Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] wymiana sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
michal_05
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2010, 17:27

[B4 ABT] wymiana sprzęgła

Post autor: michal_05 » 14 mar 2010, 17:30

Witam, mam takie pytanie, czy do wymiany sprzęgła w tym silniku trzeba zrzucać zawieszenie sanki itp??

pozdrawiam

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 mar 2010, 17:51

Witam Michale :-) , Nie nie ma takiej potrzeby,a gdybys nawet ja zdemontowal to i tak nie ulatwi to wyciagniecia skrzyni biegow :-( ,mowiac wprost niepotrzebne krecenie srubek.

michal_05
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2010, 17:27

Post autor: michal_05 » 14 mar 2010, 18:29

ok dzięki, będę wymieniał sprzęgło w najbliższym czasie i chciałem się dowiedzieć. a ogólnie ciężko zdjąć tą skrzynie czy nie?? na co zwrócić uwagę itp?

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 mar 2010, 18:40

No niestety Michalku jest troche roboty ale napewno dasz rade,uwagi niema zbytnio na co zwracac,ALE radzil bym Ci odrazu wmienic uszczelniacz na wale korbowym po stronie sprzegla :!: ZEBYS nie mial powtorki z imprezy :!:
dla mnie to bylo by Najwazniejsze

michal_05
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2010, 17:27

Post autor: michal_05 » 14 mar 2010, 19:12

dzięki wielkie za pomoc.
pozdrawiam

karolus78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: białystok

Post autor: karolus78 » 14 mar 2010, 21:37

witam mam problem w 80 podczas rozpędzania auta wibruje buda mechanik stawiał na pompę ale ja jakoś nie jestem do tego przekonany

Awatar użytkownika
dolar56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 07 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Łochów

Post autor: dolar56 » 10 lis 2011, 17:51

Mam taki dylemat.Chcę wymienić sprzęgło w ABT. Sprzęgło Luk numer 621 0824 00 cena 415zł i drugie sprzęgło Luk numer 621 0310 00 cena 318zł.W różnych hurtowniach wychodzi że jest to to samo sprzęgło choć różni się numerem i ceną około 100zł więc według mnie nie może to być to samo.Oba mają średnice 210mm i 23 zęby.Które jest lepsze?Może droższe jest germany a tańsze tajwan?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 lis 2011, 23:07

Chyba rok temu zmuszony byłem ZDJĄĆ skrzynię biegów żeby wymienić całkiem zniszczone łożysko wyciskowe .
Przy okazji jak to mówią wymieniłem cały komplet i założyłem LUK-a za ok. 320 zł. -Taki mi przysłali z Allegro .
Nie wiem , czy ten o 100 zł. droższy to jest to samo , ale tak na prawdę to jestem średnio zadowolony z tego kompletu .
Gdybym to robił teraz , to na pewno pozostał bym przy starym docisku SACHS , chociaż sprężyny zjechane były w nim na żyletkę .
O co mi chodzi . ??
Pomimo że to już rok , nie mogę się przyzwyczaić do lekkości wysprzęglania . Normalnie prawie nie czuję oporu pod pedałem sprzęgła .
Ffffpienia mnie to, bo nie zawsze uda mi się przełączyć bieg bez szarpnięcia . Po prostu mówiąc obrazowo , mogę policzyć ile razy na 100 kilometrach zmieniałem biegi - nie dzieje się to automatycznie jak przedtem .
Innych niedomagań nie ma. Biegi wchodzą jednym palusz"kiem i be z żadnych zacięć i zgrzytów.
Tylko ten brak oporu pod pedałem . Chyba sprężyny w docisku są słabe . Diabli wiedzą - pożyjemy zobacemy .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 lis 2011, 23:24

Wydaje mi sie, że to inna konstrukcja słoneczka. Bo wiekszosc sachsów ma taki moment przełamania, a nie wszystkie inne sprzegła to maja.

Awatar użytkownika
dolar56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 07 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Łochów

Post autor: dolar56 » 11 lis 2011, 16:09

Ta lekkość wciskania sprzęgła o której piszesz to jest właśnie zaleta sprzęgieł Luk.Mają tak zrobioną sprężynę talerzową że wciskając pedał ma sie wrażenie jak by było jakieś wspomaganie sprzęgła.Kiedyś byłem na takim szkoleniu które organizował Inter Cars i było porównanie sprzęgieł Luk i Sachs.Ogólnie wyszło że Luk jest lepszy.Mi się wydaje że droższe jest robione na wzór oryginału a to tańsze to jest dzieło Luk.

[ Dodano: 2011-11-16, 17:43 ]
Sprzęgło wymienione.Zamówiłem sobie 2 te sprzęgiełka żeby sobie je porównać. W obu docisk jest identyczny,inne jest łożysko i droższe sprzęgło ma dwa razy większe tłumniki drgań na tarczy i są podwójne (w sprężynie siedzi druga sprężyna) i okładzina jest z jakimś dodatkiem bo jest wyrażna różnica koloru.Założyłem te droższe LUK 621 0824 00 bo wydawało mi się solidniejsze i oryginalna tarcza miała też takie duże tłumiki drgań choć pojedyńcze. Pedał sprzęgła chodzi tak lekko że trzeba pojezdzić z tydzień żeby się przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 07 maja 2013, 22:35

Odświeżę wątek.
Sprzęgło mi łapie dosyć wysoko ale się nie ślizga, czy można regulować jakoś to sprzęgło czy konieczna jest wymiana?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 08 maja 2013, 15:07

juba w tych sprzęgłach nie ma regulacji...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 08 maja 2013, 16:01

Nie ma fabrycznej, niemniej jak ktoś się uprze to może pogmerać przy długości popychacza wysprzęglika, ewentualnie z podkładkami między niego, a obudowę.. Ale to szukanie smaku w ....sami wiecie :-P

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 08 maja 2013, 19:23

Dzisiaj się dowiadywałem w sklepie o ceny sprzęgła Sachs jak i LUK to koszt 390zł, czy warto kupić nowe czy jednak oddać do regeneracji stare?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 08 maja 2013, 20:52

Jeżeli sprzęgło zostanie dobrze zregenerowane to podobno nie sposób zauważyć różnice w ich pracy... nie wiem jak to cenowo wygląda ale chyba podobnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl