Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Brak wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cheech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:04

[2.0 ABK] Brak wolnych obrotów

Post autor: cheech » 16 mar 2010, 18:22

Witam.
Mam następujący problem.Brak wolnych obrotów.Przed napisaniem tego postu przejrzałem forum, jednak niczego nie znalazłem co by mogło mi pomóc.Borykam się z tym już od dłuższego czasu i ręce mi już opadają.Po uruchomieniu silnika wolne obroty stoją na poziomie 1200.Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny.Czasami się zdarza ze po jakiś 2 - 3 minutach obroty potrafią spaść do 950 - 1000, jednak po lekkim przy-gazowaniu wracają do wartości 1200.Wymieniłem już kable, świece, czujnik temperatury. Sprawdziłem czy nie bierze jakiegoś lewego powietrza ale wszystko wydaje się być ok.Oczywiście krokowca też czyściłem.Gdyby obroty falowały to miałbym jeszcze na uwadze sondę, ale nie falują.Tak na marginesie podłączałem vaga i był tylko błąd czujnika temperatury.Po jego wymianie nie miałem jeszcze okazji by ponownie się podpiąć i pokasować błędy.
A i jeszcze jedno. Czy po wymianie czujnika będzie on nadal źle działał jeśli błędów nie skasuje?

Awatar użytkownika
irekprogram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32

Post autor: irekprogram » 16 mar 2010, 18:33

ile za czujnik dałeś na nim nie warto oszczędzać

[ Dodano: 2010-03-16, 18:35 ]
tanie czujniki są do niczego

[ Dodano: 2010-03-16, 18:36 ]
i warto kleme odłączyć na noc może to cos pomoże

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 16 mar 2010, 18:38

jest też taka opcja, że czujnik który kupiłeś jest także niesrawny :-|

P.S. odłączanie klem w tym silniku nic nie daje ;-)

Awatar użytkownika
irekprogram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32

Post autor: irekprogram » 16 mar 2010, 18:43

możesz sprawdzić mu rezystancje

cheech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:04

Post autor: cheech » 16 mar 2010, 18:51

No faktycznie czujnik nie był drogi bo dałem za niego jakieś 30 zł.Nie miałem okazji dostać nic lepszego. Jest firmy Vemo.

Awatar użytkownika
irekprogram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32

Post autor: irekprogram » 16 mar 2010, 19:03

miernik w łapę i mierz rezystancje na forum o tym jest może to jest spowodowane tym że ecu odczytuje jakby silnik był zimny i dlatego takie obroty ???

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 16 mar 2010, 19:04

nie masz jakiegoś klubowicza obok z tym samym silnikiem żeby przerzucić kilka gratów na chwile ?

cheech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:04

Post autor: cheech » 16 mar 2010, 19:22

Też już o tym pomyślałem, ale muszę poczekać aż wrócę do rodzimej miejscowości.Kuzyn ma ten sam model, tylko że to takie szukanie po omacku.
A co by się działo gdybym miał przestawiony rozrząd lub zapłon, bo wydaje mi się że auto jest tak jakby zamulone.Chyba słabo się wkręca na obroty, a już na pewno tak do 2100 jest straszny muł.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 mar 2010, 19:37

Poczytaj też o sławetnym przekaźniku nr. 30 występuje w B4 tylko w ABK i też może mieć wpływ na wariację obrotów:

https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... zeka%BCnik

Jeśli nie będziesz mógł go zlokalizować pod kierownicą to szukaj po schemacie na przekaźniku, spotkałem się z przypadkiem gdzie ktoś już wymieniał ten przekaźnik i na nowym nie ori nie było wielkiej 30stki.
Zanim wymienisz połowę samochodu poszukaj tego przekaźnika, nie jest drogi a bardzo ciężko go zdiagnozować.

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 16 mar 2010, 20:19

Pytasz czy po wymianie czujnika nie skasowany błąd bedzie miał wpływ otóż nie powinien.
Sprawdzałeś przepustnice czyściłeś ją? A może to zawór regulacji wolnych obrotów jest uszkodzony przecież go tylko czyściłeś a nie sprawdzałeś. Trzeba jeszcze te rzeczy posprawdzać.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 mar 2010, 05:22

Dla mnie to wygląda że niebieski czujnik temp. nie współpracuje za dobrze z ECU. Nowy może być walnięty lub wiązka kabli może być uszkodzona.

cheech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:04

Post autor: cheech » 23 mar 2010, 13:17

Witam.
Wczoraj miałem okazje sprawdzić czujnik temperatury.Podjechałem do kuzyna, podmieniliśmy czujniki i dalej jest to samo.Nie trzyma wolnych obrotów, a dodam że jego czujnik musi być sprawny bo autko chodzi idealnie.Nie wiem za co się teraz zabrać.Myślę ze możne za przepustnice, tylko nie wiem co tam sprawdzać.Pomóżcie proszę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl