[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?
[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?
Witajcie <ok>
Jakiś czas temu oddałem głowicę do regeneracji, zanim ją zdjąłem musiałem zdjąć rozrząd więc porobiłem sobie znaki na kołach i pasku co bym później nie musiał kombinować :mrgreen:
Niestety jest lipa bo mechanik, który robił mi głowicę starł mi ślady na kole na wałku :cry:
W związku z tym mam do was ogromną prośbę, abyście mi pomogli jak to pieruństwo ustawić, bo z teorii książkowej wychodzi lipa...
Próbowałem ustawić tak, aby znak na kole rozrządu był na poziomie łączenia pokrywy zaworów z głowicą, nacięcie na kole paska klinowego na wale u góry, a palec rozdzielacza zapłonu skierowany na nacięcie...
Znak na kole pasowym ma być skierowany do góry w pionie, czy w linii z wałkiem rozrządu?
Myślałem już, że znak na wałku nie z tej strony głowicy więc przestawiłem na drugą i dalej nie chce zapalić <osohozi>
Autko potrzebne mi na wczoraj więc proszę was o wytłumaczenie mi jak przysłowiowej krowie na granicy co i jak zrobić, żeby niunia ożyła...
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM
Z góry wielkie, wielkie dzięki...
Jakiś czas temu oddałem głowicę do regeneracji, zanim ją zdjąłem musiałem zdjąć rozrząd więc porobiłem sobie znaki na kołach i pasku co bym później nie musiał kombinować :mrgreen:
Niestety jest lipa bo mechanik, który robił mi głowicę starł mi ślady na kole na wałku :cry:
W związku z tym mam do was ogromną prośbę, abyście mi pomogli jak to pieruństwo ustawić, bo z teorii książkowej wychodzi lipa...
Próbowałem ustawić tak, aby znak na kole rozrządu był na poziomie łączenia pokrywy zaworów z głowicą, nacięcie na kole paska klinowego na wale u góry, a palec rozdzielacza zapłonu skierowany na nacięcie...
Znak na kole pasowym ma być skierowany do góry w pionie, czy w linii z wałkiem rozrządu?
Myślałem już, że znak na wałku nie z tej strony głowicy więc przestawiłem na drugą i dalej nie chce zapalić <osohozi>
Autko potrzebne mi na wczoraj więc proszę was o wytłumaczenie mi jak przysłowiowej krowie na granicy co i jak zrobić, żeby niunia ożyła...
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM
Z góry wielkie, wielkie dzięki...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Wał korbowy można także ustawić na znak "0" na kole zamachowym. Znak 0 ma przecinać prosta dolna krawędź odlewu w okienku:
Znak "0" ma przecinać krawędź zaznaczona linią na tym foto.
[ Dodano: 2009-05-23, 19:12 ]
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można sprawdzić/wstępnie ustawić aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem na obudowie w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Wał korbowy można także ustawić na znak "0" na kole zamachowym. Znak 0 ma przecinać prosta dolna krawędź odlewu w okienku:
Znak "0" ma przecinać krawędź zaznaczona linią na tym foto.
[ Dodano: 2009-05-23, 19:12 ]
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można sprawdzić/wstępnie ustawić aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem na obudowie w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 13:26 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 7 razy.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Dołącze do tematu z szybkim pytankiem. Mianowicie przyszła mi chęć sprawdzenia znaków ustawienia rozrządu i kręcąc śrubą od alternatora ustawiłem koło zębate wałka rozrządu na plastikową osłone i znaczek OT, w tym momencie oczywiście zgadzał się też znak na kole na wale korbowym ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu, ale w okienku na kole zamachowym książka mówi że znak "0" ma przecinać krawędź, natomiast u mnie jest jakiś 2-3 mm schowany poza krawędź. Może tak być? Dodam że silnik pracuje raczej dobrze.
[b3 PM] Punkt na kole zamachowym - jak ustawić zapłon?
Witam mam pytnie jak ustawic zapłon na lampe odniesc sie do 0 czy kreski na kole pozdrawiam i czekam na szybko odpowiedz
Stosuj polskie znaki w postach.
Zapoznaj się z regulaminem.
Stosuj polskie znaki w postach.
Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 15:43 przez bajbus142, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak ustawiasz ogólnie pojęty rozrząd w aucie to znak "0" masz w pewnym określonym miejscu -czy na jakiejś krawędzi, czy naprzeciwko konkretnego znaku("dziubka" dajmy na to), czy...no w zależności od wersji silnika "0" ma swoje położenie(zazwyczaj w jakimś okienku) oznaczające "tłok w cylindrze nr 1 wyżej już nie będzie niż teraz". Ustawiając zaś zapłon "zamieniasz" właśnie "0" z "kreska" -w miejscu, gdzie było ono poprzednio("zero") ma znajdować się "kreska" -jak ja zgrasz pokrętłem na lampie stroboskopowej z położeniem "zamiast zera mam kreskę i tak być powinno" to sprawdzasz wartość wyprzedzenia zapłonu na skali lampy, robisz fachową minę i korygujesz aparatem...o ile ktoś patrzy. Jak nie -minę sobie odpuść
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli masz lampę bez regulacji konta to ustawiasz na kreskę jeśli masz z regulacją to na lampie ustawiasz pożądaną wartość i ustawiasz na zero.
Ta kreska albo zero ma być równo z nadlewem w dolnej części okienka masz zaznaczone linią na fotce: http://images44.fotosik.pl/58/dfda57bc68b3c0e7.jpg
Ta kreska albo zero ma być równo z nadlewem w dolnej części okienka masz zaznaczone linią na fotce: http://images44.fotosik.pl/58/dfda57bc68b3c0e7.jpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ja ustawiłem na 6 stopni z wezykiem podłączonym i jak patrze w okienko a auto chodzi na wolnych obrotkach to 0 przecina sie w połowie a nie powina ta kreska sie przecinac w tym miejscu gdzie 0
[ Dodano: 2010-03-17, 13:49 ]
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu i tez mówili ze wezyk ma byc sciągniety wiec teraz juz nie wiem jak ma byc prosze o pomoc
[ Dodano: 2010-03-17, 13:49 ]
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu i tez mówili ze wezyk ma byc sciągniety wiec teraz juz nie wiem jak ma byc prosze o pomoc