[AUDI 80 B4 1.9 TDI 1z] wymiana pompy na mechaniczną z linką
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
[AUDI 80 B4 1.9 TDI 1z] wymiana pompy na mechaniczną z linką
Dzień dobry wszystkim,mam taki problem przeszukiwałem forum,w nurtujacym mnie zapytaniu a takze szukałem w internecie i nie znalazlem odpowiedzi,mianowicie przedstawia sie on tak.Posiadam audi b4 1.9 TDI silnik 1z sedan 92 rok skrzynia manualna,wszystko zaczęło sie od tego że zaczął szwankować nastawnik w pompie wtryskowej do tego stopnia,że pojechałem w trase 120 km,ja wróciłem w nocy stopem,a moja audiczka nazajutrz na lawecie padł do konca nastawnik.I teraz tak pompiarz mi mówi że nastawnik 1800 zł nowy,i niewiadomo ile pośmiga na tym nastawniku,pompa sama bez nastawnika była w bardzo dobrym stanie do tej pory ją mam,ale zaproponował że przerobi mi ją na pompe mechaniczna z gazem na lince,powiedzial ze bedzie wszystko ok i bedzie śmigal aż miło.Po przeróbce kiedy wsiadłem do auta przejechać sie,zdebiałem myślałem ze będzie jeżdził normalnie jak przedtem ale niestety okazało się że moc auta spadła i to znacznie,a nawet bardzo znacznie,auto bardzo wolno sie rozpedza a nawet mam wrazenie ze sie bardzo męczy,owszem spalanie jest ok 5-5,5l wmieście to max.Mam turbinkę do regeneracji ale poprzednia pompa ta elektroniczna dawała jako tako rade beż turbo.Znajomy mechanik powiedział ze nawet jak zregeneruje turbinke,to obecna pompa mechaniczna nie bedzie miała na tyle siły aby rozbujac auto,wiec nie wiem bo łudze sie tym ze jak założe dobrą turbinke to autko znowu odżyje.Słyszałem tez że można poprzekładać częsci z pompy elektronicznej do tej mechanicznej i bedzie ok.Więc moja goraca prosba do was bracia i siostry z tego forum,co mam począć żeby autko miało wigor jak kiedyś,ze wzgledu na koszta chciałbym zostać przy tej pompie mechanicznej, tylko powiedzcie gdzie sie udać i co powiedzieć żebym nie wszedł na jakiegoś amatora któremu mozna wszystko wcisnąć,poczym poznac dobrego pompiarza,bede wdzieczny za każdą odpowiedż pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 10:51 przez sokrates76, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli tak masz teraz tz. mTDI , a pompa jest do przebudowy , pierwszy lepszy tego ci nie zrobi , zazwyczaj wiedza ich się kończy na uszczelnieniu , ustawieniu i sprawdzeniu na maszynie jak takową posiadająsokrates76
a na trasie 3.5-4.0 :mrgreen: masz pewnie problem z wkręcaniem na rpm i prędkością auto nie dymi na czarno tylko bardziej na błękitny , a jak kultura pracy?sokrates76 pisze:owszem spalanie jest ok 5-5,5l wmieście to max
Wiesz co ja bym na twoim miejscu przerobił to od nowa ale w ten sposób że kupiłbym kompa, przepływkę pietburg oraz pompę z nastawnikiem indukcyjnym. Na pewno wyjdzie cię to taniej niż takie niepotrzebne zmiany na gorsze. Być może się mylę więc popytaj innych. Najlepiej zapytaj wprost Solskiera lub Adamma z forum napewno pomogą
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pisz na PW do kolegi Vision (tego dwa posty nade mną ) i ugaduj się z nim co do pompy i jej przeróbki. On ma mTDI i się nie chwali i zajmuje się pompami, oj ojtylko powiedzcie gdzie sie udać i co powiedzieć żebym nie wszedł na jakiegoś amatora któremu mozna wszystko wcisnąć,poczym poznac dobrego pompiarza,bede wdzieczny za każdą odpowiedż pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
Tak dokładnie problem jest z rpm i prędkościa auta,z kolorami spalin też tak jak piszesz,kultura pracy taka bardzo toporna,po odpaleniu auta rano kiedy silnik jest zimny,obroty są bardzo niskie na biegu jałowym tak 700 obrotów prawie ze gaśnie,dopiero ja złapie temperature to już wszystko jest ok obroty tak 950-1000,czy w okolicach Wrocławia są jakieś spece którzy mają pojęcie o tym.Raczej zostane przy tej pompie,z racji tego że bardzo duzo pomp tych elektronicznych jest mocno wyeksplatowanych,mam już dość jeżdzenia po mechanikach,z tamtą co miałem to był kłopot najpierw trzeba było uszczelnić,potem ten nastawnik,na mieście mi potrafił gasnąć kilka razy rozumiecie korek ,szczyt godzinowy,a tu wam auto gasnie szok.Z tz mechaniczna nie mam narazie odpukac żadnego problemu,tylko zeby bardziej żwawe było,bo muł na maxa
[ Dodano: 2010-03-21, 11:41 ]
Mam tą pompe elektroniczną która ponoc jest w bardzo dobrym stanie,oprócz tego nastawnika,dałoby rade z tej elektronicznej upchnąć coś w tej mechanicznej żeby było ok,i czy osiągi dawka i kultura pracy silnika bedą zbliżone do tej elektronicznej
[ Dodano: 2010-03-21, 11:41 ]
Mam tą pompe elektroniczną która ponoc jest w bardzo dobrym stanie,oprócz tego nastawnika,dałoby rade z tej elektronicznej upchnąć coś w tej mechanicznej żeby było ok,i czy osiągi dawka i kultura pracy silnika bedą zbliżone do tej elektronicznej
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jak pompa mechaniczna to tylko do Visiona.
https://audi80.pl/-audi-b2-b3-b4-d-t ... t35452.htm
Pod tym linkiem zobaczysz jak się zbiera jego mTDI czyli dokładnie to, co Ty masz. Nieźle, nie
https://audi80.pl/-audi-b2-b3-b4-d-t ... t35452.htm
Pod tym linkiem zobaczysz jak się zbiera jego mTDI czyli dokładnie to, co Ty masz. Nieźle, nie
używaj przyspieszacza , pokaż foty jak to wygląda silnik i pompa ( jaką tam masz pompę nr podaj )sokrates76 pisze:kultura pracy taka bardzo toporna,po odpaleniu auta rano kiedy silnik jest zimny,obroty są bardzo niskie na biegu jałowym tak 700 obrotów prawie ze gaśnie,dopiero ja złapie temperature to już wszystko jest ok obroty tak 950-1000,
tak wymiana tłoczka i fali pomoże , gov znacznie pomorze , przeróbka regulatora bardzo pomożesokrates76 pisze:Mam tą pompe elektroniczną która ponoc jest w bardzo dobrym stanie,oprócz tego nastawnika,dałoby rade z tej elektronicznej upchnąć coś w tej mechanicznej żeby było ok,i czy osiągi dawka i kultura pracy silnika bedą zbliżone do tej elektronicznej
nieźle jest teraz a jeszcze nie skończyłemtrepek pisze:Pod tym linkiem zobaczysz jak się zbiera jego mTDI czyli dokładnie to, co Ty masz. Nieźle, nie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz pompę od 1,6 TD ,LDA podpięte prawidłowo .Spróbuj troche podkręcić dawkę paliwa i obróć boost pina w LDA max wcięciem w stronę koła pasowego pompy .Powinno trochę pomóc .Ja bym zmierzył jeszcze ciśnienie doładowania jakie masz aktualnie .Niestety czego byś nie zrobił to ta pompa bez przebudowy nie dorówna ori pompie .Co do wolnych obrotów to powinno sie dać podkręcić.Ciekaw jestem na jaką wartość ci ustawili kąt wtrysku ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
Sam niechciałbym nic przy pompie majstrować ponieważ nie mam o tym pojecia,dlatego jestem ciekawy i zapytuje się czy można poprzekładac coś z tej elektronicznej do tej obecnej mechanicznej,kolega Vision napisał ze jest taka opcja,dlatego studiuje wasze wypowiedzi na tym forum abym posiadl chodz troche wiedzy teoretycznej,żeby mnie na jakies niewiadomo jakie koszta naciągali mechaniory
sokrates76, nie masz podłączonego przyspieszacza i brak linki a nr tej TD pompy
nie liczył bym że na tej pompie jak 0.5 bara osiągnie to sukcesLabiel pisze:Jeśli turbo masz trupa to jak najbardziej.
gwarantuje że prawie nic nie da na tej pompie jest za słaba jako ori. po wymianie środka i mocnym govmod te 10-13 s na 100km/h może osiągnąć a rpm wzmocni regulatorMUNIOR pisze:Spróbuj troche podkręcić dawkę paliwa i obróć boost pina w LDA max wcięciem w stronę koła pasowego pompy
na fabryczne dla pompyMUNIOR pisze:Ciekaw jestem na jaką wartość ci ustawili kąt wtrysku ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
jeżeli po wymianie srodka i regeneracji turbiny,bedzie miał 10-13 sek to styknie,nie chciałbym zabardzo modyfikowac auta,po pierwsze zabardzo sie natym nie znam,po drugie zależy mi też ażeby pojazd byl oszczedny w spalaniu,a nie wiesz kolego Vision czy we Wrocławiu lub okolicach jest jakiś dobry majster od tych spraw,co zrobi raz a porządnie.
turbo i sama wymiana środka tyle nie dasokrates76 pisze:jeżeli po wymianie srodka i regeneracji turbiny,bedzie miał 10-13 sek to styknie
będzie przy normalnej jeździesokrates76 pisze:po drugie zależy mi też ażeby pojazd byl oszczedny w spalaniu
ja nie znam , musisz pytać pompiarzy w okolicy o to co napisałemsokrates76 pisze:a nie wiesz kolego Vision czy we Wrocławiu lub okolicach jest jakiś dobry majster od tych spraw,co zrobi raz a porządnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 10:59
Dziękuje wszystkim za wszelkie porady,zrobie chyba tak jak kolega Vision doradzał,dobrego pompiarza poproszę o przełożenie tej fali i tłoczka,wymienie turbinke i może jeszcze ten govmod dobrze wyreguluje i chyba starczy,jak bede miał jakieś problemy lub tez pompiarz bedzie miał inna koncepcje,napewno sie was poradze macie dużo wieksza wiedze na ten temat odemnie,i niechciałbym być po następnych przeróbkach rozczarowany,jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.