Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.0 AAD] Modyfikacje - K-jet > gaźnik czy Swap?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

[Coupe 2.0 AAD] Modyfikacje - K-jet > gaźnik czy Swap?

Post autor: ślepak » 14 mar 2010, 12:45

Ostatnio posiedziałem trochę przy audi. Wysprzątałem je itd i stwierdziłem że oddawać mi je za pół darmo jest naprawdę szkoda bo buda w super stanie i naprawdę ładnie się prezentuje autko. Jedynym najekonmiczniejszym wyjsciem w moim wypadku było by teraz zmiana ke jeta na gaźnik.Silnik jest w dobrym stanie ogólnie co się bardziej opłaca? kupić kolektor wraz z gaźnikiem czy cały silnik z 1.8 na gażniku? wydaje mi się że przy zakupie używanego silnika zaraz wyskoczy jego remont więc wolał bym wsadzic inny kolektor i gażnik. Jak wygląda sprawa podania paliwa? przy ke jecie jest inne cisnienie paliwa? inna pompa? co trzeba wymienic??
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 14:22 przez ślepak, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 mar 2010, 13:10

Przy gaźnikowcach jest mechaniczna pompa paliwa napędzana krzywką wałka pośredniego. W tym miejscu masz zapewne odpowietrzenie skrzynie korbowej.
Możliwe że masz wałek pośredni bez krzywki więc nie będzie mógł pędzić takiej pompki.
Możesz wykorzystać elektryczną pompkę paliwa bo i tak akumulator (zasobnik) paliwa (taki jakby regulator ciśnienia stosowany w gaźnikach bez "przelewu") podaje takie ciśnienie aby pływak dał radę zamknąć zawór a akumulator wypuści nadmiar paliwa do zbiornika. Ale nie mam pewności czy ten akumulator paliwa będzie miał odpowiednią wydajność aby mógł wypuścić odpowiednią ilość ciśnienia wężem powrotnym.
Co do kolektora z gaźnikowego silnika to ma on okrągłe kanały a w głowicy i kolektorze od k-jeta są owalne ale można sobie z tym łatwo poradzić domowymi sposobami.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 14 mar 2010, 14:05

aldi, z punktu ekonimiczego co byś bardziej polecał??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 mar 2010, 16:13

ślepak pisze:z punktu ekonimiczego co byś bardziej polecał??
Chodzi Ci o pompkę paliwa? Chyba kilka złotych taniej byłoby użyć elektrycznej pompy paliwa ale musiałbyś sprawdzić czy nie jest zbyt wydajna bo może ten zasobnik paliwa nie dać rady kierować paliwa nadmiarem i będzie podawał za duże ciśnienie na gaźnik.
BTW. tak on wygląda:
Obrazek

PS. Poszukaj na forum VW Golfa tam jest sporo o takich operacjach

Jeszcze muszę Cie przestrzec przed jednym problemem który może wystąpić. W AAD jest inny aparat zapłonowy (na niego jest większa dziura w bloku) takiego chyba nie dostanie się z odśrodkowo-pneumatycznym przyspieszaczem zapłonu więc będziesz musiał zostawić komputer od AAD żeby zmieniał Ci zapłon. Mam kolegę któremu właśnie wysiadł silnik JN (zapłon przyspieszany mechanicznie przez aparat zapłonowy) zmienił sam blok z głowicą na AAD, który ma inny aparat niż JN. Musiał wsadzić ten z AAD bez przyspieszacza efekt - gdy ustawi się zapłon aby jako tako chodził na wolnych obrotach to powyżej 3000 RPM wyraźnie słabnie.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 14 mar 2010, 16:33

A nie lepiej zrobić swapa na coś z elektronicznym wtryskiem np 1.8 20V. Niż pchać gaxnik

AchtungCabrio

Post autor: AchtungCabrio » 14 mar 2010, 18:23

Ekonomia i gaźnik chyba nie idą razem w parze

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 mar 2010, 18:27

Ja nie widzę ekonomii w żadnych z obu przypadków - nawet jak wsadzisz 1,8 20V to koszt przekładki zwraca się dopiero....no jakiś czas to potrwa :-) Takie moje zdanie. Lepiej ogarnąć rozdzielacz paliwa i jeździć tak jak jest - zawsze taniej. Spalanie na mechaniku a gaźniku jest zbliżone.

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 23 mar 2010, 08:45

bloku pisze:Ja nie widzę ekonomii w żadnych z obu przypadków - nawet jak wsadzisz 1,8 20V to koszt przekładki zwraca się dopiero....no jakiś czas to potrwa :-) Takie moje zdanie. Lepiej ogarnąć rozdzielacz paliwa i jeździć tak jak jest - zawsze taniej. Spalanie na mechaniku a gaźniku jest zbliżone.
a ja widzę i to duże oszczędności w perspektywie <ok> oczywiście a mianowicie LPG. poszukaj najlepiej jakiegoś weberka DCOE albo DHLA albo mikuni poziomego :D to nie będziesz miał zadużej straty w mocy tylko ze takie trochę kosztują
ps. zapłon zostaw ori nawet 20 letnia elektronika jest precyzyjniejsza niż rozwijana od 120 lat mechanika <ok>
ps.jak chcesz mam mały tutek jak wsadzić gaźniki z motoru do R4 tylko w ENG jct to pisz pw

paprykarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:02
Lokalizacja: zach pomorskie

Post autor: paprykarz » 07 kwie 2010, 18:15

witam,kolegów jeśli można dołączyć do tego tematu,kolega chce jeździć tanio ?czy szybko,ja niestety miałem padnięty motor więc jak w opisie zmieniłem go na diesla,wiem że dla coupe to katorga,ale miałem stare tdi,więc go tam przeszczepiłem,może rewelacji nie ma ale za to nie palacze przy tankowaniu,piszę bo sam to robiłem,troszkę czasu zajęło ale opłacało się,mam stary motor na wtrysku,mogę się wymienić na jakieś graty,

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 maja 2010, 15:45

Dla jasności to to jest wtrysk KE-Motronic, KE-Jetronic jest ponoć bardziej awaryjny i poci się paliwem :-/
ślepak pisze:coupe poszło do żyda.... brak $$$ i mega problemy z ke jetem i lpg.
Tak to niestety jest dlatego masz nauczkę jak już szukać oszczędności to tylko na gaźnikowcu, a mechaniczny wtrysk zostaw w spokoju :-D

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 23 maja 2010, 19:59

Audi Sport, uczyć mnie tego kolego nie musisz. Miałem JN bez gazowni i śmiagało aż do śmierci autka a silnik dalej lata w innym OOOO. Odważyłem się na próbę wziąć ke jeta i gazownie z racji tego że nam dużooo osób co mają 1.8\1.9\2.0\2.3 na gozowni i jeźdzą bez problemów.

O co Ci chodzi z motronicem bo nie łapie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 maja 2010, 22:53

Znaczy, wsadziłeś do aad gazownie?

Nie taniej by Ci było kupić turbo gnojka a swego bylego AAD spylić? No ale to już tak wszystko po.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 maja 2010, 23:13

On go kupił z gazem i z pajęczyną przewodów/kabli pod maską i innymi pierdołami które utrudniają życie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 maja 2010, 00:19

A to przepraszam, moje niedoinformowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl