Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All]Światła dzienne LED, homologacje i opinie

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 mar 2010, 20:37

a taki kolego ze od kiedy jest obowiazek jazdy caly rok na swiatalch mijania mnie osobiscie lepiej sie jezdzie... duzo wyprzedam bo wiekszosc ludzi to dla mnie muły, a to ze ktos z przeciwka jedzie na swiatlach pomaga mi ocenic odleglosc nawet w piekny upalny sloneczny dzien, a jak widze te pseudo ledy to moj wzrok glupieje i nie wiem jak daleko on jest... juz wole zeby jechal bez swiatel niz na tym... czyms :/

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 16 mar 2010, 21:26

radekmc pisze:kolczat a jaki sens widzisz w paleniu żarówek z przody, tyłu i w środku przy +30 na dworze i w środku dnia?
jest jeszcze jedna, bardzo złudna rzecz.

mianowicie większość ludzi jeździ na mijania. gdy ktoś jedzie bez świateł niekiedy mam wrażenie, że jest to samochód z wyłączonym silnikiem postawionym na poboczu lub drodze. wtedy to dopiero lipa, gdy się zbliżasz do wyprzedzania, a on "jedzie".

dwa razy mi się tak zdarzyło. niekiedy ciężko jest stwierdzić kiedy samochód stoi, a kiedy jedzie, zwłaszcza, że tak na prawdę 'powieksza' się on znacznie dopiero gdy jest paręnaście metrów od naszej soczewki oka :) na prostej drodze, przy dużym świetle ... ciężko

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 mar 2010, 21:40

karmelitto, swieta racja, to juz jest totalnie tragiczne...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 16 mar 2010, 21:51

radekmc pisze:kolczat a jaki sens widzisz w paleniu żarówek z przody, tyłu i w środku przy +30 na dworze i w środku dnia?

Kolego jest sens bo auto nawet w upalne lato w środku dnia będzie bardziej czytaj lepiej widoczne z dalszej odległości na włączonych światłach.Przyznam że to bardzo dobry przepis w kodeksie o ruchu drogowym-jazda 24/h na włączonych światłach mijania.I niech nikt mi nie tłumaczy że żarówki się szybciej przepalają,że auto więcej pali,że alternatory się szybciej niszczą bo dla mnie nie ma to wcale znaczenia i jeśli ktoś tak mówi tzn. że nie stać go na utrzymanie auta.Ja nawet przed wprowadzeniem tego przepisu jeździłem całą dobę na światłach.Bezpieczeństwo przede wszystkim.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 mar 2010, 23:20

Koledzy zamieszałem z trwałością lamp to jeszcze dorzuce coś dla fanatyków bezpiecznej jazdy na światłach mijania , które stanowią zagrożenie dla pozostałych użytkowników dróg . Tylko światła dzienne podnoszą bezpieczeństwo na drogach a wynika to z zasady działania jednych świateł i drugich . Dla niedowiarków coś do poczytania http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Swiat ... caid=19d20

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 mar 2010, 14:46

tak, poswiecilem sie i przeczytalem caly artykul, fakt moge sie zgodzic badania tak wykazaly wiec pewnie maja racje... z tym zawsze jest jakies ale... jezeli mowimy o zlewaniu sie samochodu z horyzontem, badz z otoczeniem to taka sytuacja dzieje sie na jakiej odleglosci? 1km, 2km? a gdzie mozna spotkac prosta droge o takiej dlugosci? po drugie kto wie jaka wade wzroku mogli miec Ci fatalni kierowcy ktorzy "nie zauwazyli" auta nadjezdzajacego z naprzeciwka? jak czujesz ze slabo widzisz to idziesz do okulisty po bryle i tela... co do tego ze dzienne sprawdzaja sie bardziej niz mijania to rzeczwyscie ten artykul mnie przekonal, ale sam nigdy w zyciu nie zaloze takiego czegos do wlasnego auta, co najwyzej kupie z seryjnymi takimi lampami... kazdy chyba wie jakiej marki ;p
pozdro

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 17 mar 2010, 15:03

noo marko jest w tym artykule coś co na prawdę świetnie uzasadnia montaż tych ledów
Konstrukcja świateł dziennych zapewnia skierowanie słabej wiązki światła wprost „w oczy” kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka. Wiązka jest na tyle słaba, aby nie oślepiać, ale na tyle silna, aby zdecydowanie odróżniać się od naturalnego światła dziennego.

Ale tak jak kolczat nie założę tego do swojego autka
hehe zarowki H4 ;p
Jeśli chodzi o ten montaż to nie żarówki H4 tylko podłączenia kabla gdzieś w instalacji żeby świeciły cały czas mijania (przód) ale po włączeniu drogowych żeby gasły :mrgreen: chyba jednak zrobię sobie ta moją partyzantkę tylko z bezpiecznikiem i będzie git

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 17 mar 2010, 21:05

szkoda tylko, że kupa ludzi jeździ na długich w dzień :roll: albo świecących jak popadnie :lol: jeszcze w dzień to akurat nie jest to tak odczuwalnie
a czy jest poprawa bezpieczeństwa moim zdaniem marna jak na polskie realia,
jakby to tak istotnie wpływało na sytuacje na drodze to inne państwa zachodnie dawno by wprowadziły taki przepis

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 mar 2010, 21:23

radekmc, ja nie mowie o poprawie bezpieczenstwa ja mowie o poprawie wygody jazdy gdy ktos z przeciwka ma wlaczone swiatla mijania...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 17 mar 2010, 21:27

Ja też przeczytałem artykuł.I stwierdzam że i tak nie założę tego do autka.Mi wystarczy to co mam i jeśli chodzi o mnie nie będę psuł uroku auta montując tego typu elementy.Ale ile ludzi tyle gustów i zdań.Każdy robi z autem to co uważa za stosowne.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 mar 2010, 21:41

kolczat pisze:radekmc, ja nie mowie o poprawie bezpieczenstwa ja mowie o poprawie wygody jazdy gdy ktos z przeciwka ma wlaczone swiatla mijania...
Szczarze mówiąc to łatwiej było mi ocenić kto z jaką prędkością jedzie gdy nie było obowiązku jazdy z włączonymi światłami . Inaczej widać samochód jadący na dobrze ustawionych światłach mijania a inaczej na światłach które są lekko za wysoko podniesione , one jeszcze mocno nie oślepiają ale dają złudzenie że koleś jest bliżej i szybciej jedzie , a jeszcze inaczej jadącego na dziennych .

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 mar 2010, 21:47

lepiej zebys mial zludnosc ze on jedzie szybko i jest blizej niz zebys myslal ze jest daleko i jedzie powoli, a w rzeczywistosci mialo sie okazac ze ktorys z was musi uciekac z drogi w rant...

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 17 mar 2010, 22:23

lepiej, zeby w ogole bylo wiedzieć, że ten samochód się rusza, niż żeby się zdawało, że stoi.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 17 mar 2010, 23:00

a tak naprawdę to ten przepis został wprowadzony przede wszystkim po to aby napędzić gospodarkę a sprawa bezpieczeństwa jest może druga

cytat:
Jak podaje “Rzeczpospolita”, dzięki jeździe “na światłach” zużyliśmy o 60% żarówek więcej, dopłaciliśmy za paliwo ponad 2 miliardy złotych i wyemitowaliśmy do atmosfery pół miliona ton dwutlenku węgla!

cytat:
W Austrii zlikwidowano już obowiązek jazdy z włączonymi światłami mijania w dzień. Widać taką tendencję też w innych europejskich państwach.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 18 mar 2010, 06:43

Żeby faktycznie poprawić bezpieczeństwo na drogach to światła mijania powinny być sprawdzane i ustawiane co 15000km . Z badań przeprowadzonych wynika , że tylko kilkanaście procent aut zbadanych na dogach ma prawidłowe światła : właściwie ustawione , odpowiednia moc świetlna i bez przeróbek na xenony . To w taki wypadku jak ma być bezpieczniej na naszych drogach gdy my użytkownicy nie dbamy o właściwy stan techniczny oświetlenia . "Ma świecić mocno i daleko żebym ja widział a że oślepia innych , co mnie to obchodzi" . I jadąc na przeciwko takiego kolesia który daje światłami po oczach nie jestem w stanie ocenić czy jest 2000m czy może 500m przede mną .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl