witam
mam taki problem, mam audiczke niedlugo, wymienilem kola na aluski i nie wiem czy to poglebilo problem, czy poprostu tak poprostu samo z siebie. Mianowicie cos mi stuka w przednim zawieszeniu, chodzi i nierownosci typu: na polnej drodze twarde slady po protektorze traktora, no i oczywiscie drogi o wykruszonym betonie (plytowe), o takie mniej wiecej nierownosci chodzi, dokladnie nie wiem czego to jest wina, bo chyba raczej amortyzatorow nie, mam pytanie, co teraz musze tam wymienic, tuleje na wahaczach, koncowki drazkow, laczniki stab. ? Cos sie chyba wyrobilo
dzieki pozdr.
[B3 1.6 TD '89]cos stuka na drobnych nierownosciach
to moze byc:lacznik stabilizatora,tuleje wachacza,sworzen wachacza,koncowka drozka kierowniczego itd.musisz sam zlokalizowac miejsce w ktorym masz luz( szarpiac reką lub uzyc jakiejs rury ,lapki czy takie cos)a jesli nie masz ochoty to jec na szarpaki zaplac 50zl.dla goscia to ci powie co jest i gdzie :mrgreen: sprawc czy sruby ci sie niepoluzowaly od kola. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 cze 2007, 17:05 przez sliszew, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie tak jak sliszew pisze. Przyczyn tego stkukotu może być wiele. Sam mam z nim problem i u mnie przyczyną jest to akurat jedna z tulei. Nawet minimalny luz na którymś z elementów zawieszenia może wydawać taki dżwięk, a po samym jego dźwieku nie da sie określić co to może być, bo wszytsko stuka podobnie. Trzeba wejść do kanału i zbadać sprawę.
Witam. Co do stuków powstałych na wyboistej drodze garbach itp. obstawiam poduszke mcpersona. Niektórzy z kolegów polecają poduszki firmy FEBI, niestety nie mogę się z nimi zgodzić. Jeżeli chodzi o poduszki FEBI, SWAG w granicach cenowych do 40 zl. to raczej bym ich nie polecał. Przy zakupie poduszki należy zwrócić uwagę, choć pewnie nikt na to nie zwraca, jaka jest średnica poduszki i czy po zamontowaniu nie będzie ona latać w gnieździe, gdyż właśnie z tego powstają takie głuche uciążliwe stuki. Mimo że łożysko jest nowe, po zamontowaniu w gnieździe poduszki, guma jest tak twarda że nie pęcznieje pod naciskiem auta i zostaje 1 mm , 2mm luz który objawia się głuchym stukaniem. Przerabiałem już Febi i Swaga lecz stukanie nie ustąpiło, w końcu odłożyłem troche grosza i kupiłem poduszki BOGE które po zamontowaniu w gnieżdzie pęcznieją tak że nie ma grama luzu, Boge jest firmą której poduszki są fabrycznie montowane w audi
Witam wszystkich , których niepokoją głuche stuki dobiegające z przodu z prawej strony na małych nierównościach , dłuższy czas szukałem przyczyny , wynieniłem praktycznie wszystkie tuleje , łacznik stabilizatora , tuleje gumowe stabilizatora , tuleje sanek , sworznie zwrotnicy , końcówki drążków , poguszkę górną amortyzatora ( z łożyskiem ) dwa razy najpierw Febi , potem Lemforder i stukało dalej . Nadmieniam że wymieniłem również amortyzatory na gazowe Bilstein.
W końcu tak jak pisze kolega Konrad 27 , zamontowałem kupioną w serwisie VW oryginalną poduszkę górną amortyzatora ( fabrycznie nazywa się to : łożysko amortyzatora nr. katalogowy 8 A0 412 323 D ) i nastała cisza , ustały wszelkie stuki z prawej stony przedniego zawieszenia , myślę że oryginalne łożysko ma bardzej mięką gumę i idealnie dopasowuje się do kielicha w nadwoziu , pozdrawiam tadeuszm.
W końcu tak jak pisze kolega Konrad 27 , zamontowałem kupioną w serwisie VW oryginalną poduszkę górną amortyzatora ( fabrycznie nazywa się to : łożysko amortyzatora nr. katalogowy 8 A0 412 323 D ) i nastała cisza , ustały wszelkie stuki z prawej stony przedniego zawieszenia , myślę że oryginalne łożysko ma bardzej mięką gumę i idealnie dopasowuje się do kielicha w nadwoziu , pozdrawiam tadeuszm.