Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

bańka przy turbinie [ 80 1.6 TD]

ODPOWIEDZ
przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

bańka przy turbinie [ 80 1.6 TD]

Post autor: przemo1552 » 24 mar 2010, 14:43

Witam. Mam takie pytanie na jakiej zasadzie działa ta bańka przy turbinie ona coś tam otwiera, tylko nie wiem za bardzo co;/. Jeszcze jedno jakiego "kopa" mają wasze 1.6 TD?? i jak sprawdzić czy turbina jest już na wykończeniu?? Pozdrawiam

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 mar 2010, 14:53

Ta banka to inacyej gruszka jej zadaniem jest upst przeładowania turbo,działa na zasadzie nadcisnienia które otwiera zawór gruszki.A jak sprawdzic turbo? najlepier zegarem boost.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 24 mar 2010, 16:10

Zawór upustowy, tak jak kolega wspomniał on wypuszcza nadciśnienie. Działa na takiej zasadzie że jak raptownie puścisz gaz to przepustnica się zamyka ale turbina jeszcze się kręci i wytwarza ciśnienie, kiedy wzrośnie ono do pewnego stopnia zawór upustowy otwiera się i wypuszcza powietrze. Takie rozwiązanie jest dobre bo wydłuża żywotność turbiny, w autach tuningowanych specjalnie montuje się takie zawory. To one wydają takie miłe charakterystyczne pssyt po puszczeniu gazu.

przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przemo1552 » 24 mar 2010, 17:29

no dzięki koledzy:) jeszcze jedno jak sprawdzić czy ten zaworek jest dobry?? bo jak ręką ruszam to tak dość ciężko chodzi? A jeśli chce sprawdzić ciśnienie na turbinie manometrem to gdzie go podłączyć ??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 17:37

Manometr podłączasz do cienkiego przewodu idącego od kolektora dolotowego do LDA pompy wtryskowej. Przewód ten przebiega na wysokości połowy pokrywy zaworów nad tą pokrywą.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 24 mar 2010, 19:31

Zaworek powinien chodzić 'ciężko' bo gdyby chodził lekko to małe ciśnienie otwierałoby go i cenne konie by się marnowały, możesz sobie zobaczyć czy na pełnym gazie się nie otwiera.

przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przemo1552 » 24 mar 2010, 21:51

kolego zamieszczam zdjęcie przykładowego silnika 1.6 TD, byś jakąś strzałką pokazał gdzie to jest. Z góry przepraszam za kłopot.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 21:59

Proszę:

Obrazek

przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przemo1552 » 24 mar 2010, 22:01

dzięki wielkie:) jutro sprawdzę

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 22:02

Służę pomocą na przyszłość :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl