Audi 80 2d B2`81 EMERYT II czyli narodziny ADOLFa
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
K2 pisze:Fajnie sie zaczyna. Mnie tylko ten 'British racing green' nieodpowiada
Nie trafiony... To barwy "Bundeswery" - doszedłem do źródła pochodzenia auta. Kolor występował tylko w B2 i Porsche 924. Tzw Tatarska Zieleń - jakkolwiek...coś jest w tym co napisałeś...
Osobiście bardziej mi się podobał kolorek z EMERYTa pierwszej wersji - marsrot (kolor Marsa)
Bundeswehra powiadacie... <ok>
A tak na poważnie to dało mi to do myślenia.. może pokombinować by coś w stylu 'army look' :?: lakier zmatowić, rzucić na glebe i posadzić na szerokiej czarnej stali.
wg. mnie to ciekawa i niebanalna alternatywa dla wszelkiej maści cult i german stajlów. W dodatku taki projekt można łatwo i tanio zrealizować.
A tak na poważnie to dało mi to do myślenia.. może pokombinować by coś w stylu 'army look' :?: lakier zmatowić, rzucić na glebe i posadzić na szerokiej czarnej stali.
wg. mnie to ciekawa i niebanalna alternatywa dla wszelkiej maści cult i german stajlów. W dodatku taki projekt można łatwo i tanio zrealizować.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Plan jest bardzo zbliżony do tego co opisałeś.
Kolor zostaje...nałożenie matowego klaru. Wszystkie emblematy oraz lampy w czarnym tonie, pasadzony myślę że -40 starczy. Felga...tu właśnie nie wiem ale z pewnością nie będzie parapetu - możliwe że będą to felgi które czekają u jednego z naszych pomorskich klubowiczów od golfa rally. Zobaczymy ale widzę że podobnie myślimy więc jak coś będę się radził.
Kolor zostaje...nałożenie matowego klaru. Wszystkie emblematy oraz lampy w czarnym tonie, pasadzony myślę że -40 starczy. Felga...tu właśnie nie wiem ale z pewnością nie będzie parapetu - możliwe że będą to felgi które czekają u jednego z naszych pomorskich klubowiczów od golfa rally. Zobaczymy ale widzę że podobnie myślimy więc jak coś będę się radził.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
26.01.2010
Dziś udało się ogarnąć temat z zawieszeniem:
nowe tuleje wahaczy SKF
nowe sworznie wahaczy FEBI
nowe łączniki i tuleje drążka stabilizacji toru jazdy SKF
Zamówione już nowe amorki - Kayaba. Póki co muszą wystarczyć. Nie ma sensu kupować lepszych skoro późną wiosną lub latem będzie zakładane zawieszenie obniżające -50/-40 oraz amorki o twardszej charakterystyce pracy.
Dziś udało się ogarnąć temat z zawieszeniem:
nowe tuleje wahaczy SKF
nowe sworznie wahaczy FEBI
nowe łączniki i tuleje drążka stabilizacji toru jazdy SKF
Zamówione już nowe amorki - Kayaba. Póki co muszą wystarczyć. Nie ma sensu kupować lepszych skoro późną wiosną lub latem będzie zakładane zawieszenie obniżające -50/-40 oraz amorki o twardszej charakterystyce pracy.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
19.04.2010
założona nowa (z dawcy) instalacja elektryczna - wiązka pochodząca z 80tki 1,8 DS z 1984r. Wiązka ma już inne kostki oraz skrzynkę bezpieczników nowego typu. Dlatego też...było trochę zabawy w lutowanie wtyczek które nie pasowały miedzy innymi do czujnika halla, wentylatora czy też wiązki czujników wstecznego i skrzyni biegów.
podłączenie wszystkich wtyczek. Nie obyło się bez wolnych wtyczek - to może być różnica instalacji elektrycznej nowego i starego typu (obecnie mam już założony czujnik 4pinowy)
zmiana kolektora ssącego pod gaźnik dwugardzielowy
zmiana gaźnika Pierburg 1B3 Solex na Pierburg 2E2
odpalenie, odpowietrzenie układu chłodzącego, eliminacja ewentualnych wycieków (brak)
założenie górnej części deski rozdzielczej, ogarnięcie licznika (teraz w wersji z `84 - obrotomierz i wskaźnik temperatury) Jakby ktoś chciał mam licznik ori z mojego Adolfa - mało spotykany.
Bardzo dziękuję Sibulowi za pomoc w pracach i nieocenione rady i sugestie oraz udostępnienie dawcy
Dodam iż te pracę są tylko na jakiś czas. W planach jest wsadzenie już kupionego silnika wraz z osprzętem, skrzynią, napędami, hamulce oraz przedni zawias jak się uda....z A4 Cabrio (brytol)
....1.8T (163KM) BZB...
Jednak wcześniej chcę się nacieszyć tym co jest a potem wzmocnić budę i zacząć walkę ze SWAPem...a pewno to trochę potrwa :-|
założona nowa (z dawcy) instalacja elektryczna - wiązka pochodząca z 80tki 1,8 DS z 1984r. Wiązka ma już inne kostki oraz skrzynkę bezpieczników nowego typu. Dlatego też...było trochę zabawy w lutowanie wtyczek które nie pasowały miedzy innymi do czujnika halla, wentylatora czy też wiązki czujników wstecznego i skrzyni biegów.
podłączenie wszystkich wtyczek. Nie obyło się bez wolnych wtyczek - to może być różnica instalacji elektrycznej nowego i starego typu (obecnie mam już założony czujnik 4pinowy)
zmiana kolektora ssącego pod gaźnik dwugardzielowy
zmiana gaźnika Pierburg 1B3 Solex na Pierburg 2E2
odpalenie, odpowietrzenie układu chłodzącego, eliminacja ewentualnych wycieków (brak)
założenie górnej części deski rozdzielczej, ogarnięcie licznika (teraz w wersji z `84 - obrotomierz i wskaźnik temperatury) Jakby ktoś chciał mam licznik ori z mojego Adolfa - mało spotykany.
Bardzo dziękuję Sibulowi za pomoc w pracach i nieocenione rady i sugestie oraz udostępnienie dawcy
Dodam iż te pracę są tylko na jakiś czas. W planach jest wsadzenie już kupionego silnika wraz z osprzętem, skrzynią, napędami, hamulce oraz przedni zawias jak się uda....z A4 Cabrio (brytol)
....1.8T (163KM) BZB...
Jednak wcześniej chcę się nacieszyć tym co jest a potem wzmocnić budę i zacząć walkę ze SWAPem...a pewno to trochę potrwa :-|
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
W między czasie powstał projekt w mojej głowie...
zakupiony w GBR A4 Cabrio z silnikiem 1,8T (165KM) - najprawdopodobniej BKB. Możliwe że już w ten weekend zjedzie do Gdańska. Ogólnie autko dostało w tyłek. Jednak nie na tyle aby samemu nie jechać.
W pierwszej kolejności nastąpi rozbiórka Cabrio i sprzedaż gratów pozostałych po wyjęciu najpotrzebniejszych do B2. A zabieram silnik, skrzynia, wiązka elektryczna, licznik, piasty kół, hamulce i koła.
Drugi etap to wstawienie B2 do blacharni aby uporali się z karoserią oraz wzmocnili podłogę (chcę wstawić kilka płaskowników w kształt kratownicy - może ktoś ma lepszy patent to proszę o sugestie jednak chodzi mi też o jak najlżejszą konstrukcję).
Kolejny etap to lakierka - zostaje ori kolor SundaGrun L B6A. Założenie przedniego spojlera i jak się uda to tylnego od Quattro. Plan jest jeszcze na Ur`owe nadkola - ale to kwestia finansów - trzeba je dobrze skalkulować.
Czwarty etap to adaptacja piast kół, hamulce i zawieszenie (tu nie będzie nic specjalnego - zestaw Jamexa 60/50+Kayaba Ultra SR). Kółka 15`` Golf Rally (model Westwood) jednak marzą mi się od RS6 C6 (są bajeczne)
Etap kończący czyli SWAP na 1,8T wraz ze skrzynią, wiązką elektryczną i licznikiem. Wiadomo jakieś dopieszczenia.
Czas na wykonanie wszystkich prac...01.07.2010-31.12.2010 jednak czas i finanse pokażą jak długo to potrwa. Większość (poza blacharką i lakierką) będzie robiona własnoręcznie.
Oby się udało.
zakupiony w GBR A4 Cabrio z silnikiem 1,8T (165KM) - najprawdopodobniej BKB. Możliwe że już w ten weekend zjedzie do Gdańska. Ogólnie autko dostało w tyłek. Jednak nie na tyle aby samemu nie jechać.
W pierwszej kolejności nastąpi rozbiórka Cabrio i sprzedaż gratów pozostałych po wyjęciu najpotrzebniejszych do B2. A zabieram silnik, skrzynia, wiązka elektryczna, licznik, piasty kół, hamulce i koła.
Drugi etap to wstawienie B2 do blacharni aby uporali się z karoserią oraz wzmocnili podłogę (chcę wstawić kilka płaskowników w kształt kratownicy - może ktoś ma lepszy patent to proszę o sugestie jednak chodzi mi też o jak najlżejszą konstrukcję).
Kolejny etap to lakierka - zostaje ori kolor SundaGrun L B6A. Założenie przedniego spojlera i jak się uda to tylnego od Quattro. Plan jest jeszcze na Ur`owe nadkola - ale to kwestia finansów - trzeba je dobrze skalkulować.
Czwarty etap to adaptacja piast kół, hamulce i zawieszenie (tu nie będzie nic specjalnego - zestaw Jamexa 60/50+Kayaba Ultra SR). Kółka 15`` Golf Rally (model Westwood) jednak marzą mi się od RS6 C6 (są bajeczne)
Etap kończący czyli SWAP na 1,8T wraz ze skrzynią, wiązką elektryczną i licznikiem. Wiadomo jakieś dopieszczenia.
Czas na wykonanie wszystkich prac...01.07.2010-31.12.2010 jednak czas i finanse pokażą jak długo to potrwa. Większość (poza blacharką i lakierką) będzie robiona własnoręcznie.
Oby się udało.