Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dave81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2007, 15:01
Lokalizacja: Śląsk - Cieszyn

[80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"

Post autor: dave81 » 10 cze 2007, 15:28

Witam!!

Na wolnych obrotach niewazne czy zimny czy cieply zaraz po odpaleniu obroty spadaja bardzo nisko czasem nawet zgasnie silnik. Bylem na kompie i pokazuje ze potencjometr przepustnicy! Ale rozebralem go w mak i po prostu miernikiem poruszalem po sciezkach i niema zadnych przerw przeskokow itp wszystko dziala w nim jak nalezy. Czy jest mozliwe ze komputer wskazuje blednie?. Po odlaczeniu potencjometru i odpaleniu obroty nie spadaja az tak nisko ale utrzymuja sie np na 1000 - 1200 obojetnie czy zimny czy cieply. Silniczek krokowy wyczyszczony i chyba dobry. Nie chce wymieniac na oko bo jakbym mial wymienic i potencjometr 300zl i silniczek 300zl to mi sie o nie usmiecha. A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 15:55 przez dave81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Re: [80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"

Post autor: Omen » 11 cze 2007, 19:22

dave81 pisze:..... Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Jedną z przyczyn może być czujnik spalania stukowego...

viewtopic.php?t=4402
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego


Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 11 cze 2007, 21:51

dave81 pisze:A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Co to znaczy te iskrzenie ? Jeśli masz na mysli granie panewek lub zaworów to jedz ustawić zapłon do dobrego fachowca.

Spadanie obrotów i gasniecie silnika, kulawe jego pracowanie, oraz granie przy obciązeniu to ewidentnie zapłon a jesli nie zapłon to czujnik stukowego.
Zacznij od sprawdzenia zapłonu. Przerabiałem to samo w swoim ABK.
Po ustawieniu zapłonu auto spod dupska ucieka i pracuje jak nowe. Wskazowka na obrotomietrzu na jałowym nie drgnie nawet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl