owszem takk się zmieniają w automacie ale jak wcisnę pedał do podłogi i przechodzi w sportowy tryb pracy,zaś gdy pedał gazu trzyma się tak by bylo okolo 2tys to zmienia przy około 2100-2200 obr. odbiega to od tematu to co napisałem ale chce poprostu żeby była na forum informacja o pracy skrzyni automatycznej"kas" w B3 bo szukałem innych osób z oto taka skrzynia by dowiedzieć się więcej o jej pracy i nic jestem samotny hehe pozdrawiam wszystkichleopard pisze:norma a on ma automat gdzie 4500-5000 zmieniają się biegi więc masz jakieś pytania gdzie 1,8 PM
[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jechałem z kolegą Delikiem i mogę tylko potwierdzić to co napisał , u niego przy delikatnej jeździe biegi zmieniają się około 2200 i to napewno nie tłumaczy tak dużego spalania .delik pisze:owszem takk się zmieniają w automacie ale jak wcisnę pedał do podłogi i przechodzi w sportowy tryb pracy,zaś gdy pedał gazu trzyma się tak by bylo okolo 2tys to zmienia przy około 2100-2200 obr. odbiega to od tematu to co napisałem ale chce poprostu żeby była na forum informacja o pracy skrzyni automatycznej"kas" w B3 bo szukałem innych osób z oto taka skrzynia by dowiedzieć się więcej o jej pracy i nic jestem samotny hehe pozdrawiam wszystkichleopard pisze:norma a on ma automat gdzie 4500-5000 zmieniają się biegi więc masz jakieś pytania gdzie 1,8 PM
Do kolegi LEOPARDA: Myślałem raczej że to mono-monotronic, ale nic nie znam sie. Wszystkie objawy opisałem już w temacie. Jak jest potrzeba przypomnę. Największy problem jest z tym spalaniem. 20l/100km w mieście przy spokojnej jeździe i bez większego speeda pod maską wydaje mi się ogromną ilością. Do tego od czasu do czasu obroty po wciśnięciu pedału sprzęgła nie spadają od razu a utrzymują się na poziomie 1800-2000 chyba że zacznę hamować wtedy spadają wraz ze spadkiem prędkości . To wszystko tylko w czasie jazdy. Temat jest już mocno zapchany więc może problem rozwiążemy na priv albo gg a później pochwalimy się forumowiczom o sukcesie . Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie bo problemów w temacie przybywa a rozwiązań mało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
nie mam bladego pojęcia. Ale jeśli tak było to przewody podciśnieniowe nie wiem gdzie podłączyć i jak bo żadnego wolnego bądź zaślepionego miejsca nie ma. Kwestie lewego powietrza w moim przypadku bardzo ciężko rozwiązać.
[ Dodano: 2010-03-09, 15:37 ]
wiązka z aparatu zapłonowego idzie właśnie do ECU. Czyżby ktoś zadał sobie aż taki trud, po co?. Z tego co wiem to moje auto to jakaś przejściówka chyba że są to stwierdzenia ludzi którzy też nie wiedzieli z czym to ugryźć
[ Dodano: 2010-03-09, 15:38 ]
p.s. w jakim modelu występuje taki aparat jak u mnie?
[ Dodano: 2010-03-09, 15:37 ]
wiązka z aparatu zapłonowego idzie właśnie do ECU. Czyżby ktoś zadał sobie aż taki trud, po co?. Z tego co wiem to moje auto to jakaś przejściówka chyba że są to stwierdzenia ludzi którzy też nie wiedzieli z czym to ugryźć
[ Dodano: 2010-03-09, 15:38 ]
p.s. w jakim modelu występuje taki aparat jak u mnie?
kolego masz troszke kółeczek ale wiesz widziałeś kiedyś w samochodzie komputer?jak już sterownik urządzenie sterujące i nic więcej do którego potrzebny jest zeby zdiagnozować i usunąć błędy z pamięci diagnostycznej ...co? co do pytania dotyczącego tego układu zapłonowego w zależności od układu zasilania moze być sterownik zapłonu lub moduł zintegrowana część układu sterującego bez układu podciśnieniowego sterującego podciśnieniowo kontem wyprzedzenia zapłonu a zapisanym w tzw mapie zapłonu w urządzeniu sterującym ...masz jeszcze jakieś pytania chętnie odpowiem kolego...aldi pisze:Kolego davideks, na zdjęciu z poprzedniej strony widzę że masz aparat zapłonowy bez podciśnieniowego regulatora konta wyprzedzenia zapłonu. Może ktoś wsadził aparat od nowszego modelu w którym komputer steruje kontem wyprzedzenia zapłonu.
[ Dodano: 2010-03-09, 20:33 ]
Wiesz to spalanie jeśli chodzi o etyline mogą być tylko dwie usterki padnięty regulator ciśnienia albo wtryskiwacz ale to można sprawdzić co do gazu to kolego uszkodzony elektrozawór od gazu na mieszalniku lub membrana od ilości gazu albo poprostu nieszczelność instalacji gazowej i nic więcej a takie wirtualne rady bez realnej oceny zawsze są tylko półśrodkiemdelik pisze:rozrząd sprawdzany byl już;) a zapłon ustawiony.... nie mam już do tego sil.Autko chodzi idealnie tylko to spalanie...
leopard czy moge na ciebie liczyć w związku z ustawieniami?
[ Dodano: 2010-03-11, 07:34 ]
Mierzyłem elektrozawory od gazu i chyba powychodziły mi jakieś bzdury otóż same zera a przy odpalonym silniku na gazie po prostu ok. 12v. tak to wszędzie zera tzn w każdym zakresie miernika.
[ Dodano: 2010-03-13, 07:45 ]
po przekręceniu kluczyka na gazie rozumie, że ulatnianie się gazu jest normalne, chodzi o wstępną dawkę gazu, ale czy po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka gaz też powinien się ulatniać? U mnie tak jest, wjazd do garażu to jakbym wjeżdżał z odkręconą butlą gazową
[ Dodano: 2010-03-11, 07:34 ]
Mierzyłem elektrozawory od gazu i chyba powychodziły mi jakieś bzdury otóż same zera a przy odpalonym silniku na gazie po prostu ok. 12v. tak to wszędzie zera tzn w każdym zakresie miernika.
[ Dodano: 2010-03-13, 07:45 ]
po przekręceniu kluczyka na gazie rozumie, że ulatnianie się gazu jest normalne, chodzi o wstępną dawkę gazu, ale czy po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka gaz też powinien się ulatniać? U mnie tak jest, wjazd do garażu to jakbym wjeżdżał z odkręconą butlą gazową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam wykręciłem sondę lambda bo myślałem ze jest ona uwalona choć mi to nie pasowało bo na gazie dobrze pokazuje wartości zależnie od dawki gazu tylko na benzynie stli na bogato cały czas. Kolega marko dal pomysł uszkodzonego nastawnika przepustnicy, kty daje zle info do ecu i pokazuje ze cały czas niby przepustnica jest otwarta i dlatego na bogato ciagle benzynę daje wiec zrobilem pomiary rezystancji nastawnika oto wyniki:
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta 2030
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 2250
czy jest to wazne ze robilem to na zimym silniku nie zapalonym? nie ma chyba roznicy prawda?
Takie wyniki odbiegaja od tego co zalozyla fabryka.. moze to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego
wygląd sondy potwierdza to ze jest niby dobra,bo na gazie dobrze pracuje, tylko na benzynie...
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta 2030
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 2250
czy jest to wazne ze robilem to na zimym silniku nie zapalonym? nie ma chyba roznicy prawda?
Takie wyniki odbiegaja od tego co zalozyla fabryka.. moze to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego
wygląd sondy potwierdza to ze jest niby dobra,bo na gazie dobrze pracuje, tylko na benzynie...
też kiedyś bawiłem się w te pomiary. Dokładnych nie zrobisz miernikiem elektronicznym, chyba że dobrej jakości. Najlepiej to sprawdzić otwierając pomału przepustnice i patrzeć na rezystancje . Nie powinno być większych zakłóceń tylko płynny wzrost. Ja natomiast sprawdziłem to w bardzo prosty sposób. Odpalasz na benzynie, lekko rozgrzewasz, i powolutku dodajesz gazu, jeśli potencjometr przepustnicy będzie walnięty, obroty nie będą płynnie wzrastały tylko w pewnym momencie zrobią "pauze" a później momentalnie wzrosną. Innymi słowy nie będziesz mógł utrzymać pedałem gazu każdego zakresu obrotów. Jeśli się mylę proszę poprawić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jesli to co piszesz sjest prawda potencjomentr bym wykluczyl... tylko ze wszystie czujniki sprawdzalem i moglem zmierzyć ich rezystancje i byla w normie a moje wyniki z potencjometru nie są nawet zbliżone do tych z tabelki(mzoe nie musza). A obroty wchodza mi plynnie i moge utrzymac stale obroty w każdym momencie obrotowym silnika. Wiec skoro nie potencjometr zakładając to mimo ze sonda tak wygląda to może ona szwankuje... ale dlaczego na gazie pracuje dobrze wolne obroty, momenty ubogo wciśniecie gazu od razu widac wzbogacenie mieszanki.... a na benzynie sonda praktycznie stoi na 0,8 nieraz coś się jej stanie i zacznie próbkować... ??
Przepraszam Cię kolego ale kompletnie nie rozumie tego zdania. A sonde sprawdzasz na wolnych obrotach czy zwiększonych?delik pisze:ale dlaczego na gazie pracuje dobrze wolne obroty, momenty ubogo wciśniecie gazu od razu widac wzbogacenie mieszanki.... a na benzynie sonda praktycznie stoi na 0,8 nieraz coś się jej stanie i zacznie próbkować... ??
[ Dodano: 2010-03-18, 07:21 ]
Napisz jeszcze jak stwierdzasz wzbogacanie mieszanki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam a czy możliwe jest ze niebieski czujnik temp,. co ecu ma dobra rezystancje a działa nie poprawnie? bo jzu wszystko było spr praktycznie i chyba tyko to pozostaje.Mam tylko pytanie czy jeśli byłby walnięty to mógłby powodować ze ssanie na zimnym by było tylko ze pozneiej się nie wylanczalo? mila może ktoś takie objawy?
To jest bardzo ciekawe bo ja dokładnie o tym samym myślałem ale kompletnie nie wiem jak sprawdzić czy sygnał od czujnika dochodzi prawidłowo do ECU. Mi też została tylko ta opcja, i nawet myślałem kiedyś żeby wymienić wiązkę ale chyba gra nie warta jest świeczki skoro ten silnik ma takie przywary. Ostatnio rozmawiałem z gościem który jeździ oplem terenowym i jemu pali max 14l/100 gazu tak więc moje autko totalnie mnie załamuje je śli chodzi o możliwości rozwiązania problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam dzisiaj doszedłem jak sprawdzić kody błyskowe mojego autka no wiec na wliczonym zapłonie wyskoczyło:
2122- Brak sygnału obrotów pewnie by tego nie było gdyby był włączony silnik(tylko zaplon)
2312- Czujnik temperatury płynu (chyab juz wiemy ci jest grane)
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy (tego nie rozumiem)
pewnie na wlaczonym jakis blad mzoe dojsc. Czyli na wstepie czujnik temp do wymiany chyab pozdrawiam
2122- Brak sygnału obrotów pewnie by tego nie było gdyby był włączony silnik(tylko zaplon)
2312- Czujnik temperatury płynu (chyab juz wiemy ci jest grane)
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy (tego nie rozumiem)
pewnie na wlaczonym jakis blad mzoe dojsc. Czyli na wstepie czujnik temp do wymiany chyab pozdrawiam
Nie było mnie dość długo ale dokonywałem pomiarów. Po wymianie nastawnika przepustnicy autko zachowuje się zupełnie inaczej - lepiej. Jednak spalanie to nadal ok. 16l/100km gazu. Tak więc teraz nie wiem czy udało mi się obniżyć o dwa litry przez ten nastawnik(a napewno był walnięty) czy po prostu temp. otoczenia się podniosła. Aha jeszcze jedno. zauważyłem że obroty biegu jałowego na gazie nie zawsze są takie same. Różnice są minimalne ale kłopotliwe. Raz jest np. 1000 a po przegazowaniu spadają na 800. W skrajnych wypadkach gaśnie np. przy parkowaniu (mała prędkość na skręcie)