[B4 1.9TDI 1Z ]Szarpie ale nie zawsze, co to może być ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
[B4 1.9TDI 1Z ]Szarpie ale nie zawsze, co to może być ???
Witam
Znalazłem na forum wiele podobnych tematów ale żaden nie opisywał dokładnie mojego problemu. A mianowicie polega on na tym że samochód szarpie i to nie zależnie od biegu, tak jak by paliwo było kiepskiej jakości, a na wolnych obrotach pracuje nie równo tak jak by miał czkawke. Zastanawia mnie to ponieważ nie dzieje się tak cały czas, przez około 50% czasu jazdy silnik pracuje zupełnie normalnie a co jakiś czas zaczyna szarpać. Często po kilku minutach szarpania zapala sie pomarańczowa kontrolka i silnik zaczyna pracować równo ale jest dużo słabszy, wydaje mi się że włączna sie wtedy alarm i silnik pracuje w trybie awaryjnym zmniejszająć dawke paliwa podawaną do wtrysków. Początkowo myślałem że to pompa wtryskowa (w moim przypadku potenciometryczna 92r.) ale teraz mam wątpliwości bo wydaje mi się ze wtedy silnik cały czas pracowałby nierówno. Odpiołem również czujnik od temperatury wody na króćcu ale to również nie przyniosło efektu. Samochód nie był diagnozowany komputerem ponieważ ciężko znaleść warsztat który ma oprogramowanie to mojego silnika (B4 TDI 1Z 92r.)
Co to może być ???
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawaim
Znalazłem na forum wiele podobnych tematów ale żaden nie opisywał dokładnie mojego problemu. A mianowicie polega on na tym że samochód szarpie i to nie zależnie od biegu, tak jak by paliwo było kiepskiej jakości, a na wolnych obrotach pracuje nie równo tak jak by miał czkawke. Zastanawia mnie to ponieważ nie dzieje się tak cały czas, przez około 50% czasu jazdy silnik pracuje zupełnie normalnie a co jakiś czas zaczyna szarpać. Często po kilku minutach szarpania zapala sie pomarańczowa kontrolka i silnik zaczyna pracować równo ale jest dużo słabszy, wydaje mi się że włączna sie wtedy alarm i silnik pracuje w trybie awaryjnym zmniejszająć dawke paliwa podawaną do wtrysków. Początkowo myślałem że to pompa wtryskowa (w moim przypadku potenciometryczna 92r.) ale teraz mam wątpliwości bo wydaje mi się ze wtedy silnik cały czas pracowałby nierówno. Odpiołem również czujnik od temperatury wody na króćcu ale to również nie przyniosło efektu. Samochód nie był diagnozowany komputerem ponieważ ciężko znaleść warsztat który ma oprogramowanie to mojego silnika (B4 TDI 1Z 92r.)
Co to może być ???
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawaim
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 17:34 przez Damian1986, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Sprawdź VAG'iem, może to być jakiś bug w sterownikach.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Nie wiem czy w b4 jest sitko w baku ale możesz je również przeczyścić: kto wie czy nie jest tak zasyfione, że utrudnia przepływ paliwa.
Cieknie Ci z pompy wtryskowej? Rozumiem, że szarpanie występuje niezależnie od tego, czy silnik zimny czy ciepły?
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Nie wiem czy w b4 jest sitko w baku ale możesz je również przeczyścić: kto wie czy nie jest tak zasyfione, że utrudnia przepływ paliwa.
Cieknie Ci z pompy wtryskowej? Rozumiem, że szarpanie występuje niezależnie od tego, czy silnik zimny czy ciepły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
Dziś wymieniłem filtr paliwa i wszystkie wężyki na przelewach, jak narazie nie szarpie ale zobaczymy jak pojeżdże dłużej. Mam nadzieje że to był tylko filtr paliwa co było by dla mnie najkorzystniejsze i dośc prawdopodobne bo od jakiegoś czasu paliwo do baku lałem z baniek bo mialem dostęp to tańszego paliwa chociarz jakość samego paliwa była bardzo dobra ( paliwo do sprzętu budowlanego kupione na budowie:)
Witam, mam ten sam problem, jednak jest pewne ale:) zaczęło się to dziać po regeneracji nastawnika (BOSCH), filtr wymieniony. Pompa była ustawiana pod komputerem, tak Jże niby powinno być ok, jednak nie jest. Szarpie i znów tylko jak chce żwawo przyspieszyć i tak jest od 2 do 4 biegu, niestety piątki nie miałem gdzie wrzucić. Jeśli jadę spokojnie nic się nie dzieje, zaczyna się dopiero gdy zaczynam gwałtownie mu deptać po gazie. Co to może być?? czyżby źle ustawiony kąt wtrysku?? czy może fachowiec nie do końca spisał się w swoim fachu??
Dla info 1Z 1,9 TDI 90 kucy
Dla info 1Z 1,9 TDI 90 kucy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś kiepsko ci "zregenerowali" ten nastawnik .O ile to był nastawnik potencjometryczny to wyrzuciłeś kasę w błoto bo w zasadzie nie dają się regenerować .Jeśli to był nastawnik indukcyjny to jak najbardziej da się wyczyścić bo na tym polega jego "regeneracja".Odepnij sobie wtyczkę od impulsatora w skrzyni biegów .Licznik przestanie działać ale jak szarpanie ustąpi to ewidentnie wina nastawnika.Kąt wtrysku nic nie ma do drgań.Ja też miałem poszarpywania na 4i 5- tce w zakresie obrotów ok.2000-2500 zmieniłem pompe na używkę i po poszarpywaniu zostało wspomnienie.A w wolnej chwili wezmę się za czyszczenie mojego nastawnika8bartez6 pisze:Witam, mam ten sam problem, jednak jest pewne ale:) zaczęło się to dziać po regeneracji nastawnika (BOSCH),
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
U mnie problem z szarpaniem zniknoł po wymianie filtra paliwowego, wymieniłem na manna. Po wyjęciu i opróżnieniu starego okazało się że do połowy był wypełniony wodą i to było przyczyną szarapania od czasu do czasu. Naszczęscie nie był to nastawnik (w moim przypadku potenciometryczny). Jednak przy wymianie zauważyłem ze od dołu do filtra wchodzi jakiś przewód, prawdopodobnie jakiś czujnik i zastanawiam mnie co to jest. Czy ktoś może wie i jaką funkcje to spełnia ?
Ja miałem podobny problem ale działo sie to tylko na obrotach do 2500. Co się okazało pewnego ranka że akumulator mam zupełnie suchy i rozładowany. Po założeniu nowego akumulatora problem z szarpaniem znikną. Podejżewam że powyżej 2500 obr. było lepsze ładowanie i wystarczało do zasilenia pompy itp.
to jak odpalałeś na pych zanim sprawdziłeś aku ? :mrgreen:Korab pisze:Ja miałem podobny problem ale działo sie to tylko na obrotach do 2500. Co się okazało pewnego ranka że akumulator mam zupełnie suchy i rozładowany. Po założeniu nowego akumulatora problem z szarpaniem znikną. Podejżewam że powyżej 2500 obr. było lepsze ładowanie i wystarczało do zasilenia pompy itp.