Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 Avant 1Z] Kilka pytan początkującego uzytkownika B4

ODPOWIEDZ
krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

[B4 1,9 Avant 1Z] Kilka pytan początkującego uzytkownika B4

Post autor: krzysiek_b » 24 mar 2010, 13:19

Witam serdecznie :)
Z racji tego, że jestem nowym posiadaczem Avanta mam kilka pytań :)
Do tej pory jeździłem tylko benzyniakiem więc w zasadzie diesel jest mi obcy.

Jesli w złym miejscu założyłem temat to też proszę o informacje a na przyszłość postaram się lepiej to robić.

Moje pytania to w zasadzie takie jak:

Poczytałem już dużo informacji dot B4 i już się wiele nauczyłem :)


Więc tak:

Rozrząd co 60 tys
Olej + filtr + filtr powietrza co 10 tys
Filtr paliwa co 30

tak?



Powiedzcie mi jak dbać o turbinę ? (wiem, że może temat rzeka ale może da się to jakoś sprecyzować :) )


Czy przy 300 przebiegu i jeźdzeniu na mineralu (nie wiem ile) mogę przejść na Valvoline 10w40 ?


i jak by ktoś był w stanie mi pomóc w tej kwestii:
https://audi80.pl/b4-19tdiwyciek-ole ... 930,45.htm

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 mar 2010, 15:03

filtr paliwa tez co 10tys wszyscy wiemy jakie mamy paliwo,olej jak najbardziej zmieniaj na 10w40 i nawet sie nie zastanawiaj!!!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 mar 2010, 16:45

krzysiek_b pisze:Czy przy 300 przebiegu i jeźdzeniu na mineralu (nie wiem ile) mogę przejść na Valvoline 10w40 ?
Możesz, ja tak zrobiłem ,choć nie wiedziałem co jest wlane .Valvoline dobry wybór ,nawet bardzo .

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 mar 2010, 17:00

filtr paliwa najlepiej wymieniać przed każdą zimą koszt nie duży oczywiście sprawne świece żarowe w zimę dobry akumulator generalnie dbać o stan autka a zimą w duże mrozy cię nie zawiedzie .

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 24 mar 2010, 18:04

wielki dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Czy mógłby mi ktoś pomóc w pozostałych kwestiach

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 24 mar 2010, 18:15

o turbinę należy dbać m.in. w taki sposób że jeżeli sobie poszalejesz i pojeździsz trochę na wyższych obrotach czy też po długiej trasie to nie gaś od razu po zatrzymaniu silnika, daj mu parę minut żeby się schłodziła turbina, wtedy będzie dłużej pracowała bezawaryjnie i się nie zatrze czy cokolwiek takiego.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 mar 2010, 18:27

Ja użytkuje turbinę w ten sposób fakt mam zmienną geometrie łopatek dopóki sie autko nie nagrzeje nie przekraczam 2000-2200 obrotów jak już auto nagrzane wtedy można spokojnie kręcić do 4-5 tyś obrotów ale po dynamicznej jezdzie tak jak kolega napisał silnik powinien popracować na wolnych obrotach żeby schłodzić turbinę regeneracja turbiny to jest koszt od 1000 do 1500 zł to tak na marginesie

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 25 mar 2010, 07:44

a jak przykladowo robie trase 10 km i ani razu nie przekraczam 2500 tys obrotów to po zatrzymaniu muszę czekać choć chwilę czy mogę spokojnie gasić auto?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 mar 2010, 09:03

Możesz spokojnie gasić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 mar 2010, 15:21

krzysiek_b pisze:a jak przykladowo robie trase 10 km i ani razu nie przekraczam 2500 tys obrotów to po zatrzymaniu muszę czekać choć chwilę czy mogę spokojnie gasić auto?
:shock: Oj kolega widzę przewrażliwiony .
goldi j51 pisze:po dynamicznej jezdzie tak jak kolega napisał silnik powinien popracować na wolnych obrotach żeby schłodzić turbinę
Jazdy do 2,5 tys nie można zaliczyć do dynamicznej .Najważniejszą żeczą dla zachowania turbiny w dobrym stanie jest nie deptanie silnika na zimno ,szczególnie zimą na mrozie gdzie zimny olej gęstnieje i zanim zacznie odpowiednio smarować silnik i turbinę mija dłuższa chwila .Jak czasami widzę kierowców rozgrzewających silnik na mrozie gazując namarznięty silnik to aż mnie ciarki przechodzą jak można katować tak zimny silnik .Dla turbiny coś takiego to zabójstwo z premedytacją .

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 25 mar 2010, 15:47

wielkie dzięki za pomoc :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 mar 2010, 20:39

twój poprzedni właściciel jeździł TDI na mineralnym? <buu> przecież to zabójstwo dla turbiny itd.wlej 10w\40 i się nie zastanawiaj zwykłym dieslem można jeździć na mineralnym ale TDI to raczej nie i tak jak mówią koledzy nie dawaj mu w rurę za bardzo jak zimny a szczególnie w zimie w mrozy i niech służy jak najdłużej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl