[80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry
Witajcie,
problem jest następujący: BRAK ISKRY
W trakcie jazdy, jak zwykle, pięknie jedzie, spokojnie, nagle zupełnie bez zapowiedzi, bez objawowo, bez szarpnięć, kichnięć, w ogóle żadnych syndromów ZGASŁ silnik i już więcej nie odpalił. Rozrusznik kręci ale ŻADNEJ reakcji nie ma.
Teraz szybko zanim się nie znudzicie czytaniem pytam o cewkę zapłonową w ABK. Wartości rezystancji na nóżkach w kostce wydają mi się bardzo duże. Na rysunku poniżej są wypisane, patrząc od przodu auta. Czy one są prawidłowe?
Pacjent: Audi 80 z silnikiem ABK 2.0E 8 zaworowy z 1993 roku. Gaz sekwencyjny, skrzynia manualna,
Brak iskry na świecach oraz bezpośrednio na wyjściu z cewki zapłonowej - podłączyłem tam świece. Rozrusznik pięknie kręci, zupełnie lekko silnik chodzi, ale iskry brak.
Sprawdziłem paski - wyglądają w porządku.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, oraz jeden który znalazłem pod kierownicą: sprawne.
Ogólnie to nie zauważyłem nic niepokojącego.
Za chwilę zbieram kompa do garażu i podepnę VAGa. Na po powinienem zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam Rafał
problem jest następujący: BRAK ISKRY
W trakcie jazdy, jak zwykle, pięknie jedzie, spokojnie, nagle zupełnie bez zapowiedzi, bez objawowo, bez szarpnięć, kichnięć, w ogóle żadnych syndromów ZGASŁ silnik i już więcej nie odpalił. Rozrusznik kręci ale ŻADNEJ reakcji nie ma.
Teraz szybko zanim się nie znudzicie czytaniem pytam o cewkę zapłonową w ABK. Wartości rezystancji na nóżkach w kostce wydają mi się bardzo duże. Na rysunku poniżej są wypisane, patrząc od przodu auta. Czy one są prawidłowe?
Pacjent: Audi 80 z silnikiem ABK 2.0E 8 zaworowy z 1993 roku. Gaz sekwencyjny, skrzynia manualna,
Brak iskry na świecach oraz bezpośrednio na wyjściu z cewki zapłonowej - podłączyłem tam świece. Rozrusznik pięknie kręci, zupełnie lekko silnik chodzi, ale iskry brak.
Sprawdziłem paski - wyglądają w porządku.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, oraz jeden który znalazłem pod kierownicą: sprawne.
Ogólnie to nie zauważyłem nic niepokojącego.
Za chwilę zbieram kompa do garażu i podepnę VAGa. Na po powinienem zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam Rafał
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Akurat nie ma nikogo pod ręką kto by dysponował taką cewką.
Sprawdziłem jeszcze przekaźnik nr 30: jest ok.
Mam natomiast podejrzenie co do czujnika Halla. Pchałem auto tam po podwórku na biede ze 200m na piątym biegu i nigdzie żaden impuls nie wystąpił.
Na każdym z trzech pinów do masy rezystancja była taka sama, natomiast do + napięcie się nie zmieniało w trakcie moich wyczynów strongman
Czyżby to hallotron zdechł?
Sprawdziłem jeszcze przekaźnik nr 30: jest ok.
Mam natomiast podejrzenie co do czujnika Halla. Pchałem auto tam po podwórku na biede ze 200m na piątym biegu i nigdzie żaden impuls nie wystąpił.
Na każdym z trzech pinów do masy rezystancja była taka sama, natomiast do + napięcie się nie zmieniało w trakcie moich wyczynów strongman
Czyżby to hallotron zdechł?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
- Lokalizacja: Chelm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry
Miałem dokładnie tak samo, ruszyłem spod świateł, przejechałem 100m i silnik zgasł. Cewka do wymiany .HeavenQueen pisze:Witajcie,
problem jest następujący: BRAK ISKRY
W trakcie jazdy, jak zwykle, pięknie jedzie, spokojnie, nagle zupełnie bez zapowiedzi, bez objawowo, bez szarpnięć, kichnięć, w ogóle żadnych syndromów ZGASŁ silnik i już więcej nie odpalił. Rozrusznik kręci ale ŻADNEJ reakcji nie ma.
pozdro!
ja też stawiam na cewkę z modułem wzmacniającym. Ta na pewno będzie pasować: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=947888559
nie kupuj żadnych używek bo się nie opłaca, (za używke u nas chcą 100 zł) miałem podobny problem.
Pozdrawiam <ok>
nie kupuj żadnych używek bo się nie opłaca, (za używke u nas chcą 100 zł) miałem podobny problem.
Pozdrawiam <ok>
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
U mnie też się pojawiało...ale nie zawsze i w tym sęk. Chodził kilka dni, padał -rano jeździ bez problemów.WOJTEK26 pisze:Hall masz dobry skoro pojawia sie napiecie na srodkowym pinie, wymień cewke i bedzie OK
Wymieniłem cewkę -po miesiącu to samo. Zdechł, brak iskry, Wsadziłem moduł zapłonowy blachą na śnieg -poleżał, auto odpaliło bez czekania do rana. Hurra -mam winnego, wymieniam. Za kilkanaście dni znowu padł, bez iskry. Został Hall....
Nie odpalił -na linkę i do garażu. Hall na stole niby działa. Na drugi dzień mam wsadzać aparat -ostatnia próba na stole i...brak iskry. Zamawiam aparat, ten pakuję w auto. Za godzinę próba -odpala :shock: . Jeżdżę klika dni ze ściśniętym tyłkiem, przychodzi aparat -po wymianie jak ręką odjął <ok>
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Gdzieś na forum, już nie pamiętam w którym temacie odnoście braku iskry ktoś napisał że można sprawdzić działanie czujnika Halla w VAG. Trzeba wejść w bloki danych i kanał 1 i tam podobno powinno coś być.
W VAG-COM 4.9 na pierwszym kanale w oknie RMP mam wartość 10*C
W PolskiVAG na pierwszym kanale w oknie prędkość obrotowa jest wartość 255.
Gdy kręcę rozrusznikiem nic się nie zmienia.
Czy ja coś źle odczytuje? Bo opisy i wartości w blokach pomiarowych nie zgadzają się zbytnio w PolskimVagu a w VAG-COM to już w ogóle remix, nawet jednostki nie takie jak powinny być.
Co do błędów to miałem tylko jeden błąd: przepływomierza, niezidentyfikowany, sporadyczny. Po kasacji nie wystąpił więcej.
Czy HALL dałby błąd w VAGu? Cewka jak mniemam nie da błędu.
Do kolegów którzy mi radzą żebym kupił cewkę na ślepo to dajcie sobie spokój. Nie stać mnie żeby dać 190zł za cewkę, potem 160zł za Halla a na koniec się okaże że się gdzieś kabel urwał...
Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 2010-03-20, 10:23 ]
Spawdziłem jeszcze raz: przy podpiętej wtyczce do czujnika Halla i włączonym zapłonie na wszystkich 3 stykach mam napięcie +12V mierzone do + na akumulatorze. Wrzuciłem piąty bieg, i pchaliśmy z bratem auto do tyłu i cały czas na każdym ze styków (badałem po kolei) cały czas było +12V. Mierzyłem miernikiem analogowym, więc wyeliminowałem bezwładność pomiarową.
Skoro na środkowym pinie ma się pojawiać sygnał masy, to chyba jednak ten czujnik jest walnięty bo masa na nim jest cały czas.
Pomocy
W VAG-COM 4.9 na pierwszym kanale w oknie RMP mam wartość 10*C
W PolskiVAG na pierwszym kanale w oknie prędkość obrotowa jest wartość 255.
Gdy kręcę rozrusznikiem nic się nie zmienia.
Czy ja coś źle odczytuje? Bo opisy i wartości w blokach pomiarowych nie zgadzają się zbytnio w PolskimVagu a w VAG-COM to już w ogóle remix, nawet jednostki nie takie jak powinny być.
Co do błędów to miałem tylko jeden błąd: przepływomierza, niezidentyfikowany, sporadyczny. Po kasacji nie wystąpił więcej.
Czy HALL dałby błąd w VAGu? Cewka jak mniemam nie da błędu.
Do kolegów którzy mi radzą żebym kupił cewkę na ślepo to dajcie sobie spokój. Nie stać mnie żeby dać 190zł za cewkę, potem 160zł za Halla a na koniec się okaże że się gdzieś kabel urwał...
Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 2010-03-20, 10:23 ]
Spawdziłem jeszcze raz: przy podpiętej wtyczce do czujnika Halla i włączonym zapłonie na wszystkich 3 stykach mam napięcie +12V mierzone do + na akumulatorze. Wrzuciłem piąty bieg, i pchaliśmy z bratem auto do tyłu i cały czas na każdym ze styków (badałem po kolei) cały czas było +12V. Mierzyłem miernikiem analogowym, więc wyeliminowałem bezwładność pomiarową.
Skoro na środkowym pinie ma się pojawiać sygnał masy, to chyba jednak ten czujnik jest walnięty bo masa na nim jest cały czas.
Pomocy
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
tych cewek to wymienilem cala mase w audi vw wlasnie te same klocki z 3 pinowym modulem cewka jest tak zamontowana ze sie przegrzewa i pada(ktos gdzies pisal o takiej teorji) w zadnym przypadku gdy auto jechalo i zgaslo nie miezylem zadnego halla tylko do szafki po cewke i silnik chodzil ty wg mnie pchasz to pod gore ..
hall to prosty impulsator i moze pasc ale maprawde trzeba ciut wiecej niz w przypadku cewki..
pozycz od kogos cewke i sprawdz zamiast meczyc rozrusznik i psuc sobie nastroj..
hall to prosty impulsator i moze pasc ale maprawde trzeba ciut wiecej niz w przypadku cewki..
pozycz od kogos cewke i sprawdz zamiast meczyc rozrusznik i psuc sobie nastroj..