cyt: " Można odpiąć czujnik temperatury i sprawdzić jak wtedy pali a jak bedzie git to mapy do korekcji lub jakis przełącznik i na czas odpalania odpinac czujnik lub na przekazniku jakis automacik ze zwloka."
Witam dzis rano sprawdziłem ta teorie: przy ok 2 st. C odpalilem audi odrazu po przekreceniu kluczyka samochód przekrecil raz i odrazu odpalil (nie czekałem az świece się zagrzeją które się załączyły).
Czyli potwierdzić może się teoria ze nie działa jakis automat lub przkażnik który zwieksza dawke paliwa przy odpaleniu ( przy zimnym(działa) odpala nawet bez potrzby grzania świec, a przy ciepłym nie chce) tylko teraz jaki przekaźnik jest za to odpowiedzialny ?
Dziekuje za wasze wszystkie porady
[B4 1Z '92] Ciężko Pali po długim Postoju (Dawka paliwa?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takie rzeczy to tylko w erze Nie ma czegoś takiego w naszych TDI -kach jak automat czy przekażnik zwiększający dawkę paliwa,Dawka rozruchowa i normalna jest ustawiona w ecu a można ją zmienić w pewnych granicach Vagiem w adaptacjach .Czujnik temperatury który odpinasz informuje ecu o tym jaką temp.ma silnik i w zależności od tego grzeją (lub nie)świece i podawana jest mniejsza lub większa dawka paliwa .Jak odepniesz czujnik od temp.na ciepłym silniku to bedą ci grzały świece bo ecu będzie "myslało "ze silnik jest zimny .Ale to raczej nic ci nie da bo u ciebie dobrze pali zimny bez swiec .Według mnie masz coś nie tak albo z dawką paliwa albo z pompą wtryskową .Rozumiem że sprawdzałeś przezroczyste przewody z paliwem i nie ma w nich pustych przestrzeni?Bo zagrzany silnik "lubi złapać "powietrze na lużnych opaskach zaciskowych ,a bardzo często przyczyną jest podstepny podgrzewacz paliwa na filtrze a dokładnie to oring pod nim.ghost_adr pisze:Czyli potwierdzić może się teoria ze nie działa jakis automat lub przkażnik który zwieksza dawke paliwa przy odpaleniu
Rozumiem że sprawdzałeś przezroczyste przewody z paliwem i nie ma w nich pustych przestrzeni?[/quote]
Ale co by miałe puste przestrzenie w przewodach, jeżeli zawsze odpala na zimnym a ciepłym nie chce odrazu zaskoczyć? tak mnie zastanawia ?
Gdyby naciągał powietrze to zimny czy ciepły by miał problem z odpaleniem?
Ale co by miałe puste przestrzenie w przewodach, jeżeli zawsze odpala na zimnym a ciepłym nie chce odrazu zaskoczyć? tak mnie zastanawia ?
Gdyby naciągał powietrze to zimny czy ciepły by miał problem z odpaleniem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ale rózne cuda się czasami dzieją i pewne jest tylko to że w przewodach nie może być powietrza .Sprawdż sobie jeszcze vagiem na ciepłym silniku czy ci kąt wtrysku odpowiednio przestawia .Tzn.czy wartosci aktualne doganiają te ze specyfikacji ecu.Ja bym spróbował przyspieszyć kąt wtrysku do 55 .Zawsze to lepsze niż teoretyczne domniemaniaghost_adr pisze:Gdyby naciągał powietrze to zimny czy ciepły by miał problem z odpaleniem?
Dawka paliwa jest ustalona programowo i jej nie zmienisz chyba ze jakis tuner ci dawke na cieplym silniku zwiekszy ale to juz koszta podniesie. Pompa wtryskowa daje za male cisnienie i dlatego te klopoty z odpaleniem cieplego. To tak na jakies 99% bo jak rozrusznik lub akumulator slaby to tez taki objaw jest bo slabiej kreci i nawet przy dobrej pompie, przez to ze dawka na cieplym jest mniejsza nie chce zapalic. Mozna problem ominac przez jakis dodatkowy wlacznik i odpinac czujnik temperatury-to takie najprostrze rozwiazanie i na jakis czas pomoze. Ewentualnie zastosowac dodatkowy przekaznik ktory wraz z paroma elementami typu kondensator tranzystor i najwyzej dwa rezystory i jedna dioda utworzy uklad czasowy, ktory po paru sekundach podepnie czujnik temperatury. Nie wiem jak ty to widzisz bo taki uklad to dla mnie kilkanascie minut roboty i po problemie ale ja akurat mam w tym kierunku wyksztalcenie i jak dla ciebie jest to problemem to zawsze mozna jakis przelacznik i do kabiny podciagnac lub upewnic sie gdzie dokladnie jest problem (pompa, akumulator, rozrusznik) i usunac przyczyne a nie skutek.