[B4, ABK+LPG]Temperatura oleju.
[B4, ABK+LPG]Temperatura oleju.
Witam!
Jestem tutaj nowy i zaczynam od pewnego problemu, 3 tyg temu kupiłem audi 80 z silnikiem ABK i poprzedni właściciel dał mi zegary VDO (temperatura oleju, ciśnienie i V) zamontowałem je kilka dni temu, czujniki były już wkręcone więc wystarczyło się podpiąć.
Zegary pokazują dość dziwne wartości tzn. ciśnienie oleju na zimnym silniku przy obrotach 1100 wynosi 5bar i spada w miarę rozgrzewania się motoru ostatecznie osiąga poziom 1,7-8bar.
Druga sprawa temperatura oleju, która wynosi przy temperaturze płynu 90 aż 150C w trasie przy obrotach 2500-3000 czy to normalne?
Płyn nie przekracza 90C czy to możliwe, że olej tak się rozgrzewa czy zegarki lub czujniki kłamią?
W mieście jest podobnie, różnica taka, że wentylatory się włączają.
Jestem tutaj nowy i zaczynam od pewnego problemu, 3 tyg temu kupiłem audi 80 z silnikiem ABK i poprzedni właściciel dał mi zegary VDO (temperatura oleju, ciśnienie i V) zamontowałem je kilka dni temu, czujniki były już wkręcone więc wystarczyło się podpiąć.
Zegary pokazują dość dziwne wartości tzn. ciśnienie oleju na zimnym silniku przy obrotach 1100 wynosi 5bar i spada w miarę rozgrzewania się motoru ostatecznie osiąga poziom 1,7-8bar.
Druga sprawa temperatura oleju, która wynosi przy temperaturze płynu 90 aż 150C w trasie przy obrotach 2500-3000 czy to normalne?
Płyn nie przekracza 90C czy to możliwe, że olej tak się rozgrzewa czy zegarki lub czujniki kłamią?
W mieście jest podobnie, różnica taka, że wentylatory się włączają.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 11:22 przez Banish, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Normalne. Zimny olej jest bardziej gęsty więc trzyma większe ciśnienie.Banish pisze:egary pokazują dość dziwne wartości tzn. ciśnienie oleju na zimnym silniku przy obrotach 1100 wynosi 5bar i spada w miarę rozgrzewania się motoru ostatecznie osiąga poziom 1,7-8bar.
Nie wiem dokładnie jakie temperatury oleju są w normie, ale na pewno osiąga wyższe temperatury niż sam płyn. U mnie w 1,6TD SB termostat olejowy puszczał olej na chłodnicę oleju dopiero po osiągnięciu przez olej temperatury 120 stopni (albo 130 już nie pamiętam - ale coś w tych granicach). Więc nie dziw się że tem płynu masz 90 a olej jest znacznie gorętszy.Banish pisze:Druga sprawa temperatura oleju, która wynosi przy temperaturze płynu 90 aż 150C w trasie przy obrotach 2500-3000 czy to normalne?
witam,
jeśli chodzi Ci o ciśnienie oleju to masz ok, ja również posiadam B4 ABK i mam również te zegarki co Ty, na początku jest wysokie ciśnienie ale z czasem gdy olej zaczyna łapac temperaturke to ciśnienie się zmniejsza.
Jeśli chodzi o temperature hm u mnie nie przekracza 70-80 stopni, nawet na trasie, jeśli już to troszke powyżej 80. Proponowałbym bym to sprawdzic czy może ten czujnik jest coś nie kopnięty. bo 150 stopni TO BARDZO DUZO, gotuje Ci się wręcz, może warto by było żeby obejrzał to jakis mechanik
jeśli chodzi Ci o ciśnienie oleju to masz ok, ja również posiadam B4 ABK i mam również te zegarki co Ty, na początku jest wysokie ciśnienie ale z czasem gdy olej zaczyna łapac temperaturke to ciśnienie się zmniejsza.
Jeśli chodzi o temperature hm u mnie nie przekracza 70-80 stopni, nawet na trasie, jeśli już to troszke powyżej 80. Proponowałbym bym to sprawdzic czy może ten czujnik jest coś nie kopnięty. bo 150 stopni TO BARDZO DUZO, gotuje Ci się wręcz, może warto by było żeby obejrzał to jakis mechanik
Czujnik temperatury wygląda na nowy bo jest czyściutki - pewnie zamiennik...
Manometr od temperatury oleju może być uszkodzony, albo całe same zegarki?
Jak silnik się rozgrzewa to płyn ma temp. 70C i olej też 70C potem temp. oleju leci jak szalona do 130C a płynu powoli do 90C.
Zapomniałem dodać, że mam instalacje LPG, a zalany olej wg. przywieszki to Castrol Mag. 5w40.
Jak sprawdzić czujnik czy jest sprawny?
Manometr od temperatury oleju może być uszkodzony, albo całe same zegarki?
Jak silnik się rozgrzewa to płyn ma temp. 70C i olej też 70C potem temp. oleju leci jak szalona do 130C a płynu powoli do 90C.
Zapomniałem dodać, że mam instalacje LPG, a zalany olej wg. przywieszki to Castrol Mag. 5w40.
Jak sprawdzić czujnik czy jest sprawny?
ale wiesz co... powiem Ci ciekawostke, ja mam coś podobnego ale z temperaturą cieczy, mianowicie gdy jade autem to temperatura cieczy stoi, dopiero naprawde po kilku DOBRYCH kilometrach wskakuje mi temperatura strasznie szybko i potem znów opada w dół... a za to temperatura oleju spokojnie wzrasta i stoi w jednym miejscu, czyli z tym ok. Brat doradził mi że może przez te dodatkowe zegary tamten tak działa jakby chciał a nie mógł.
Może to tylko elektryka szwankuje i TObie i mi, chyba że z pod maski bucha niezłe ciepełko to już gorzej
Może to tylko elektryka szwankuje i TObie i mi, chyba że z pod maski bucha niezłe ciepełko to już gorzej
Zegary i dodatkowe zegary nie są w żaden sposób powiązane, wskaźniki temperatury są podłączone bezpośrednio pod czujniki nie przez komputer, nie mogą zatem sobie "przeszkadzać".
[ Dodano: 2010-03-27, 13:07 ]
Chyba znalazłem źródło problemu - wykręciłem czujnik temp. oleju jest to zamiennik 049 919 563 A na allegro znalazłem taki, ale jest on do B2, B3 do B4 jest 049 919 563 B
Może ktoś sprawdzić w etce czy się nie mylę?
[ Dodano: 2010-03-27, 13:07 ]
Chyba znalazłem źródło problemu - wykręciłem czujnik temp. oleju jest to zamiennik 049 919 563 A na allegro znalazłem taki, ale jest on do B2, B3 do B4 jest 049 919 563 B
Może ktoś sprawdzić w etce czy się nie mylę?
Siema, mam problem ze swoim wskaźnikiem temperatury oleju.
Mam zegary prawdopodobnie z audi B3 - nie sa zintegrowane w jedno, tylko każdy wskaźnik osobno nie na płytce , jak w B4.... mam racie??
049 919 563 B -zamówiłem zamiennik pod ten numer, wszystko podłączyłem i wskazówka stoi mi cały czas na 60 nic sie nie rusza.
i nie wiem czy zamówiłem zły/zepsuty i powinienem go wymienić na ten z numerem A (do b2/3) czy jak, słyszałem tez ze może wystarczy zmienić polaryzacji. + na minus a _ na +/
Doradźcie co i jak... pozdro
Mam zegary prawdopodobnie z audi B3 - nie sa zintegrowane w jedno, tylko każdy wskaźnik osobno nie na płytce , jak w B4.... mam racie??
049 919 563 B -zamówiłem zamiennik pod ten numer, wszystko podłączyłem i wskazówka stoi mi cały czas na 60 nic sie nie rusza.
i nie wiem czy zamówiłem zły/zepsuty i powinienem go wymienić na ten z numerem A (do b2/3) czy jak, słyszałem tez ze może wystarczy zmienić polaryzacji. + na minus a _ na +/
Doradźcie co i jak... pozdro
dzieki za konkretna wypowiedz, postaram sie zmienić i mam nadzieje ze będzie mi już dobrze działać... bo w G bez chlodnicy oleju łatwo przegżać silnik....
[ Dodano: 2011-02-07, 08:45 ]
Mój sprzedawca mówi ,ze to jest to samo tylko rożni sie ze jeden do diesla a drugii do benzyny....
Możecie konkretnie wyjaśnić przy użyciu ETKI, czy cuś....
[ Dodano: 2011-02-07, 08:45 ]
Mój sprzedawca mówi ,ze to jest to samo tylko rożni sie ze jeden do diesla a drugii do benzyny....
Możecie konkretnie wyjaśnić przy użyciu ETKI, czy cuś....
Nie mam teraz etki, ale pamiętam, że chyba po '93 czy '94 czyli jak zmienili zegary na "bardziej naładowane elektroniką" czujnik jest inny 049 919 563 B
Sprzedawcy znają się tylko z książek i katalogów, czujnik jest inny bo po co by go wprowadzali? Wiem z własnego doświadczenia, sam kiedyś kupiłem zły czujnik i po nagrzaniu silnika zegar temp. oleju zamykał skale.
Sprzedawcy znają się tylko z książek i katalogów, czujnik jest inny bo po co by go wprowadzali? Wiem z własnego doświadczenia, sam kiedyś kupiłem zły czujnik i po nagrzaniu silnika zegar temp. oleju zamykał skale.