witam
BO mam taka sprawe ze normlanie wrzucam sobie 1 bieg a tu nic wrzucam 5 a tu nic;( wczesniej juz slyszalem ze mi stukal przegub ale jeszcze go nie wymienilem no i pytalem sie takiego kolegi mechianiak i on mi mowi ze to pewnie przegbu bo normlanie licznik chodzi, biegi wskakuja a nie jedzie do przodu:( i on mi mowil cos takiego zebym sobie zobaczyl pod maske tam na ta oske i przegub no i patrzylem kolega mi wrzucil biegi i wogole ta polosika sie nie obracala nic:( wiec co to moze byc?? skrzyania czy raczej tylo przegbu??
[80 b4 2.0] brak biegow- skrzynia biegow
[80 b4 2.0] brak biegow- skrzynia biegow
Ostatnio zmieniony 12 cze 2007, 11:04 przez kog123, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Gdyby poszedł przegub ten zaraz przy kole to jedna z osiek, ta przy której padł przegób powinna chodzić. Mógł natomiast paść ten przegób który wchodzi w skrzynie - słyszałem jednak że one są bardzo trwałe i żadko sie psują. Tak czy siak sprawdzanie musisz rozpocząć od przegubów.
Podnieś najpierw jedna stronę auta potem drugą i przy wrzuconym biegu staraj sie kręcic przednim kołem. Jeśli mimo iż bedziesz miał zapiety bieg będziesz mógł kręcic kołem no to przyczyną będzie przegób (jeden z dwuch) - myśle że dobrze kąbinuje
Podnieś najpierw jedna stronę auta potem drugą i przy wrzuconym biegu staraj sie kręcic przednim kołem. Jeśli mimo iż bedziesz miał zapiety bieg będziesz mógł kręcic kołem no to przyczyną będzie przegób (jeden z dwuch) - myśle że dobrze kąbinuje
Jeżeli prędkościomierz Ci wskazuje to znaczy, że kosz mechanizmu różnicowego w którym znajdują się satelity obraca się prawidłowo a co za tym idzie zębatki od biegów masz sprawne. Jeżeli jednak na skutek nieostrożnej jazdy pęknie zębatka - satelita (wewnątrz kosza mech. różn.) lub jego oś to napęd nie będzie przenoszony na kola mimo sprawnych przegubów. Nie wiem jakie odgłosy towarzyszą pracy Twojej skrzyni, ale najprawdopodobniej masz połamane koło zębate satelity jeżeli słychac wyraźne chrobotanie i zgrzyty. Jestem tego samego zdania co Labiel - przeguby w Audi nie jest łatwo ukręcić. Sam osobiście naprawiałem dwie skrzynie z uszkodzonymi satelitami, ale przypadku by urwała się/ ukręciła półoś nie miałem. Szybciej zetnie się wieloklinowe nacięcie niż ukręci półoś. Jeżeli skrzynia "pracuje" cicho to być może masz tylko ścięty wieloklin na flanszy (to coś co wchodzi w skrzynię i do czego masz przykręcony przegub wewnetrzny) lub jest ścięty wieloklin w zębatce satelity. Połączenie na wieloklinie pomiędzy flanszą a satelitą uważam za najsłabszy punkt ukladu przeniesienia napędu w A80 i tam dopatruj sie awarii.
Było nie było stało sie to od zbyt dynamicznego ruszania z miejsca. Pociechą jest fakt, że da się to naprawić bez wyjmowania skrzyni z auta.
Było nie było stało sie to od zbyt dynamicznego ruszania z miejsca. Pociechą jest fakt, że da się to naprawić bez wyjmowania skrzyni z auta.
aa jeszcze jedno jak napisal "Labiel"zeby podniesc z dwoch stron i jak bede mogl krecic kolem przy wlaczonym biegu to znaczy to ze przegub tak?? aa jesli chodzi i jakies odglosy skyrzni biegow to raczej nie ma wiekszych np jak dam 5 i dam wiecej gazu ze na liczniku jest ok 150km/h no to wtedy sluchac takie jakby skupanie ale tak to raczej nie ma na niskich obrotach:) aa ile moze kosztowac taka setelita??
Zaciągnij ręczny, podnieś maskę, uruchom silnik, wrzuć jedynkę, stań z boku auta obok przedniego koła i obserwuj półosie naprzemiennie. Jeżeli NIE udało Ci się zobaczyć czegokolwiek zwiazanego z układem przeniesienia napędu co by się kręciło (mimo uruchomionego silnika i włączonego biegu) to znaczy, że masz uszkodzenie w koszu satelitów.