Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Płyn do wspomagania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 28 paź 2009, 21:44

bobsley6 pisze:Ten czerwony jest za rzadki i moze uszkodzic pompe.
Ja mam czerwony juz nie wiadomo ile czasu, jak dobrze pamietam to chyba od czterdziestego piątego jak dziadek zmieniał i do tej pory wszystko śmiga elegancko.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 28 paź 2009, 23:27

Takie pytanie z innej beczki, ile tego płynu wchodzi tam do układu ?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 paź 2009, 08:56

Opakowanie 1l wystarczy spokojnie, zostaje na dolewke jeszcze z 200ml ;-) .

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 22 sty 2010, 15:29

Koledzy, a ja się podłączę do tematu...
Wydaje mi się że kierownica chodzi mi trochę za ciężko (jak go kupiłem to tak już chodziła, więc nie wiem jak ma chodzić), czy to będzie wina płynu (mam ten zielony) czy pompa powoli wysiada :?: :?: :?:

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 22 sty 2010, 15:53

a jak wygląda pasek nie jest za luźny :?:

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 23 sty 2010, 01:14

Tego akurat nie wiem...
A ile tak ma być ugięcia na dobrze napiętym pasku wspomagania :?:

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 sty 2010, 20:35

"Pasek klinowy ma właściwy naciąg, jeśli daje się ugiąć kciukiem na około 10mm w połowie odległości między obydwoma kołami pasowymi"

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 11 mar 2010, 21:17

Podepne się pod temat ponieważ mam pytanie odnośnie wymiany płynu wspomagania w b3 otóż kupiłem jakiś rok temu płyn z myślą o wymianie i teraz dopiero bede wymieniał i niewiem czy bedzie on napewno odpowiedni ? jest to nazwa titan fuchs dextron2 pisze na opakowaniu ze jest to wielozadaniowy płyn do skrzyni automatycznych i inych zastosowań . Jak myslicie czy bedzie dobry ? jest on koloru czerwonego a zalany mam jakiś ciemny jakby zółty już jest stary więc i kolor taki.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 mar 2010, 00:41

Zalej taki jaki był , skro nic się nie działo to już nic dziać się nie powinno

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 mar 2010, 01:21

zawodnik88, nie bedzie dobry. Kup Febi zielony :arrow: http://images22.fotosik.pl/182/3fc783196a5583f8.jpg

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 mar 2010, 08:58

Słonik, nie wiem kiedy Ty kupowales, ale teraz zmienili opakowanie na zielony kolor z bialymi napisami i czerwona zakretka ;p przynajniej ja taki kupilem "grun" z febi :D

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 mar 2010, 11:17

Kupowalem jakos w wakacje a to zdjecie to ot tak sobie w google znalazlem na szybko ;-) mozliwe bardzo ze zmienili nie zwracalem na to uwagi zbytnio takze spoko <ok> .

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 mar 2010, 09:32

płyn wspomagania, z racji tego, że chłonie wodę, polecałbym wymieniać raz na 4 lata i tylko na oryginalny G 002 000

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

[80 B4] Febi zielony 6162 - zmiana skladu - nie zalewać (?)

Post autor: Karto » 09 kwie 2010, 00:31

Witam serdecznie, pisze tego posta po 2 dniach spędzonych niemal non stop w garażu.
Zaczyna się groźnie;) ale już tłumacze.

Temat dotyczy układu wspomagania.
Moje Auto: Audi 80 2.3 NG 92` Sedan


Wstęp: pompa wspomagania w moim aucie ostatnio coraz głośniej chodziła, zajrzałem więc kilka dni temu do zbiorniczka a tam lekkie bajorko. Płyn był bardzo mętny, koloru około-brązowego, czyli zmieniamy płyn.

Zanim się do tego zabrałem, jak na przykładnego forumowicza przystało przeszukałem wpierw forum wzdłuż i wszerz. Po kilkunastu minutach wiedziałem już jaki płyn zalać (Febi 6162 mineralny) oraz jak odpowietrzyć układ przed i w czasie zalewania.

W sklepie nabyłem zielony Febi o oznaczeniu 6162- butelka (etykieta) wyglądała jednak nieco inaczej niż na zdjęciu na forum- sprzedawca na to, że noo, ostatnio zmienili, cena- 37 zł. Troche drogo, ale dobra. Spojrzałem jeszcze na etykiete, a tam we wszystkich językach świata powtarza się słowo Mineral. Czyli ten jak nic.

Układ dokładnie opróżniłem, zalałem, na zgaszonym silniku kręciłem ile wlezie, odpalamy i... pompa wyje, i to konkretnie. Do tego rzuca olejem, a płyn w zbiorniczku non stop się pieni.

Jakieś 10 godzin ciągłej walki później coś mnie podkusiło, żeby dokładnie przyjrzeć się etykiecie. I oczywiście wszystko stało się jasne: po angielsku jak byk stoi: "Mineral- Based" a pod spodem mniejszym drukiem "Syntetic Oil".

Idę więc do sprzedawcy i grzecznie mówię - to nie ten olej, poproszę Febi 6162 ale mineralny. Na co sprzedawca patrzy w swoje katalogi i mówi, że nic takiego nie widzi. Poprosił, żebym podał mu numer z korka, to zaraz dobierzemy ten co trzeba. Numer na korku: G 00 2 000. Na co sprzedawca, że dokładnie, zamiennikiem jego jest dokładnie ten Febi który kupiłem. Zgłupiałem, wróciłem do domu i tak temat drążyłem aż w końcu znalazłem.

Forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Wypowiedź użytkownika Dedi_S:
"Z olejami do golfów jest dość duży problem ponieważ nawet ASO wprowadza w błąd właścicieli VW. Rzeczywiście fabryczny olej jest już nie produkowany. Intercars i inne sklepy motoryzacyjne także są źle poinformowane. Każdy z nich zaleca zielonego Febi, otóż on jest za rzadki i ma zbyt małą lepkość. Samo Febi zaleca żółty typu Dexron II więc nie wiem skąd takie informacje od polskiego dystrybutora o zielonym. Jeżeli ktoś ma już starszą pompę to raczej nie będzie czuć różnicy, siła wspomagania może być jedynie mniejsza. Problemy zaczynają się przy nowej pompie, bo po wlaniu zielonego pompa będzie wyła w niebo głosy. W większości wypadków fabryczne pompy VW to niemiecki ZF (tak się składa że znam przedstawiciela na Polskę) i to on określa rodzaj oleju dla danej pompy, a potrafiło być ich nawet kilka rodzai w jednym modelu silnika. Nie radzę też sugerować się kolorami bo to zależy od producenta. Jak ktoś wcześniej zauważył koloru zielonego może być minerał lub syntetyk, a takie oleje niesamowicie się po między sobą różnią. Większość uszczelnień i mieszanek gumy jest odporna tylko na mineralne, wleje się synt. i wycieki gotowe. Po za tym pompy promieniowe (w MKII i w większości MK III) potrzebują całkiem innego oleju niż pompy zębate (ślimakowe) stosowane obecnie w większości nowszych samochodów (są bardziej trwałe i mniej wymagające). Troszkę się rozpisałem, ale mam nadzieję że wyjaśniłem dość czytelnie tą sprawę raz na zawsze."

Cytat z tego samego tematu:
"Wczesniej byl G00200 ktorego zastąpił G004 000 i jest on syntetyczny a na dodatek ma kolor minerala czyli zielony"

I teraz moim zdaniem: Febi postąpiło tak samo- mineralny M6162 zastąpiło syntetycznym 6162 (również zielonym) który np. w takiej pompie (firmy LUK):
Obrazek
powoduje jej rozszczelnienie i może powodować zatarcie (będzie słychać że coś jest nie tak:)

Edit: Obecnie wspomaganie działa, nic nie cieknie- po usunięciu Febi zielonego wymieniłem uszczelki na pompie (7 zł w sklepie z oringami). Zalany płyn to Orlen ATF IID - czerwony mineralny, wspomaganie działa bez zarzutu.

Oto zdjęcia tego Febi, który w przypadku mojek pompy - firmy LUK, taka jak na zdjęciu powyżej (w Audi 80 2.3 NG 92`) zdecydowanie się nie sprawdził.

Obrazek

Obrazek

Wyraźnie pisze synthetic, natomiast na moim zbiorniku od płynu tak samo wyraźnie pisze - Only mineral:)

Poniżej zdjęcie Febi 6162 - tym razem minerala:
Obrazek

Chyba już na zakończenie - uważajcie jaki rodzaj zielonego Febi 6162 wlewacie, u mnie sprzedawca nie miał pojęcia, że one czymś się różnią- w katalogach to było to samo.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 14:56 przez Karto, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 17 maja 2010, 18:00

A patrząc na nakrętkę da rade coś wywnioskować. Jak kupiłem zestaw wspomagania to był zalany czerwonym płynem po zamontowaniu i odpaleniu zrobił się wyciek na maglu, i teraz kwestia czy ze starości czy od płynu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl