczniki ze skrzynki i sprawdzaj.
Jak po wyciągnięciu któregoś z bezpieczników pobór mocy spadnie na mAh to bedziesz miał z grubsza obraz co ciągnie tyle prądu. Skrzynka bezpieczników jest opisana co dany druciak zabezpiecza.
Przerabiałem podobny problem, co 3 dni ładowanie aku w lublinie, okazało się, że alarm padł i pobierał mnóstwo energii.
Wymiana regulatora napięcia nic w tej sytuacji nie da skoro alternator ładuje.
Odłącz alarm od zasilania i wtedy zobacz jaki masz pobór napięcia, jak bedzie nadal wysoki to po kolei wyciągaj bezpieczniki ze skrzynki i sprawdzaj.
Jak po wyciągnięciu któregoś z bezpieczników pobór mocy spadnie na mAh to bedziesz miał z grubsza obraz co ciągnie tyle prądu. Skrzynka bezpieczników jest opisana co dany druciak zabezpiecza.
Przerabiałem podobny problem, co 3 dni ładowanie aku w lublinie, okazało się, że alarm padł i pobierał mnóstwo energii.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2010, 19:09 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
Pobor na postoju powinien byc w granicy max.0,04A im mniej tym lepiej. sprawdz innym miernikiem, bo jak masz 0,34A to nie dziwne ze aku pada, a potem jest zaraz przeladowywany. Winny moze byc regulator, jednak moze sie to robic w ten sposob ze jak odpalisz auto a aku jest mocno rozladowany to alternator go mocno laduje a potem sie sytuacje normauje. Sprobuj zmierzyc napiecie ładowania na jakims naladowanym akumlatorze. A w tym sprawdz pozmiom elektrolitu, bo jesli go czesto przeladowywalo to mogł wyparowac, jak jest malo to kup wode destylowana i dolej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
elektrolitu brakuje okolo 2,5-3cm przezroczysta ibudowa dostalem ten akumulator dzzilal przez ajkeis czas ok poprostu mi sie zdaje ze aku jest nie doladowane bo dziennie robi okkolo 7km swaiatla, nadmuch , radio + wzmacniacz 740W
aku cchem kupic nowe ale dopiero wtedy gdy wykryje co i bierze tyle [V] pozdrawiam
aku cchem kupic nowe ale dopiero wtedy gdy wykryje co i bierze tyle [V] pozdrawiam
Proponuję sprawdzić czy przypadkiem w bagażniku nie świeci cały czas lampka. Przynajmniej ja tak miałem. Pozamykaj auto i odchyl oparcie kanapy z tyłu i sprawa będzie jasna. Chcąc mieć pewność czy to wina akumulatora czy faktycznie coś pobiera prąd na postoju, zdejmij na noc klemę. Robiąc dziennie 7km. raczej nie doładujesz akumulatora, tym bardziej moc sprzętu audio mówi sama za siebie.
Odrazu mówię wymień regulator napięcia w alternatorze i druga rzecz że radio pobiera za dużo prądu max jak powinien być w stanie jałowego poboru to 0,05A ja miałem tak samo jak se zapodałem radio z dvd gps i innymi bajerami podłączyłem przez stacyjkę i jest oki a tak rozładowywało mi aku po kilku dniach i to w lato nie mówiąc teraz jak jest zimno a mi radio pobierało wyłączone 0,35A odłączyłem radio i pomiar wskazał 0,04A
Nic innego tylko to na początek a na temat gazu to nie powiem bo sięna tym za bardzo nie znam nie używam
A i jeszcze ja teżnie słucham teraz radia prawie a subwofer mam wyłączony bo 750W rms też mi przy moim codziennym 5km rozładowywało aku
A jeszcze jak masz ty ten wzmacniacz podłączony może on w stanie uśpienia ciągnie
Ja miałem taki przypadek u kolegi ale to był vw bora '99 sterownik komfortu nie domykał jednych drzwi elektr. centralny i cały czas przekaźnik w tym sterowniku ciągnoł właśnie 0,35A drzwi podłączone zostały do obwodu z drugich i przekaźnik wylutowany bo modół cena prawie 1k ale to inna beczka
Nic innego tylko to na początek a na temat gazu to nie powiem bo sięna tym za bardzo nie znam nie używam
A i jeszcze ja teżnie słucham teraz radia prawie a subwofer mam wyłączony bo 750W rms też mi przy moim codziennym 5km rozładowywało aku
A jeszcze jak masz ty ten wzmacniacz podłączony może on w stanie uśpienia ciągnie
Ja miałem taki przypadek u kolegi ale to był vw bora '99 sterownik komfortu nie domykał jednych drzwi elektr. centralny i cały czas przekaźnik w tym sterowniku ciągnoł właśnie 0,35A drzwi podłączone zostały do obwodu z drugich i przekaźnik wylutowany bo modół cena prawie 1k ale to inna beczka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
hmm jedyne ominięcie żeby radio nie przez stacyjke to poprostu jakiśwłącznik dorobić oddzielnie ale skorogdy radio masz odpięte masz 0,35A to jeszcze coś ciągnie jak masz alarm to może alarm musisz szukać i wykluczać pokolei możesz powyciągać bezpieczniki i wkładać po kolei i sprawdzaćprzy którym prąd skoczy do góry bo jak juzwspominałem nie więcej niż0,05A musi być