Witam.Posiadam Audi b3 ze zwykłym gaźnikowym silnikem bez wtrysku i od kilku dni pojawil sie problem z odpalaniem silnika gdy jest zimny,muszę go brać na "zaciąg" gdyż na benzynie wcale nie jeździ,z kolei gdy juz się zagrzeje to pali na dotyk.
Co możę być tego przyczyną i jak ewentualnie to naprawić?
[B3 RU] LPG-nie odpala na zimnym silniku
[B3 RU] LPG-nie odpala na zimnym silniku
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 00:45 przez daro554, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może po prostu od odpalania na gazie parownik powiedział DOSYĆ tego.
A tak poważniej to ja miałem kiedyś parownik BRC w którym strasznie zalepiał się elektrozawór na nim i gdy było zimno ta maź kostniała - przez to się nie otwierał i gaz nie leciał. Podobnie jest wewnątrz parownika jeśli ten posiada skomplikowaną sieć dźwigienek wewnątrz i są też zalepione tą smołą, wtedy może iść za mało gazu.
Jeśli elektrozawory się otwierają i regulacja nie pomaga - patrz pierwsze zdanie.
[ Dodano: 2010-03-15, 23:14 ]
Jeśli masz centralkę od gazu która podaje po włączeniu zapłonu wstępną dawkę LPG na rozruch to czasem dobrze jest kilkukrotnie włączać i wyłączać zapłon aby poszło go więcej na rozruch.
A tak poważniej to ja miałem kiedyś parownik BRC w którym strasznie zalepiał się elektrozawór na nim i gdy było zimno ta maź kostniała - przez to się nie otwierał i gaz nie leciał. Podobnie jest wewnątrz parownika jeśli ten posiada skomplikowaną sieć dźwigienek wewnątrz i są też zalepione tą smołą, wtedy może iść za mało gazu.
Jeśli elektrozawory się otwierają i regulacja nie pomaga - patrz pierwsze zdanie.
[ Dodano: 2010-03-15, 23:14 ]
Jeśli masz centralkę od gazu która podaje po włączeniu zapłonu wstępną dawkę LPG na rozruch to czasem dobrze jest kilkukrotnie włączać i wyłączać zapłon aby poszło go więcej na rozruch.
Szkoda , że nie napisałeś czy chodzi o odpalanie na PB czy LPG . Jeżeli chodzi o PB to może nie działa pompka przyśpieszacza która daje wstępną dawkę paliwa do odpalenia . Przed praekręceniem kluczykiem naciśnij kilka razy pedał gazu i wówczas spróbuj odpalić . Odnośnie LPG kolega wyżej opisał ewentualnie możesz dorobić dodatkowy włącznik którym będziesz podawał napięcie na zawory gazowe żeby uzyskać większą wstępną dawkę gazu - w przypadku ciepłego silnika też jest pomocna .
Przed ponownym odpaleniem auta skręć śrubę regulacyjną od gazu o pół obrotu (ewentualnie o 3/4) i spróbuj zapalić, jeżeli układ zapłonowy jest w dobrej kondycji auto powinno zaskoczyć. Co do zalepienia elektrozaworów, zdarzało się to ale kilka lat temu. Teraz gaz jest dużo czystszy, bynajmniej na Warmii i Mazurach.