Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Bardzo wysokie wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marcinrdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 paź 2009, 05:19
Lokalizacja: Radzyń Podl.

[B4 ABT] Bardzo wysokie wolne obroty

Post autor: marcinrdz » 18 mar 2010, 19:06

Witam! Mam problem ze swoim autkiem. Silnik po rozgrzaniu ma wysokie wolne obroty - 1600-1700/min. Na zimnym jest ok, okolo 900. Dodam, że obroty nie falują. Ostatnio wymieniłem podstawę wtrysku, więc lewego powietrza raczej nie łapie. Po odpięciu niebieskiego czujnika (który również niedawno byłzmieniany) obroty wzrastają o kolejne 200, więc to pewnie nie jego wina. Odpięcie sondy lambda również nic nie zmienia. Dzisiaj "odkryłem", że obroty spadają do odpowiedniej wartości po odpięciu wtyczki zaznaczonej na poniższym zdjęciu strzałką:
Obrazek
Od czego ona jest? Czujnik położenia przepustnicy?

Mam jeszcze jedno pytanko. Przy okazji sprawdziłem lambde miernikiem i niestety nic nie pokazało, napięcie cały czas 0,0v. Wiem, że w ten sposób nie sprawdza się sondy, ale coś chyba powinno pokazać. Do wymiany?

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 18 mar 2010, 21:23

Nie znam za bardzo tego silnika ale to może być wtyczka od potencjometru przepustnicy. A co do sondy to jednak jakieś napięcie powinna pokazywać.

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 19 mar 2010, 10:46

Przepraszam za OT, ale czasem odnoszę wrażenie, że aby nasze Audinki jeździły jak należy, to trzeba im poodłączać wszystkie wtyczki spod maski ;]

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 19 mar 2010, 11:40

TPS - czujnik położenie przepustnicy. Poszukaj na forum jest opis jak go przetestować, ponieważ test przez jego odłączenie nie da wyników jego uszkodzenia.

Najlepiej by było podpiąć się pod VAGa i sprawdzić wartość które dostaje komputer-ponieważ sprawdzenie przez ich odpięcie nie daje informacji o ich rzeczywistym stanie.

Poza tym proponuje na początek wykonać restart komputera - odłączyć akumulator na kilka godzin, po podłączenie zagrzać silnik (tylko na benzynie o ile masz gaz) do momentu kiedy się załączy wentylator chłodnicy.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 20 mar 2010, 12:47

patryk_85, wystarczy odłączyć na kwadrans, nie trzeba kilku godzin

marcinrdz, po załączeniu się wentylatorów, wyłącz silnik i włącz ponownie po ostygnięciu, ps. jak będziesz robił reset wyłącz wszystko co pobiera prąd (radio, światła itp)

Awatar użytkownika
marcinrdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 paź 2009, 05:19
Lokalizacja: Radzyń Podl.

Post autor: marcinrdz » 21 mar 2010, 15:08

Resetowałem już nie raz, nic nie pomagało.
Miałem jechać w piątek na komputer, więc poskładałem to, jeszcze raz zresetowałem żeby nie wyszło to wszystko co odpinałem - odpalam, czekam czekam a obroty trzymają się ładnie na 1000 aż do załączenia wentylatora i do dzisiaj jest ok :) także winne mogły być zaśniedziałe wtyczki, jutro przeczyszczę jeszcze dla pewności wszystkie złącza.

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl