Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
mastacrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 20 mar 2010, 18:35

wszystkie czujniki nowe, chłodnica, termostat i dalej to samo, górny wąż gorący, dolny ledwo ciepły, chłodnica na górze gorąca, na dole zimna, objawy po wyciągnięciu termostatu takie same, nie puszcza wentylatorów, dopiero przy włączeniu klimatyzacji, ale jak chłodnica jest zimna u doły,a tam jest czujnik to jak ma się włączyć dobrze myślę? podejrzenie pana na pompę wody bo już nic innego chyba nie zostaje?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 mar 2010, 19:57

mastacrx pisze:wszystkie czujniki nowe, chłodnica, termostat i dalej to samo, górny wąż gorący, dolny ledwo ciepły, chłodnica na górze gorąca, na dole zimna, objawy po wyciągnięciu termostatu takie same, nie puszcza wentylatorów, dopiero przy włączeniu klimatyzacji, ale jak chłodnica jest zimna u doły,a tam jest czujnik to jak ma się włączyć dobrze myślę? podejrzenie pana na pompę wody bo już nic innego chyba nie zostaje?
albo masz źle odpowietrzony układ chłodzenia albo niedrożną chłodnicę

mastacrx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 16 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 21 mar 2010, 08:29

chłodnica jest nowa, wczoraj wymieniona

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 23 mar 2010, 16:07

to i ja mam do was takie małe pytanie(szukałem ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem)
u mnie w audi z silnikiem 1.9 TD (AAZ) temperatura sięga powiedzmy 70-75stopni.(pierwsza kreska w lewo od oznaczenia 90 stopni) czasami jest niżej tej kreski czasami wyżej. Raz w całej mojej karierze posiadania audi udało mi się dojść do temperatury prawie 90stopni. Tak to zawsze w granicach tej kreski poniżej(70-75stopni). dzisiaj sprawdzałem przewodu i chłodnicę, niestety jak na razie tylko po przejechaniu ok 5km, więc silnik mógł się jeszcze całkowicie nie dogrzać. przewód górny lekko cieplejszy od dolnego, tak samo z chłodnicą. chociaż może to moje mylne odczucie, a różnica naprawdę niewielka. w mieście i w trasie temperatura utrzymuje się przeważnie na tym samym poziomie, czasami waha się o 5 stopni w jedną bądź drugą stronę. Wentylator włączył mi się chyba tylko raz w zimę jak się zakopałem w zaspie i troszkę silnik dostał po tyłku z gazowaniem co by wyjechać, jednak nie zwróciłem uwagi jakie są wskazania temperatury. Sam nie wiem czy to wina termostatu czy może tylko czujnik oszukuje i wariuje czasami. na początku kwietnia będę wymieniał amorki więc może i od razu za jednym zamachem termostat...
silnik się nie gotuje, spalanie w normie w przedziale 7litrów, w środku błyskawicznie robi się ciepło już po przejechaniu ok 2-3km.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2010, 18:49

obcy21, te kreski na wskaźniku są co 10 stopni. także jedna w lewo od 90', to 80'. diesle generalnie słabo się grzeją. powinieneś zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury, który odpowiada za wskazania na zegarach mierząc jego rezystancję. mógłbyś też podpiąć VAG'a i porównać wskazania temperatury na zegarach ze wskazaniami VAG'a
termostat pracuje w ten sposób, że najpierw zamyka duży obieg aby zimny silnik się rozgrzał (dlatego górny wąż robi się szybciej ciepły niż dolny). jak silnik się rozgrzeje, to termostat otwiera obieg (dlatego dolny wąż od chłodnicy po jakimś czasie też robi się ciepły). jeśli u Ciebie jest tak, jak opisałem i oba węże nie robią się jednocześnie ciepłe, to zacznij od czujnika i wskaźników, skoro spalanie masz w normie.
jeśli termostat byłby zablokowany w pozycji otwartej (cały czas otwarty duży obieg), to oprócz wskazywanej niskiej temperatury na zegarach, miałbyś jeszcze zwiększone spalanie, silnik rozgrzewałby się bardzo wolno (zwłaszcza, że to diesel).

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 24 mar 2010, 00:15

Witam podepne sie do tematu. Jestem wlasnie po wymianie termostatu, stary zaciol sie w pozycji otwartej skutkiem tego byl niedogrzany silnik, palil jak smok . Po wymianie silnik szybko sie nagrzewa 2-3 minuty i jest cieplo w aucie wszystko dziala jak nalezy wentylatory itp. Problem jest jednak ze wskazanie temperatury, wskaznik na desce pokazuje 0. Dziś wymienilem czujnik szary okragly 3 piny na nowy i pokazuje miedzy 110-120. czujnik zakupiony w hurtowni motoryzacyjne w krk. Audi taty ma ten sam problem pokazuje 0 , podmienilem swoj nowy do jego i u niego wsakazuwka leci do 130. co z tym zrobic kupi kolejny czujnik? i prosze powiedz mi od czego jest ten drugi czujnik niebieski 2 piny prostokatny obok szarego czym on steruje. oba silniki to 2.0 abt

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 24 mar 2010, 07:28

hmm, powiem, tak, jeżeli wskazówka szybko wędruje do końca licznika to możliwe, że kabelki przy czujniku są odwrotnie założone, przynajmniej u mnie tak było, przekrecasz zapłon i wskazówka za chwilę jest na 120 stopni ( a silnik zimny) Lub też może to byc wina wadliwego czujnika. Jakiej firmy czujnik kupiłeś? Ja kiedys kupiłem czujnik firmy Hans Pries ( inaczej Topran ) to od samego początku zawyżał temp. powinno być 90 a na wskaźniku było 100. Kupiłem czujnik oryginalny ze szrotu i do tej pory jest wszystko ok. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 24 mar 2010, 08:55

grze, wczoraj zrobiłem test... pognałem na przysłowiowe złamanie karku i szybko zatrzymałem samochód w bezpiecznym miejscu na poboczu i obserwowałem co się będzie działo(dodatkowo podtrzymywałem obroty pedałem gazu). wskaźnik temperatury podskoczył do ok 85-87stopni i włączyły się wentylatory, temperatura zbita do 80 i tak już zostało. Z tego wnioskuje że wszystko jest ok a czujnik może troszkę przekłamywać więc sprawdzę go w wolnej chwili.

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 24 mar 2010, 09:51

Przemo505 czujnik kosztowal niecale 20 zl (podejrzewam ze w tej cenie to Topran), co do zaplonu to sie zgadzam przekrecasz i leci, kabelki sa wporzadku bo na starym jak dzialal to pokazywal idealnie ciut powyzej 90 i slychac wiatraki. jak rozpoznac czy kupuje ten szmelc topran? bo jak tak sobie porownywalem stary z nowym to zadnej roznicy, zadnych emblematow firmy czy cos. i jeszcze jedno jak podpiolem nowy czujnik pojecial wysoko i opadl i nie pokazywal nic nawet po przekreceniu stacyjki wtedy odpiolem klemy od aku odczekalem i znowl zaczol latac jak szalony

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 24 mar 2010, 12:19

soruce pisze:jak podpiolem nowy czujnik pojecial wysoko i opadl i nie pokazywal nic nawet po przekreceniu stacyjki wtedy odpiolem klemy od aku odczekalem i znowl zaczol latac jak szalony
Może być jeszcze regulator napięcia w zegarach do wymiany, czasem lubi mieć takie objawy ze wskazówka lata.

rafal1008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2010, 18:51

Post autor: rafal1008 » 24 mar 2010, 19:42

Na wstępie witam Wszystkich, gdyż jestem tu nowy:) również mam problem z temperaturą... otóż od pewnego czasu wskaźnik pokazywał mi temperaturę podczas jazdy ok 50-60st C a wentylator włączał sie przy 70 st, myślałem na początku, że to wina uszczelki pod głowicą gdyż była nieszczelna i ją wymieniłem. Po wymianie wskaźnik juz nic nie pokazywał stąd myślałem, że pewnie jest do wymiany, ale silnik był dogrzewany (dotykałem węży od chłodnicy, górny był gorący natomiast dolny ciepły. Dzisiaj natomiast jadąc na uczelnię (było dośc ciepło i spore korki) zaczęła mi migać kontrolka od temperatury, zatrzymałem się, zgasiłem silnik, zajrzałem pod maskę , wentylator sie kręcił i nie było ubytku płynu chłodnicowego i ponownie odpalilłem i juz było ok...... jaka mogła byc tego przyczyna?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 24 mar 2010, 20:04

soruce pisze:Przemo505 czujnik kosztowal niecale 20 zl (podejrzewam ze w tej cenie to Topran), co do zaplonu to sie zgadzam przekrecasz i leci, kabelki sa wporzadku bo na starym jak dzialal to pokazywal idealnie ciut powyzej 90 i slychac wiatraki. jak rozpoznac czy kupuje ten szmelc topran? bo jak tak sobie porownywalem stary z nowym to zadnej roznicy, zadnych emblematow firmy czy cos. i jeszcze jedno jak podpiolem nowy czujnik pojecial wysoko i opadl i nie pokazywal nic nawet po przekreceniu stacyjki wtedy odpiolem klemy od aku odczekalem i znowl zaczol latac jak szalony
Moim zdaniem to ewidentnie wina czujnika temp. Ja jak w sklepie sie dowiadywałem o czujnik to Topran kosztował 27 zł ( ostatecznie kupiłem na szrocie u znajomego za 10zl oryginał) Na tym Topranowskim był tylko napis ''max 130'' a na oryginalnym ( w czujniku do mojego modelu ) małe znaczki OOOO i VW ( audi i wolksvagena) jest jeszcze numer 049919501E liczba 03-88 ( to pewnie data produkcji ) i jeszcze jest takie coś 6-24 V ( napięcie ) Czyli jak porównywałeś stary i nowy to pewnie ten stary to nie był oryginał. Jeżeli masz gdzies w okolicy szrot to podjedź, może akurat znajdziesz oryginał. A i jeszcze sprawdź, tak jak Kolega percevalle wspomniał regulator napięcia w zegarach, jak wykręcisz to będzie z lewej strony taka ( przkręcana na jedna śrubkę ) czarna kosteczka z 3 pinami. Możesz przeczyścić połaczenia tego regulatora. A jeżeli była by to wina tego regulatora to wariował by Ci równiez wskaźnik pozimu paliwa. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 24 mar 2010, 20:07

witam Klubowiczów

mój problem jest następujący: wskaźnik temp. płynu chłodzącego pokazuje 80* (90*przy duszeniu albo korku) wiem ze to jest normalne ale nigdy nie słyszałem żeby mi się wentylatory chłodnicy włączyły :roll: nawet raz miałem mało płynu chłodzącego i też tylko do 90 doszedł

czy one tak głośno działają że słychać je w dieslu?
od jakiej temp. powinny się włączyć?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 24 mar 2010, 21:39

Kokos, 95stopni powinno załączyć wentylatory. U mnie wskazanie nie do osiągnięcia. Nawet podczas piłowania auta podczas totalnego ugrzęźnięcia w bagnie przez 2-3 min po 4500 obrotów wraz z przerwami na rozbujanie, wskazówka 90 i stoi sobie spokojnie :-P termostat otwarty, chłodnica równomiernie ciepła, wentylatorów zero. Chociaż działają po zwarciu.

Co do odsłuchu, 1bieg ot jak w polonezie, 2 bieg to już start odrzutowca <ok> . W kabinie u mnie raczej słychać to jakby ktoś odkurzał mi grilla :-)

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 24 mar 2010, 22:22

Przemo505 to jednak czujnik, dzi dalem go kumplowi do sprawdzenia i te same objawy:) krk jest gosciu dobrze zaopatrzony w audi wiec sie podjedzie do niego po czujnik:) dzieki wszystkim

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl