Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] temperatura od 92-99.wentylator nie wlacza sie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

[B4 ABK] temperatura od 92-99.wentylator nie wlacza sie

Post autor: cielakoer » 15 mar 2010, 18:47

witam
ostatnio mialem problem ze stacyjka.dalem auto do mechanika i wsyzstko zrobil.pozniej mialem wyciek plynu chlodniczego i od tego zamarzl mi parownik.jednak to tez naprawilem
ale od tamtej pory grzeje mi sie auto.jadac poza miastem temperatura jest ok 92,94 stopni jednak jezdzac w miescie temp.skacze nawet do 99.jednak wentylator sie nie zalacza.
moze to byc zwiazane z wymienionymi rzeczami?
w czym moze byc problem???od ilu stopni wentylator powinien sie wlaczac?

nie wiem czy to moze byc tez zwiazane cos z temperatura ale od momentu gdy auto zaczelo sie grzac zaczelo sie dziac tez cos takiego ze po lekkim wcisnieciu i puszczeniu pedalu gazu slychac dzwiek jakby z malej dziurki wyciskany byl plyn jednak pod maska wszystko jest suche a slychac to jakby w desce rozdzielczej?to moze byc cos zwiazanego z tym?

z gory dizeki za odp.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, 18:51 przez cielakoer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 mar 2010, 18:50

sprawdz czujnik ten co jest wkrecony w chlodnice on odpowiada za wlaczenie sie wiatrakow

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/349 ... 7dc73.html

wejdz w ten link powyzej tu masz opisane dokladnie co i jak
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, 18:58 przez tomek1982, łącznie zmieniany 1 raz.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 15 mar 2010, 18:51

ten pod gruba rura od ukladu chlodzenie, ten do ktorego wchodza 3kabelki?? czerwony zielony i niebieski?

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 15 mar 2010, 19:05

a moze pierwsze sprawdz czy bezpiecznik masz dobry ?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 mar 2010, 19:36

jeżeli miałeś wyciek płynu chłodzącego, to ważne, jest nie tylko, żeby dolać tego płynu do odpowiedniego poziomu, ale też odpowietrzyć układ chłodzenia, w drugiej kolejności, do sprawdzenia tak jak Koledzy wyżej napisali czujnik od włączenia wentylatorów

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 mar 2010, 19:46

Przemo505 pisze:jeżeli miałeś wyciek płynu chłodzącego, to ważne, jest nie tylko, żeby dolać tego płynu do odpowiedniego poziomu, ale też odpowietrzyć układ chłodzenia, w drugiej kolejności, do sprawdzenia tak jak Koledzy wyżej napisali czujnik od włączenia wentylatorów
Przemo505 ma rację. w pierwszej kolejności odpowietrz układ chłodzenia, bo całkiem prawdopodobne, że to jest właśnie przyczyną niewłączającego się wentylatora jeśli przed wyciekiem się on włączał. O tym jak odpowietrzyć układ chłodzenia znajdziesz na forum, bo było o tym wiele razy.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 15 mar 2010, 20:53

w sumie nawet nie wiem czy wcesniej wlaczal sie wentylator bo nigdy mi sie nie przegrzewal;/
a uklad odpowietrzylem w taki sposob ze przy otwartym zbiorniczku powygniatalem wszsytkie rury.nie wiem czy to wystarczy.
ale jakies dwa tygodnie temu sprawdzalem kostke od stacyjki i takie tam i grzebiac pod kierownica w bezpiecznikach zwarlem dwa wejscia od kostki, chyba odpowiadajacej za wentylator bo sie wlaczyl.no ale sprawdze jeszcze jutro ten czujnik.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 16 mar 2010, 07:05

Układ chłodzenia odpowietrzasz przy wejściu węży do nagrzewnicy (dwa węże wchodzące w grodź silnika - jeden z plastikowym pokrętłem- pomiędzy serwo a akumulatorem na ich wysokości) jeśli nie ma tego pokrętła to pewnie jakiś super mechanik ci go urwał bo nie wiedział jak go odkręcić <ok> jeśli jest czymś zatkane to wystarczy na zimnym silniku to wydłubać, potem wkręcić jakiegoś krótkiego blachowkręta z gumową podkładką. Odpowietrzasz przy nagrzanym, pracującym silniku upuszczając powietrze z układu chłodzenia do momentu gdy pojawi się płyn chłodzący :arrow: <ok>

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 16 mar 2010, 12:02

kolego a może masz po prostu przekłamania na wskaźniku i pokazuje większą temperaturę niż jest w rzeczywistości... :roll:

dlatego wiatraki nigdy się nie załączają <ok>

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 16 mar 2010, 13:50

a jak moge to sprawdzic? tez przez ten czujnik?czy jakis inny

[ Dodano: 2010-03-16, 17:17 ]
czujnik wentylatora jest ok.zwarlem dwie zworki i sie zalaczyl.jednak wszystko chyba jest wina termostatu bo gorne weze sa goroce a dolne nie.prawdopodobnie termostat sie zacina i dlatego tak bylo.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 mar 2010, 19:14

ale może jednak masz zapowietrzony układ, tak jak już wcześniej pisałem, przy termostacie będą się znajdować pęcherzyki powietrza i termostat nie będzie działał tak jak należy.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 16 mar 2010, 19:29

Przemo505 pisze:ale może jednak masz zapowietrzony układ, tak jak już wcześniej pisałem, przy termostacie będą się znajdować pęcherzyki powietrza i termostat nie będzie działał tak jak należy.
to bedzie to,u mnie wentylator wlacza sie na 98 stopni.z tym ze ja termostat mam 95 a nie 88.wymienilem zeby lepiej grzalo ogrzewanie

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 mar 2010, 06:06

piotrek 250279 pisze: to bedzie to,u mnie wentylator wlacza sie na 98 stopni.z tym ze ja termostat mam 95 a nie 88.wymienilem zeby lepiej grzalo ogrzewanie
z tym że wentylator włącza się za późno ( choć 98 stopni mieści się w normie ) może jeszcze być przyczyna taka, że chłodnica jest nie zbyt drożna i i nie ma takiej samej temp. w każdym jej miejscu, szczególnie tu gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatorów.
Termostat 95 stopni to trochę za późny moment otwarcia, lepiej gdyby był 87 ( on w pełni się otwiera dopiero chyba 92 czy 93 stopniach)

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 17 mar 2010, 08:07

pewnie masz racje,ale ten terz dziala moim zdaniem dobrze noi lepiej mi grzeje.raz mi skoczylo na 110 stopni w korku jak stalem,ale plynu nie wywalilo.okazalo sie ze wetylator chodzil w druga strone.mechanik ten co mi termostat wymienial powiedzial ze mugl ktos celowo to zrobic zeby ogrzewanie bylo lepsze w zimie.ja osobiscie wole zakryc chlodnice na zime

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 17 mar 2010, 11:22

no ok,to odpowietrze go najpierw a potem pomysle co z tym termostatem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl