[80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
- Lokalizacja: Kraków
[80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda
Witam serdecznie
Wyskoczył na VAG-u błąd sondy lamda - 525 Sonda Lambda - G39. Czy mógłby ktoś z Was pomóc mi i napisać czy:
1. Czy oryginalnie w moim modelu jest 0 258 003 957 ?
2. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 504 ?
3. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 502 :idea: ? :idea:
4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?
Proszę o pomoc bo bardzo się tymi błędami przejąłem i chce się ich pozbyć.
Wyskoczył na VAG-u błąd sondy lamda - 525 Sonda Lambda - G39. Czy mógłby ktoś z Was pomóc mi i napisać czy:
1. Czy oryginalnie w moim modelu jest 0 258 003 957 ?
2. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 504 ?
3. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 502 :idea: ? :idea:
4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?
Proszę o pomoc bo bardzo się tymi błędami przejąłem i chce się ich pozbyć.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2007, 19:39 przez AvantAudiB4, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [2.0E B4 ABK Digifant 1993 rok Avant]
4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?
Nieprawda. Błąd zniknie. W Audi 80 jest tylko jedna sonda Lambda i to montowana przed katalizatorem. Wykruszenie wkładu zmienia tylko szybkość przepływu spalin wokół sondy, mimmo to sonda działa nadal. W nowszych rozwiązaniach aut sa dwie sondy (przed i po katalizatorze) i wtedy to miałoby znaczenie, ale ten przypadek nie dotyczy A80.
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
Auto bedzie poprawnie jaździło na gazie tylko wtedy gdy bedzie w pełni sprawne dla pracy na benzynie. Zarówno sonda Lambda i czujnik spalania stukowego są istotne dla instalacji LPG. Sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy Lambda do ustalania optymalnego składu mieszanki. Natomiast sterownik silnika nawet przy pracy na LPG zmienia punkt ustawienia zapłonu, az do granicy wystepowania spalania stukowego. Podsumowując sonda Lambda i czujnik spalania stukowego musza być 100% sprawne.
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
Nie sadzę. Nie miałem jeszcze takiej sytuacji gdy obie te usterki wystepuja jednocześnie. Nie sądzę by były ze soba powiązane.
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?
W pierwszej kolejności wymień sondę Lambda a nastepnie poszukaj jeszcze raz nieprawidłowości w podłączeniu czujnika spalania stukowego. Nie sądzę, by ten czujnik rzeczywiście się uszkodził. Jeżeli masz zamiar jeździc na benzynie to wymień te czujniki jednocześnie.
Nieprawda. Błąd zniknie. W Audi 80 jest tylko jedna sonda Lambda i to montowana przed katalizatorem. Wykruszenie wkładu zmienia tylko szybkość przepływu spalin wokół sondy, mimmo to sonda działa nadal. W nowszych rozwiązaniach aut sa dwie sondy (przed i po katalizatorze) i wtedy to miałoby znaczenie, ale ten przypadek nie dotyczy A80.
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
Auto bedzie poprawnie jaździło na gazie tylko wtedy gdy bedzie w pełni sprawne dla pracy na benzynie. Zarówno sonda Lambda i czujnik spalania stukowego są istotne dla instalacji LPG. Sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy Lambda do ustalania optymalnego składu mieszanki. Natomiast sterownik silnika nawet przy pracy na LPG zmienia punkt ustawienia zapłonu, az do granicy wystepowania spalania stukowego. Podsumowując sonda Lambda i czujnik spalania stukowego musza być 100% sprawne.
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
Nie sadzę. Nie miałem jeszcze takiej sytuacji gdy obie te usterki wystepuja jednocześnie. Nie sądzę by były ze soba powiązane.
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?
W pierwszej kolejności wymień sondę Lambda a nastepnie poszukaj jeszcze raz nieprawidłowości w podłączeniu czujnika spalania stukowego. Nie sądzę, by ten czujnik rzeczywiście się uszkodził. Jeżeli masz zamiar jeździc na benzynie to wymień te czujniki jednocześnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
- Lokalizacja: Kraków
Podziękowania
Dziękuje za wypowiedź.
Obserwuję Twoje rady i opinie i bardzo podoba mi się to, że zawsze są do rzeczy. Imponująca wiedza.
Co do numerków to muszę je zczytać sam z sondy lambda?
Tydzień temu błędy zostały wykasowane, styki przeczyściłem igłą od strzykawki - troche porysowałem (czy są może preparaty do czyszczenia powierzchni stycznych elektryki?) i 19 czerwca jadę na ponowne zczytanie błędów przed montażem gazu.
Jeśli się pojawią ponownie po wykasowaniu to zacznę od sondy.
Obserwuję Twoje rady i opinie i bardzo podoba mi się to, że zawsze są do rzeczy. Imponująca wiedza.
Co do numerków to muszę je zczytać sam z sondy lambda?
Tydzień temu błędy zostały wykasowane, styki przeczyściłem igłą od strzykawki - troche porysowałem (czy są może preparaty do czyszczenia powierzchni stycznych elektryki?) i 19 czerwca jadę na ponowne zczytanie błędów przed montażem gazu.
Jeśli się pojawią ponownie po wykasowaniu to zacznę od sondy.
Gazownicy nie wyregulują Ci prawidłowo instalacji LPG ze sterownikiem, jeżeli sonda Lambda nie będzie sprawna. Jeżeli w tym czasie czujnik spalania nie będzie sprawny to równiez mogą być delikatne przekłamania i niestabilności w pomiarze składu mieszanki, choć niekoniecznie. Mimo awarii tego czujnika wiele aut jeździ tylko ma problemy z "dzwonieniem" silnika. Ponadto gaz "lubi" wcześniejszy zapłon i tylko wtedy zejdziesz do mimimu z zużyciem gazu gdy będzie sprawne 100% elektryki.
Dzięki za wyrazy uznania. Niestety ja też wszystkiego nie wiem. Na konkretne pytania chętnie odpowiem.
Dzięki za wyrazy uznania. Niestety ja też wszystkiego nie wiem. Na konkretne pytania chętnie odpowiem.
Myślę że w tych tematach znajdziesz odpowiedz na zadane pytania
viewtopic.php?t=4402&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego
viewtopic.php?t=4054&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] Nierówna praca na benzynie
Pozdr. Adam.
viewtopic.php?t=4402&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego
viewtopic.php?t=4054&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] Nierówna praca na benzynie
Pozdr. Adam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
- Lokalizacja: Kraków
W moim przypadku dowiedziałem się, że czujnik wykazuje błąd po sprawdzeniu błędów VAG-iem w komputerze auta kiedy byłem u mechanika. Ja tym ostatnim nie jestem i też się uczę.
Diagnoza czujnika stukowego wg książki "Kody usterek " wydawnictwa Auto (do ściągnięcia z "Centrumaudi" dział "Download":
1. Podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroposkopowej do przewodu wysokiego napiecia 1 cylindra.
2. Podłączyć woltomierz prądu przemiennegolub oscyloskopu do zacisków czujnika spalania stukowego.
3. Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym
4. Lekko postukać w blok silnika w okolicy 1 cylindra.
5. Zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie (około 1V)
Uwaga: powyższy tekst przepisałem z książki "Kody usterek", natomiast sam nie wykonywałem podobnego sprawdzenia. Dla prawidłowego przeprowadzenia czynności przy elektronocznych układach wtryskowych warto przeczytać ostrzeżenia zawarte na końcu ksiązki "Kody usterek".
Diagnoza czujnika stukowego wg książki "Kody usterek " wydawnictwa Auto (do ściągnięcia z "Centrumaudi" dział "Download":
1. Podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroposkopowej do przewodu wysokiego napiecia 1 cylindra.
2. Podłączyć woltomierz prądu przemiennegolub oscyloskopu do zacisków czujnika spalania stukowego.
3. Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym
4. Lekko postukać w blok silnika w okolicy 1 cylindra.
5. Zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie (około 1V)
Uwaga: powyższy tekst przepisałem z książki "Kody usterek", natomiast sam nie wykonywałem podobnego sprawdzenia. Dla prawidłowego przeprowadzenia czynności przy elektronocznych układach wtryskowych warto przeczytać ostrzeżenia zawarte na końcu ksiązki "Kody usterek".
witam , aby nie zakładać nowego tematu.
W innym przeczytałem :
"Za pomocą miernika można co najwyżej sprawdzić czy napięcie na sondzie zmienia się cyklicznie pomiędzy 0,1-0,8V co świadczy o jej jakiejś tam pracy ale nie wiadomo jak ten sygnał wygląda, a jest to dosyć ważne"
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
W innym przeczytałem :
"Za pomocą miernika można co najwyżej sprawdzić czy napięcie na sondzie zmienia się cyklicznie pomiędzy 0,1-0,8V co świadczy o jej jakiejś tam pracy ale nie wiadomo jak ten sygnał wygląda, a jest to dosyć ważne"
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takbeast pisze:Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
ma się zmieniaćbeast pisze:I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
tu jest trochę nie teges z tym - bo to nie zawsze zadziała wszystko zależy od miernika jak i samej sondybeast pisze:Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
Skoro coś tam się zmienia to możliwe że działa ale czy dobrze.....
Masz przykładowy wykres - moja sonda(nówka bosch) tuż po założeniu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, no w sumie masz rację nie doczytałem? Sygnałowy i masa z głowicy i już.h/k pisze:No nie do końca. W ABK oryginalnie jest wtyk 2-pin do grzałki i jeden przewód sygnałowy na wsuwce. Masa jest z głowicy poprzez wydech.beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak