[B4 1,9 Avant 1Z] Kilka pytan początkującego uzytkownika B4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
[B4 1,9 Avant 1Z] Kilka pytan początkującego uzytkownika B4
Witam serdecznie
Z racji tego, że jestem nowym posiadaczem Avanta mam kilka pytań
Do tej pory jeździłem tylko benzyniakiem więc w zasadzie diesel jest mi obcy.
Jesli w złym miejscu założyłem temat to też proszę o informacje a na przyszłość postaram się lepiej to robić.
Moje pytania to w zasadzie takie jak:
Poczytałem już dużo informacji dot B4 i już się wiele nauczyłem
Więc tak:
Rozrząd co 60 tys
Olej + filtr + filtr powietrza co 10 tys
Filtr paliwa co 30
tak?
Powiedzcie mi jak dbać o turbinę ? (wiem, że może temat rzeka ale może da się to jakoś sprecyzować )
Czy przy 300 przebiegu i jeźdzeniu na mineralu (nie wiem ile) mogę przejść na Valvoline 10w40 ?
i jak by ktoś był w stanie mi pomóc w tej kwestii:
https://audi80.pl/b4-19tdiwyciek-ole ... 930,45.htm
Z racji tego, że jestem nowym posiadaczem Avanta mam kilka pytań
Do tej pory jeździłem tylko benzyniakiem więc w zasadzie diesel jest mi obcy.
Jesli w złym miejscu założyłem temat to też proszę o informacje a na przyszłość postaram się lepiej to robić.
Moje pytania to w zasadzie takie jak:
Poczytałem już dużo informacji dot B4 i już się wiele nauczyłem
Więc tak:
Rozrząd co 60 tys
Olej + filtr + filtr powietrza co 10 tys
Filtr paliwa co 30
tak?
Powiedzcie mi jak dbać o turbinę ? (wiem, że może temat rzeka ale może da się to jakoś sprecyzować )
Czy przy 300 przebiegu i jeźdzeniu na mineralu (nie wiem ile) mogę przejść na Valvoline 10w40 ?
i jak by ktoś był w stanie mi pomóc w tej kwestii:
https://audi80.pl/b4-19tdiwyciek-ole ... 930,45.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
o turbinę należy dbać m.in. w taki sposób że jeżeli sobie poszalejesz i pojeździsz trochę na wyższych obrotach czy też po długiej trasie to nie gaś od razu po zatrzymaniu silnika, daj mu parę minut żeby się schłodziła turbina, wtedy będzie dłużej pracowała bezawaryjnie i się nie zatrze czy cokolwiek takiego.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja użytkuje turbinę w ten sposób fakt mam zmienną geometrie łopatek dopóki sie autko nie nagrzeje nie przekraczam 2000-2200 obrotów jak już auto nagrzane wtedy można spokojnie kręcić do 4-5 tyś obrotów ale po dynamicznej jezdzie tak jak kolega napisał silnik powinien popracować na wolnych obrotach żeby schłodzić turbinę regeneracja turbiny to jest koszt od 1000 do 1500 zł to tak na marginesie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Oj kolega widzę przewrażliwiony .krzysiek_b pisze:a jak przykladowo robie trase 10 km i ani razu nie przekraczam 2500 tys obrotów to po zatrzymaniu muszę czekać choć chwilę czy mogę spokojnie gasić auto?
Jazdy do 2,5 tys nie można zaliczyć do dynamicznej .Najważniejszą żeczą dla zachowania turbiny w dobrym stanie jest nie deptanie silnika na zimno ,szczególnie zimą na mrozie gdzie zimny olej gęstnieje i zanim zacznie odpowiednio smarować silnik i turbinę mija dłuższa chwila .Jak czasami widzę kierowców rozgrzewających silnik na mrozie gazując namarznięty silnik to aż mnie ciarki przechodzą jak można katować tak zimny silnik .Dla turbiny coś takiego to zabójstwo z premedytacją .goldi j51 pisze:po dynamicznej jezdzie tak jak kolega napisał silnik powinien popracować na wolnych obrotach żeby schłodzić turbinę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
twój poprzedni właściciel jeździł TDI na mineralnym? <buu> przecież to zabójstwo dla turbiny itd.wlej 10w\40 i się nie zastanawiaj zwykłym dieslem można jeździć na mineralnym ale TDI to raczej nie i tak jak mówią koledzy nie dawaj mu w rurę za bardzo jak zimny a szczególnie w zimie w mrozy i niech służy jak najdłużej