Witam!!
Na wolnych obrotach niewazne czy zimny czy cieply zaraz po odpaleniu obroty spadaja bardzo nisko czasem nawet zgasnie silnik. Bylem na kompie i pokazuje ze potencjometr przepustnicy! Ale rozebralem go w mak i po prostu miernikiem poruszalem po sciezkach i niema zadnych przerw przeskokow itp wszystko dziala w nim jak nalezy. Czy jest mozliwe ze komputer wskazuje blednie?. Po odlaczeniu potencjometru i odpaleniu obroty nie spadaja az tak nisko ale utrzymuja sie np na 1000 - 1200 obojetnie czy zimny czy cieply. Silniczek krokowy wyczyszczony i chyba dobry. Nie chce wymieniac na oko bo jakbym mial wymienic i potencjometr 300zl i silniczek 300zl to mi sie o nie usmiecha. A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
[80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"
[80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 15:55 przez dave81, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"
Jedną z przyczyn może być czujnik spalania stukowego...dave81 pisze:..... Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
viewtopic.php?t=4402
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego
Pozdr. Adam.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Co to znaczy te iskrzenie ? Jeśli masz na mysli granie panewek lub zaworów to jedz ustawić zapłon do dobrego fachowca.dave81 pisze:A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Spadanie obrotów i gasniecie silnika, kulawe jego pracowanie, oraz granie przy obciązeniu to ewidentnie zapłon a jesli nie zapłon to czujnik stukowego.
Zacznij od sprawdzenia zapłonu. Przerabiałem to samo w swoim ABK.
Po ustawieniu zapłonu auto spod dupska ucieka i pracuje jak nowe. Wskazowka na obrotomietrzu na jałowym nie drgnie nawet.