Historia pewnych Audi ... [B4 1.9 TDI] & [B4 1.9 TD AAZ]
Historia pewnych Audi ... [B4 1.9 TDI] & [B4 1.9 TD AAZ]
Witam!
Jestem tu nowy ale z marka Audi zwiazany jestem od "dziecka" a wszystko zaczelo sie jak ojciec kupil w 1995 roku używane Audi 100 C3 2.3E '90r. Mówie wam to było coś! Czarny metallic, klimatronik,elektryka,abs ... i to czerwone podswietlanie zegarów jak w ferrari (wtedy grałem w NFS1) i ten dzwiek silnika... zakochałem sie. Pozniej byly inne modele ale to nie na temat.
Aktualnie jestem posiadaczem srebrnej B4 z 1994 z klekotem 1Z 90KM. Zakupiłem ją w listopadzie 2008 od normalnego użytkownika. Po zakupie wydawało mi sie że popełniłem straszny błąd, klnąłem, krzyczałem byłem zły ze kupiłem padline, że stare itd. Ale to szybko mineło i moje zdanie zmieniło sie o 180 stopni. Magia Audi znów zaczęła działać i tak jest do dziś.
Po zakupie pousuwałem drobne usterki które byly i poza tym żyjemy w prawie bezawaryjnej symbiozie do dzis.Przejechałem nią całkiem sporo, nie licząc tras krajowych to: 2 x Chorwacja, Włochy, a od roku kursujemy do Anglii (1800km w jedna strone) Przebieg to ponad 300.000km. podejrzewam ją o bezwypadkowość.
Poważne awarie:
Zatarła sie pompa paliwa (moja wina) - zlej jakosci paliwo z dziwnych źródeł, po rozebraniu pompy jedna rdza w środku, filtr paliwa również zardzewiał. Czyszczenie, regeneracja pompy - jest ok.
Strzelił przewód gumowy od turbo do intercoolera - kupilem niestety nowy w serwisie audi. Z depresji po zapłaceniu już się wyleczyłem i o sprawie zapomniałem.
Wyposażenie:
Dwie poduszki powietrzne
Dwie szyby na prąd
Lusterka na prąd no i ogrzewane
Wspomaganie
Centralny zamek z lotnikiem
Dach otwierany elektrycznie
Alu felgi - ori
Ringi
Elektrycznie regulowane światła
Tzw. Parapety (nie lubie tego określenia)
i coś tam jeszcze drobnego o czym zapomniałem.
Moje modyfikacje:
Ciemne szyby tył.
Audio (Alpine Mp3/usb+Wzmacniacz JBL! razem ze skrzynia basową JBL!+glosniki przód w drzwiach DLS ze zwrotnicami i wysokotonowe w podszybiu - efekt super)
Naprawa wiązki tylniej klapy (co za idiota to zaprojektował)
Obrotomierz (to skandal że to wyposażenie dodatkowe - ten big ben byl okropny, cholera w polonezie mialem fabrycznie zamontowany obrotek)
Jakies tam ledy pomontowałem tu i ówdzie.
Korzystajac z okazji gdzie aktualnie żyje odwiedzam lokalne złomowiska i zbieram wyposażenie dodatkowe i całkiem pokaźne pudło nazbierałem a na montaż oczekują miedzy innymi:
Dodatkowe 3 zegarki
Glosniki w tylne drzwi oryginalne Nokia
Ori kierownica skórzana pod poduszke
Autocheck
I wiele wiele innych dupereli - lampki przelaczniki przekazniki.
Zrobione:
Zawieszenie przód komplet z wyjatkiem amorków. Łożyska tył oba jedno przód lewe. SKF i FEBI.
Uszczelka pod pokrywą zaworów, czujnik wentylatora chłodnicy, wyczyszczony intercooler( to co bylo w nim od zewnątrz to przeszło moje najśmielsze oczekiwania. No i oczywiscie wszystko to co ogolnie nazywamy eksploatacyjnymi.
I dużo innych ale mniej ważnych, a połowy nie potrafie wymienić;) :mrgreen:
W planach:
Lusterka w kolorze nadwozia
Szeroki zderzak przód od coupe
I jak sie uda to lampy ori podwójne z pozycyjnymi po bokach od V6.
Narazie krucho z czasem i nawet zdjęć nie mam za wiele ale daje to co nadaje sie do publikacji.
Teraz wiosna za pasem to bedzie sprzątanie pucowanie no i dokladnie zdjecia auta wtedy podrzuce bo te fotki to raczej takie plenerowe.
P.S
Rozpisalem sie gratuluje i dziekuje wytrwałym ktorzy przeczytali do konca!:)
Aktualnie myśle nad zakupem Audi 200 20v Turbo w stanie kolekcjonerskim lub Audi 80 B4 Competition lub Coupe 20v Turbo.
Co nie znaczy że mojego zetorka sprzedam.
Moje osiągi to 4,8l na 100km. V-max 215km/h (w niemczech z wiatrem w plecy lekko z górki :mrgreen:
Zrobiłem na szybko zdjęcie wnętrza do kompletu:
A to zdjęcie dla spostrzegawczych: co nie pasuje?
Wczoraj tzn 2.04.2010 dokonałem zakupu. Kupiłem troche starsza siostre już posiadanego modelu czyli B4 1.9 TD AAZ '93. Wersja z rynku francuskiego. Teraz mam dwa! Ale fajnie! Jednak wymaga wkładu pracy. Zastąpi miejsce Corsy B 1.0 12v od mojej lubej i to wlasnie ona bedzie teraz nią jeździć:) Kilka szybkich fotek:
Posiada:
Wspomaganie
Elektryczne szyby 2x i lusterka
Obrotomierz
Centralny zamek z pilotem
Oryginalna chłodnice oleju (nie wiem czy to w serii takie cos bylo w tym silniku ale nie spotkałem sie z czymś takim)
Oryginalny aluminiowy felunek
Dodatkowe oswietlenie wnętrza (w rączkach)
Kasetofon firmy Pioneer (zabytkowy made in japan)
Spojler ...
Hak!
Pokrowce
Silnik pracuje równo, pali na strzał stan ogólny dobry nie licząc uszkodzeń to wszystko działa. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Jestem tu nowy ale z marka Audi zwiazany jestem od "dziecka" a wszystko zaczelo sie jak ojciec kupil w 1995 roku używane Audi 100 C3 2.3E '90r. Mówie wam to było coś! Czarny metallic, klimatronik,elektryka,abs ... i to czerwone podswietlanie zegarów jak w ferrari (wtedy grałem w NFS1) i ten dzwiek silnika... zakochałem sie. Pozniej byly inne modele ale to nie na temat.
Aktualnie jestem posiadaczem srebrnej B4 z 1994 z klekotem 1Z 90KM. Zakupiłem ją w listopadzie 2008 od normalnego użytkownika. Po zakupie wydawało mi sie że popełniłem straszny błąd, klnąłem, krzyczałem byłem zły ze kupiłem padline, że stare itd. Ale to szybko mineło i moje zdanie zmieniło sie o 180 stopni. Magia Audi znów zaczęła działać i tak jest do dziś.
Po zakupie pousuwałem drobne usterki które byly i poza tym żyjemy w prawie bezawaryjnej symbiozie do dzis.Przejechałem nią całkiem sporo, nie licząc tras krajowych to: 2 x Chorwacja, Włochy, a od roku kursujemy do Anglii (1800km w jedna strone) Przebieg to ponad 300.000km. podejrzewam ją o bezwypadkowość.
Poważne awarie:
Zatarła sie pompa paliwa (moja wina) - zlej jakosci paliwo z dziwnych źródeł, po rozebraniu pompy jedna rdza w środku, filtr paliwa również zardzewiał. Czyszczenie, regeneracja pompy - jest ok.
Strzelił przewód gumowy od turbo do intercoolera - kupilem niestety nowy w serwisie audi. Z depresji po zapłaceniu już się wyleczyłem i o sprawie zapomniałem.
Wyposażenie:
Dwie poduszki powietrzne
Dwie szyby na prąd
Lusterka na prąd no i ogrzewane
Wspomaganie
Centralny zamek z lotnikiem
Dach otwierany elektrycznie
Alu felgi - ori
Ringi
Elektrycznie regulowane światła
Tzw. Parapety (nie lubie tego określenia)
i coś tam jeszcze drobnego o czym zapomniałem.
Moje modyfikacje:
Ciemne szyby tył.
Audio (Alpine Mp3/usb+Wzmacniacz JBL! razem ze skrzynia basową JBL!+glosniki przód w drzwiach DLS ze zwrotnicami i wysokotonowe w podszybiu - efekt super)
Naprawa wiązki tylniej klapy (co za idiota to zaprojektował)
Obrotomierz (to skandal że to wyposażenie dodatkowe - ten big ben byl okropny, cholera w polonezie mialem fabrycznie zamontowany obrotek)
Jakies tam ledy pomontowałem tu i ówdzie.
Korzystajac z okazji gdzie aktualnie żyje odwiedzam lokalne złomowiska i zbieram wyposażenie dodatkowe i całkiem pokaźne pudło nazbierałem a na montaż oczekują miedzy innymi:
Dodatkowe 3 zegarki
Glosniki w tylne drzwi oryginalne Nokia
Ori kierownica skórzana pod poduszke
Autocheck
I wiele wiele innych dupereli - lampki przelaczniki przekazniki.
Zrobione:
Zawieszenie przód komplet z wyjatkiem amorków. Łożyska tył oba jedno przód lewe. SKF i FEBI.
Uszczelka pod pokrywą zaworów, czujnik wentylatora chłodnicy, wyczyszczony intercooler( to co bylo w nim od zewnątrz to przeszło moje najśmielsze oczekiwania. No i oczywiscie wszystko to co ogolnie nazywamy eksploatacyjnymi.
I dużo innych ale mniej ważnych, a połowy nie potrafie wymienić;) :mrgreen:
W planach:
Lusterka w kolorze nadwozia
Szeroki zderzak przód od coupe
I jak sie uda to lampy ori podwójne z pozycyjnymi po bokach od V6.
Narazie krucho z czasem i nawet zdjęć nie mam za wiele ale daje to co nadaje sie do publikacji.
Teraz wiosna za pasem to bedzie sprzątanie pucowanie no i dokladnie zdjecia auta wtedy podrzuce bo te fotki to raczej takie plenerowe.
P.S
Rozpisalem sie gratuluje i dziekuje wytrwałym ktorzy przeczytali do konca!:)
Aktualnie myśle nad zakupem Audi 200 20v Turbo w stanie kolekcjonerskim lub Audi 80 B4 Competition lub Coupe 20v Turbo.
Co nie znaczy że mojego zetorka sprzedam.
Moje osiągi to 4,8l na 100km. V-max 215km/h (w niemczech z wiatrem w plecy lekko z górki :mrgreen:
Zrobiłem na szybko zdjęcie wnętrza do kompletu:
A to zdjęcie dla spostrzegawczych: co nie pasuje?
Wczoraj tzn 2.04.2010 dokonałem zakupu. Kupiłem troche starsza siostre już posiadanego modelu czyli B4 1.9 TD AAZ '93. Wersja z rynku francuskiego. Teraz mam dwa! Ale fajnie! Jednak wymaga wkładu pracy. Zastąpi miejsce Corsy B 1.0 12v od mojej lubej i to wlasnie ona bedzie teraz nią jeździć:) Kilka szybkich fotek:
Posiada:
Wspomaganie
Elektryczne szyby 2x i lusterka
Obrotomierz
Centralny zamek z pilotem
Oryginalna chłodnice oleju (nie wiem czy to w serii takie cos bylo w tym silniku ale nie spotkałem sie z czymś takim)
Oryginalny aluminiowy felunek
Dodatkowe oswietlenie wnętrza (w rączkach)
Kasetofon firmy Pioneer (zabytkowy made in japan)
Spojler ...
Hak!
Pokrowce
Silnik pracuje równo, pali na strzał stan ogólny dobry nie licząc uszkodzeń to wszystko działa. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2010, 00:42 przez pzet83, łącznie zmieniany 5 razy.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
1.Co do spotu to żałuje że nie mogłem byc, aktualnie przebywam za granica:( Ale to sie nie długo zmieni.
2.Co do tej bezawaryjnej jazdy to po zakupie miała kaprysy (jak to kobieta) ale już chyba jej przeszły fochy albo sam raczej je wyplewiłem własnymi rękoma.
3.barto-team - pozdrawiam mam nadzieje że sie jakoś trafimy w rejonie, juz wczesniej Cie na forum trafilem przegladajac auta klubowiczów.
4.myslalem o wgraniu programu ale nie wiem czy przebieg nie jest za wysoki ? na liczniku jest 300 tyś a ile jest na prawdę to cholera wie... poza tym najpierw musze zainwestować w przepływomierz bo zaczyna dawać znać o sobie ostatnio.
2.Co do tej bezawaryjnej jazdy to po zakupie miała kaprysy (jak to kobieta) ale już chyba jej przeszły fochy albo sam raczej je wyplewiłem własnymi rękoma.
3.barto-team - pozdrawiam mam nadzieje że sie jakoś trafimy w rejonie, juz wczesniej Cie na forum trafilem przegladajac auta klubowiczów.
4.myslalem o wgraniu programu ale nie wiem czy przebieg nie jest za wysoki ? na liczniku jest 300 tyś a ile jest na prawdę to cholera wie... poza tym najpierw musze zainwestować w przepływomierz bo zaczyna dawać znać o sobie ostatnio.
Dokładnego kosztu samego paliwa Ci nie powiem bo nie pamietam jaka wtedy była cena poza tym miałem paliwo w postaci "oszczędności" :mrgreen: Rozumiesz;)xjaoex pisze:Ładny zetorek, życzę bezawaryjnej jazdy i czekamy na więcej zdjęć a tak z innej beczki - ile Cię kosztował dojazd na chorwację bo też może się wybiore w tym roku Pozdro i zapraszam do Siebie
Ale:
Z punktu A do punktu B mialem 1300km (miejsowość Makarska) co mi się udało pokonać na jednym baku do którego po odpowietrzeniu upchnąłem niecałe 80 litrów i dojechałem na miejsce ze wskazówka nie dotykającą czerwonego pola:) Ze sobą zabrałem jeszcze pojemnik 20 litrów a w drodze powrotnej krzyknąłem na CB czy ktos nie ma oszczednosci do kupienia co zaowocowało litrem po 2,50zl od kierownika Tira. Prędkość podróżna to od 110 do 120 km/h. Chwilowo oczywiscie sie jechalo szybciej ale to wiadomo jakies wyprzedzanie czy sytuacja drogowa ktora tego wymagała. Spalanie wyszło poniżej 5 litrów ale musze dodac ze zwracałem duzą uwage na ekonomie jazdy.
Jechałem przez węgry a nie przez słowenie. (tansza winieta i non stop autostrada do samej granicy juz gotowa)
Tak wiec mysle ze koszty są do przyjecia. A posiadanie samochodu na miejscu na wakacjach - bezcenne. Wycieczek miejscowych nie wzialem pod uwage w kosztach dojazdu i spalaniu. (jakies 300 km po miejscu)