[ B4 2.0 16V ACE ] Silnik krokowy
[ B4 2.0 16V ACE ] Silnik krokowy
Witam. Jak można sprawdzić czy silnik krokowy jest sprawny? Dzisiaj odpinam wtyczkę od krokowca przy odpalonym silniku i zero reakcji.... Nie wiem czy tak ma być? Poprzez podłączenie żarówki sprawdziłem czy dochodzi napięcie do niego i okazało się że nie dochodzi. Nie wiem, może to się inaczej sprawdza??? Co może być tego przyczyną? Dodam że mam uszkodzoną sonde lambda.
Cześć, przy moim poprzednim problemie z obrotami odpięcie silnika krokowego dawało efekt poprawnych wolnych obrotów. Gdy go odłączysz, komputer po prostu go pomija być może dlatego nie ma zdanej reakcji podczas odpięcia Możesz sprawdzić silniczek krokowy na krótko czy reaguje na podane napięcie tzn czy się otwiera. Wymontuj go, podłącz się pod wtyczkę i obserwuj reakcje wewnątrz rurki. Szczelina wewnątrz powinna się powiększać.
Gdzieś kiedyś czytałem że jak się go odłączy to powinny obroty spaść i silnik powinien zgasnąć.... Ale nie wiem jak to się ma do wtrysku mechanicznego. W każdym bądź razie będę musiał wyinstalować i posprawdzać. A czy jak się podłączy komputer to wykaże prace silnika krokowego? Będę wymieniał sonde i będzie okazja żeby wszystko sprawdzić
mi na kodach migowych wykazalo ze mam uszkodzony
jak go odlacze to spada z obrotow i gasnie a jak mu odwali to nic sie niedzieje
wlasciwa nazwa -zawor powietrza dodatkowego (jn i dz)
-zawor sterujacy ukladu stabilizacji biegu jalowego(sd 3a aad ps kv ng)
jak zwal tak zwal
[ Dodano: 2007-06-10, 08:24 ]
ja na noc zalalem go wd 40 i lepiej chodzil
jak go odlacze to spada z obrotow i gasnie a jak mu odwali to nic sie niedzieje
wlasciwa nazwa -zawor powietrza dodatkowego (jn i dz)
-zawor sterujacy ukladu stabilizacji biegu jalowego(sd 3a aad ps kv ng)
jak zwal tak zwal
[ Dodano: 2007-06-10, 08:24 ]
ja na noc zalalem go wd 40 i lepiej chodzil
Wymontuj silniczek krokowy i zalej go naftą na całą noc potem porządnie przedmuchaj (najlepiej kompresorem) a na koniec tak jak napisał Silentfox popsikaj w środku WD-40. Po tej operacji zniknęły wieszające sie obroty tzn gdy jechałem i wrzuciłem na luz obroty były na np. 1200 i spadały dopiero jak sie zatrzymałem a teraz już jest normalnie